Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، بر ارتقاء خدمتگزاری به هموطنان مقیم خارج از کشور، اهتمام جدی به ایرانیان زندانی و لزوم سرکشی منظم به زندانها، دفاع از حقوق هموطنان ، استفاده بهینه از ظرفیت های فضای مجازی برای توسعه خدمات غیرحضوری کنسولی،تسهیل خدمات رسانی به همه اقشار ایرانیان در خارج از کشور فارغ از هر نوع نگاه و سلیقه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا ، دور جدید وبینارهای بررسی مسائل کنسولی ایرانیان خارج از کشور به ریاست سیدکاظم سجادی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه و با حضور مدیر کل کنسولی این وزارتخانه و سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آذربایجان، ارمنستان و گرجستان و همچنین سرکنسول های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای باتومی و نخجوان برگزار شد.

در این وبینار که مدیر کل مجلس، رییس دبیرخانه شورای عالی ایرانیان و روسای ادارات مرکزی معاونت مذکور نیز حضور داشتند، موضوعات کنسولی هموطنان مقیم حوزه قفقاز از جمله امور گذرنامه، سجلات،  دانشجوئی، زندانیان، مشکلات تردد و مسائل مقیمین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیدکاظم سجادی طی سخنانی در این وبینار بر ارتقاء خدمتگزاری به هموطنان مقیم خارج از کشور، اهتمام جدی به ایرانیان زندانی و لزوم سرکشی منظم به زندانها، دفاع از حقوق هموطنان، تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق ایرانیان در خارج از کشور، گسترش اطلاع رسانی های ضروری از طریق سفارتخانه های کشورمان به ایرانیان مقیم، استفاده بهینه از ظرفیت های فضای مجازی برای توسعه خدمات غیرحضوری کنسولی، ارتقاء توان کارگزاران نظام در خارج از کشور از طریق آموزش های مدون و حرفه ای شغلی و تسهیل خدمات رسانی به همه اقشار ایرانیان در خارج از کشور  فارغ از هر نوع نگاه و سلیقه تاکید کردند .

 بر اساس این گزارش ،وزارت امور خارجه برنامه برگزاری وبینارهای کنسولی، با هدف رسیدگی به مسایل هموطنان در اقصی نقاط جهان، را به صورت منظم و منطقه ای در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایرانیان خارج از کشور خارج از کشور هموطنان مقیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۱۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با رئیس مهمانشهر و شورای مهمانشهر بردسیر دیدار کرد. 

در این نشست اعضای شورا، مسائل و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مربوط به مهمانشهر را تشریح کردند. 

روح‌الله خضری‌پور، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان با تبریک روز شورا اظهار داشت: شورا باید در بهره‌برداری حداکثری از منابع به منظور تقویت امور و حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کند، مهمانشهرها بالقوه دارای ظرفیت اجتماعی و اقتصادی بالایی هستند که وظیفه شورا بالفعل و عملیاتی کردن آنهاست. 

خضری‌پور گفت: در این راستا اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هم صرفا از برنامه‌های هدفمند و اثربخش حمایت می کند.

وی تصریح کرد: شورا سریعا نسبت به افزایش منابع درآمدی برای تقویت اقدامات فرهنگی، مذهبی، عمرانی و غیره، برنامه‌های خود را ارائه کند، ضمن اینکه هزینه‌های دریافتی از ساکنین و درآمدهای ناشی از  اماکن تجاری در مهمانشهرها براساس نظر کارشناس رسمی و بر معیار  عدالت صورت پذیرد تا درآمدها واقعی شود و بجای انتفاع عده‌ای از کسبه، تمام ساکنین و عموم مردم از این منابع بهره ببرند. 

وی اظهار داشت: با توجه به ساماندهی صورت پذیرفته در سال ۱۴۰۲ و سال جاری از این پس در سطح استان و خصوصا مهمانشهرها، ارائه کلیه خدمات صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارکی که دارای اعتبار هستند انجام خواهد شد و افرادی که نسبت به تمدید و دریافت کارت و مدارک جدید اقدام نکرده‌اند، غیرمجاز محسوب و مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود. 

در استان کرمان دو مهمانشهر در شهرستان‌های بردسیر و رفسنجان وجود دارد که حدود ۱۲ هزار نفر از مهاجرین در آنجا ساماندهی شده و زندگی می‌کنند؛ این مهمانشهرها تحت نظارت و مدیریت اداره کل امور اتباع و استانداری کرمان هستند و به صورت شورایی اداره می‌‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران