Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم آلمان در شانزدهمین و آخرین سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی در این سمت، کرونا را بحرانی تاریخی نامیده و از دورانی سخت سخن گفت که همچنان ادامه دارد و در عین حال با امید به سال آینده نگریست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی بحران کرونا را بحرانی تاریخی نامیده و با امید به سال آینده نگریست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نبرد با کرونا را همچنان مهم‌ترین وظیفه کشورش دانسته و گفت: پاندمی در سال نو نیز همچنان همراه ماست، اما با تلاش و همبستگی بر آن غلبه خواهیم کرد.

مرکل در شانزدهمین و آخرین سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی در دوران صدر اعظمی خود از شهروندان خواست در بحران کرونا استقامت کنند و پر امید به سال جدید بنگرند.

وی همچنین گفت: این روزها و شب ها که هیچ چیز زیبایی در آن وجود ندارد دوران سختی برای کشور ما است و مدتی هم این طور باقی می ماند.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: زمستان همچنان سخت باقی می ماند.

وی ابراز امیدواری کرد که کشور با واکسیناسیون گام به گام در نبرد با ویروس کرونا پیروز شود و در عین حال گفت: "اما همه چیز به عزم و تلاش ما بستگی دارد".

در متن پیام مرکل که پیشاپیش منتشر شده است، وی بار دیگر از همه شهروندان خواسته است که "با نظم و انضباط در رعایت مقررات مربوط به کرونا" کوشا باشند.

مرکل از کسانی که آگاهانه بحران کرونا را انکار می کنند به شدت انتقاد کرده و تصریح کرد: "تئوری‌های توطئه تنها نادرست و خطرناک نیستند، بلکه بیرحمانه و غیرمسئولانه نیز هستند».

مرکل با تاسف زیاد یاد و خاطره افراد بیشماری را گرامی داشت که می‌توانستند همچنان کنار عزیزان خود باشند، اما "در سالی بیرحم" قربانی پاندمی شدند و زودهنگام به دام مرگ گرفتار آمدند.

تلفات کرونا در آمریکا به بیش از 340 هزار نفر رسیدفائوچی: آمریکا تا پاییز آینده درگیر ویروس کرونا خواهد بودآخرین آمار جهانی کرونا/ عبور شمار مبتلایان آمریکایی از 20 میلیون نفر +جدول تغییرات

وی ابراز امیدواری کرد که با آغاز واکسیناسیون مرحله‌ای در آلمان، که با افراد سالمند و کادر درمانی شروع شده است، بلای پاندمی رفته رفته از جامعه دور شود. او تأکید کرد: «من هم هر وقت نوبتم فرا رسد، واکسن خواهم زد».

آنگلا مرکل از این که نخستین واکسن ضد کرونا با همکاری دانشمندان آلمانی تهیه شده است، ابراز خرسندی کرده است.

وی با اشاره به اظهارات مقامات شرکت بیونتک، گفت که افراد زیادی از 60 کشور جهان در تهیه واکسنی اثربخش علیه پاندمی کرونا همکاری داشتند و "همین به خوبی نشان می‌دهد که پیشرفت جامعه بشری در گرو همکاری کامل اروپایی و بین‌المللی" است.

او از همه کسانی که با اعتماد و شکیبایی در این "پیکار تاریخی" شرکت کردند، سپاسگزاری کرد.

به گفته مرکل بیش از همه کادر درمانی، پزشکان و پرستاران و مددکاران با فداکاری در گذر از این بحران تلاش کردند. وی گفت: انسان‌های بیشماری با دل و جان خدمت کردند تا زندگی جامعه، به رغم پاندمی، ادامه یابد و از مسیر عادی خارج نشود.

مرکل همچنین به این مسئله اشاره کرد که این آخرین پیام سالانه او است و وی در انتخابات 26 دسامبر سال 2021 دیگر نامزد صدر اعظمی نخواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در پایان گفته است: «اغراق نخواهد بود اگر بگویم که در 15 سال گذشته هیچگاه با این همه سختی و فشار، سالی را به پایان نبرده و با این همه امید و اعتماد به آینده سالی را آغاز نکرده‌ایم».

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به اینکه انسان های زیادی در این راستا ایفای نقش کرده‌اند که زندگی در این بحران امکان پذیر شود از جمله به شاغلین در بیمارستان ها و همچنین سوپرمارکت ها و مدارس و مهد کودک ها اشاره کرده و از آن ها قدر دانی کرد.

مرکل با این همه خطرات و آسیب های کرونا را همچنان بزرگ دانسته و تاکید کرد که حمایت دولت در سطوح بی سابقه می تواند مشاغل را نجات دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ویروس کرونا اخبار آلمان ویروس کرونا سال نوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام صادق (ع) برنامه سخنرانی استاد حسین انصاریان اعلام شد.

برنامه حجت الاسلام والمسلمین انصاریان از دوشنبه ۱۰ اردیبهشت به مدت پنج شب رأس ساعت ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود.

محل برگزاری این مراسم حسینیه اعظم زنجان است.

کد خبر 6091745 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در حسینیه اعظم زنجان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • فیلم اعتراضات به سخنرانی زاکانی در شورای شهر تهران
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • شکار عکس جنجالی از زن بی‌حجاب در حین سخنرانی رئیسی