Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@23:54:32 GMT

حاج قاسم مالک اشتر زمان است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۱۸۰۶

حاج قاسم مالک اشتر زمان است

یونس قدیمی با اشاره به اینکه حاج قاسم مالک اشتر زمان است گفت: از کدام آرمان شما بگویم و نام ببرم و زبان بگشایم؟ از شجاعت شما یا از فرماندهی بی ادعای شما!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یونس قدیمی فعال فرهنگی بهمئی در گفتگو با پایگاه خبری صبح زاگرس گفت: حقیر جزو نسل سوم انقلاب هستم و متأسفانه افتخار حضور در دوران مقدس‌ را نداشتم و هیچ چیزی از هشت سال دفاع مقدس ندیدم اما خوشبختانه در حال حاضر و در این دو سه دهه اخیر شاهد رشادتها ،شجاعت، شهامت و از خود گذشتگی بزرگ مردی بودم که  به فرمانده سپاه قدس سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مقابل شهدا تا ابد شرمنده هستیم و وجود امنیت و آرامش امروزی وطن و خاک پاک ما مدیون از خودگذشتگی این شهداست  در وصف حاج قاسم سردار دلهای ابراز داشت: می خواهم از تو بگویم اما کلماتم بوی تو را می‌گیرد، نمی دانم از کجا بگویم و چه بگویم و چه بنویسم و یا چه جمله ای یا کلمه ای در وصف مقام و منزلت و جایگاه دنیوی و اُخرویت بر صفحه سفید کاغذم  بنگارم که لایق این همه شخصیت والای شما باشد.

قدیمی در ادامه نوشت:از کدام آرمان شما بگویم و نام ببرم وزبان بگشایم؟ از شجاعت شما؟ از صداقت، پاکی، سادگی و خاکی بودن شما ودفاع از وطن و دلاوری و غیرت خاک پاک شما و یا از فرماندهی بی ادعای شما! ای ماندگارترین چهره تاریخ ایران وقرن حاضر!

این فعال فرهنگی تصریح کرد: همین را می توانم بگویم و می دانم «وقتی صبح سحر قامتت خم شد و پیکر مطهرت بر زمین افتاد و دستت جدا از جسم و بی جان شد»آیا می دانی دست ماها که نه، بلکه دست کل عالم بشریت با اندک جانی که در دستان خود داریم، هم بی جان شد و انگار که هیچگونه حرکت و کششی ندارد؟ 

قدیمی نوشت :شما را جهان خوب شناخت، شما که یک فرمانده نظامی شجاع بودی اما خاکی و خاکی تر از خاکی‌ ،  پس چرا رفتی از بین ما و پر کشیدی و آنقدر زنده شدی که تمام جهان را به خود خیره کرده ای تا جایی که کشورهایی که اصلاً کاری به دین و مذهب ندارند، قبل از شروع مجالس و همایش هایشان به حاضرین اعلام می‌کنند به احترام سناتور ایرانی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی همه بلند شوید و ادای احترام کنید، من در عجبم نمیدانم مکتب عشق و محبت و شجاعت و مردانگی و غیرت و عزت شماچطور و چگونه همه جای جهان را اینطور فرا گرفت و حیرت زده کرد و حالا تمام جهان ایران و ایرانی را به نام سرداردلها می شناسند.

فعال فرهنگی شهرستان بهمئی در پایان افزود: رهبرم‌ همان سید علی را می گویم در طول عمربابرکت‌شان برپیکر خیلی‌ ازعلمای بزرگ اسلام ومراجع تقلیدودیگرشخصیتهای کشوری ولشکری نمازخواندند اما نمازی که ایشان برپیکر پاکت ومطهرشماخوانده است، آیا می دانید بسیارمتفاوت بود چون شخصیت واقعی شما آنقدر درقلبش نهفته بود که قلبش رامنقلب وآرامش را ازایشان می گرفت و زبانش‌وچشمانش راهم تحت تأثیرخودش قرار داده بود تاجایی که نمی توانست بدون بغض وگریه واشک و ماتم برپیکر شما نماز بخواند، بی شک شخصیتی که اینطوردرقلب رهبر جای دارد، همچنان درقلب ملت هم جای دارد.

بی شک شما همان مالک اشتر زمان ما هستی!

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • (تصاویر) طبیعت بهاری سد خاکی خونیق شهرستان اهر
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی
  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی در پوشش تراژدی غزه
  • رنگارنگ‌ترین محله‌های شهری جهان
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت