Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدرضا آقاکوچکی» در حاشیه اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیمی که سال ۲۰۱۵ به بازی‌های آسیایی ناشنوایان اعزام شد متشکل از بازیکنانی بود که برخی از آنان هرگز توپ بسکتبال را حتی دست نگرفته بودند اما در پایان برنامه آماده سازی،   در مقابل تیم چین میزبان بازی‌ها و یکی از بهترین‌های آسیا را انجام داد و با اختلاف ۹ امتیاز شکست خورد و مقابل برخی از تیمهای مطرح پیروزیهایی کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مربی جوان همچنین از آغاز اردوی آماده‌سازی تیم بسکتبال ناشنوایان خبر داد و گفت:‌ اردوی آماده سازی تیم بسکتبال ناشنوایان با حضور ۲۱ بازیکن از چهارم دی ماه آغاز شده است و با انجام کارهای پایه و تمرینات بدنسازی برنامه خود را دنبال می‌کنیم و فردا نخستین مرحله اردو پایان می‌یابد.

وی اضافه کرد:‌ دراین اردو تلاش کردیم اصلاح تکنیکی از جمله شوت، لی آپ ، دریبل‌ها و پاس‌ها و هماهنگی عصب وعضله که ناشنوایان در مورد اخیر با مشکل مواجه می‌شوند، داشته باشیم.

آقاکوچکی گفت:‌ در پایان اردو از بازیکنان حاضر تست بدنسازی و فنی گرفته می‌شود و برپایه نتایج این تست برنامه تمرینات بدنسازی و فنی به تک تک آنان داده خواهد شد تا با هماهنگی هیات‌های استانی محل زندگی‌شان و معرفی مربی، تمرینات خود را در فواصل اردوها دنبال کرده و فیلم این تمرینات را برای چک نهایی از سوی کادر فنی برای ما ارسال کنند.

وی  افزود:‌ تیم ملی بسکتبال ناشنوایان خود را برای بازی‌های آسیایی هنگ‌کنگ (آذرماه ۹۸) آماده کرده بود اما این مسابقات به دلیل مشکلاتی لغو شد و با وجود آمادگی خوب بازیکنان به دلیل تغییرات مدیریتی و متعاقب آن شیوع کرونا مدتی ورزشکاران از اردو و تمرینات دور بودند.

این مربی در خصوص انتخاب نفرات دعوت شده به اردوی تیم بسکتبال گفت: ‌بیشتر نفرات بر اساس استعدادیابی اعضای کادر فنی انتخاب شده اند و برخی نیز از سوی هیات‌های استانی به عنوان نفرات برتر استان معرفی و به اردو دعوت شدند.

وی با بیان اینکه برنامه تمرینات تیم بسکتبال ناشنوایان ‌با توجه به تاخیری که در برگزاری مسابقات آسیا و اقیانوسیه و انتخابی المپیک ناشنوایان پیش آمد تهیه شده  است، گفت: برهمین اساس چهار مرحله اردو تا پایان سال برای بسکتبالیست ‌ها در نظرگرفته شده است ، همچنین سه مرحله اردو برای سال آینده پیش بینی شده که در صورت تاخیر بیشتر در برگزاری مسابقات ممکن است تعداد اردوها در سال آینده افزایش یابد.

آقاکوچکی با اشاره به رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت بسکتبالیست‌ها گفت:‌ زمانی که به دلیل شیوع کرونا اردوها تعطیل بود ما به این نفرات برنامه ‌هایی داده بودیم تا تمرینات فردی را انجام دهند و فیلم ‌های آن را برای ما ارسال کنند.

وی با بیان اینکه ریزش نفرات از اردوی بعدی آغاز خواهد شد و قرار است اردوی دوم با حضور ۱۵ بسکتبالیست دنبال شود، گفت: اما در اردو به روی بازیکنان مستعدی که شانس شناسایی نداشته‌اند و ممکن از سوی هیات ‌ها معرفی شوند باز است و ممکن است این تعداد بین یک تا سه نفر افزایش یابد.

این مربی انتخاب بازیکن برای بسکتبال ناشنوایان را همچون بسکتبال افراد عادی کاری ساده توضیح نداد و گفت:‌ تعداد ورزشکاران فعال در این رشته بسیار محدود است و در حال حاضر ما  نفراتی در اردو داریم  که در بحث فنی صفر مطلق هستند اما به نظر بسیار مستعد بوده و ما امیدواریم باتوجه به سطح فنی کل تیم و آمادگی بازیکنان مبتدی در این اردوها، نتایج خوبی در مالزی کسب کنیم.

 نخستین اردوی تیم ملی بسکتبال ناشنوایان با حضور محمدجعفرنعیم، آرمان اقدامی، ‌ نیما معنوی، ‌ رائوپک بغداساریان، حمید رضا رفیعی بهشت، ‌حسین یعقوب پور، محمدعلی فتح  تبار، امیرحسین علی‌پور، سید الیاس طباطبایی، سید محمد وزیری، احمد علمداری، ‌محمد ریحانی، ‌اکبر نوری، ‌ امین آتشافزا، سامان مروتی |، محمد رضا پرتو، ‌آرش مروجی، ‌رامین درتونی، ‌سینا باغچقی و امیرحسین عبدالتاجدینی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها مهران تیشه‌گران بسکتبال ورزش ناشنوایان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسکتبال ورزش ناشنوایان بسکتبال ورزش ناشنوایان اخبار کنکور بسکتبال ناشنوایان تیم بسکتبال آماده سازی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیرشاه کشتی ایران کجاست؟

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایرنا، هشتمین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد از دیروز -پنجم اردیبهشت- در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی کشتی آغاز شد و آزادکاران زیر نظر کادر فنی تمرینات خود را آغاز کردند.

روز دوشنبه سوم اردیبهشت کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد فهرست آزادکارانی که باید در مرحله هشتم اردوی تیم ملی شرکت می‌کردند را منتشر کرد.

بر اساس این فهرست ۲۶ آزادکار شامل ۱۶ کشتی‌گیر مازندرانی و ۱۰ کشتی‌گیر از استان‌های لرستان، تهران، البرز، همدان، کردستان و آذربایجان شرقی به این اردو دعوت شدند که نام حسن یزدانی هم این بار در بین دعوت‌شدگان دیده می‌شد تا دوستداران او از بازگشت یزدانی به صحنه کشتی پس از گذراندن دوره درمان مربوط به جراحی کتف خوشحال شوند.

اما چهره مشهور و محبوب کشتی ایران و جهان در اردو حضور نیافت و همین غیبت او نیز این پرسش و حتی نگرانی را ایجاد کرد که آیا یزدانی شرایط ازسرگیری تمرینات سنگین در اردوی تیم ملی را دارد و برای طلای ۸۶ کیلوگرم المپیک پاریس وارد میدان می‌شود یا نه؟

طبق پیگیری‌ها، حسن یزدانی این روزها در روستای لپوصحرای جویبار و در مجموعه ورزشی خودش مشغول تمرین است.

پدر حسن یزدانی روز پنجشنبه درباره آخرین وضعیت این آزادکار نامدار جهان و دلیل غیبت او در اردوی تیم ملی گفت: خوشبختانه حسن شرایط مطلوبی دارد و دوره درمان پس از جراحی را هم زیر نظر پزشکان و مربیان به شکل مطلوبی تا کنون پشت سر گذاشت.

اعظم یزدانی افزود: طبق برنامه‌ای که تیم پزشکی برای بهبود کامل او در نظر گرفتند هنوز چند جلسه توانبخشی -فیزیوتراپی- حسن مانده و به همین دلیل او در اردوی تیم ملی حضور نیافت. جلسات توانبخشی همین روزها به پایان می‌رسد و حسن پس از این‌که به طور کامل سلامتی‌اش را به دست آورد و شرایطش برای انجام تمرینات سنگین فراهم بود، از مرحله بعدی اردوی ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی حضور می‌یابد.

وی درباره روند آماده‌سازی و تمرینات حسن یزدانی اظهار کرد: او در این مدت از تمرین و آماده‌سازی دور نبود و برنامه‌های تمرینی متناسب با وضعیت کتفش را با نظر مربی و پزشک انجام داده است. در حال حاضر نیز همه فعالیت‌های تمرینی او به صورت منظم و مستمر با نظارت مربی و زیر نظر مربیان تیم ملی و تیم پزشکی انجام می‌شود.

حسن یزدانی دارنده ۹ مدال جهان و المپیک پنجم آبان ۱۴۰۲ به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف راست که پیش‌تر گریبان این کشتی‌گیر را گرفته بود، در بیمارستان بهمن تهران زیر تیغ جراحان رفت تا برای المپیک پاریس بدون مشکل از این ناحیه روی تشک حاضر شود.

کد خبر 847227 برچسب‌ها ویژه ورزشی دیوید تیلور- کشتی گیر آمریکا چهره‌های مشهور حسن یزدانی -کشتی کشتی

دیگر خبرها

  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • اردوی تیم ملی مینی بسکتبال در رامسر
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • ۳۳ نفر به اردوی تیم ملی هاکی روی یخ دختران دعوت شدند
  • شیرشاه کشتی ایران کجاست؟
  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • چهار بازیکن به کمیته‌های انضباطی و فنی فدراسیون بسکتبال دعوت شدند