Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@10:09:53 GMT

توزیع 5 هزار تب‌لت دانش‌آموزی در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۲۹۴۶

توزیع 5 هزار تب‌لت دانش‌آموزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، علیرضا سعدی‌پور صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای اموزش پرورش چالوس به میزبانی فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان مازندران با ۵۰۸ هزار دانش‌آموز ۴ هزار مدرسه و حدود ۴۰ هزار معلم  فعال دارد که در زمینه‌های  آموزشی و تربیتی بسیار فعال هستند، اضافه کرد: در نخستین بررسی‌ها حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز فاقد ابزار آموزشی بودند که بیشتر آنها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته حاشیه شهرها سکونت داشتند و با برنامه‌ریزی‌های لازم در مرحله نخست اقدام به تهیه ابزار آموزشی از سازمان مدیریت و استانداری به مبلغ ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی و ۲ میلیارد هم با مشارکت آموزش و پرورش به این کار تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای خرید و تهیه وسایل کمک آموزشی، به ۱۲ هزار نفر وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود که تاکنون مبلغ ۱۲ میلیارد تومان بین شهرستان‌های سراسر استان مازندران  توزیع شده و همچنین ۵ هزار تبلت دانش‌آموزی با همت فرمانداران شهرستان‌ها تهیه و توزیع شدند.

*کسب رتبه‌های برتر در المپیاد علمی با زیست بوم جدید

این مسؤول یادآور شد: در المپیاد علمی کشوری ۲۶ شرکت‌کننده از مازندران اعزام شدند که در رشته زیست‌شناسی سه مدال طلا، نقره و برنز از شهرستان تنکابن و همچنین کارآفرینی و تفکر دو مدال نقره کسب شده است و دو مدال طلا ریاضیات و ادبیات که با شرایط زیست بوم کنونی کسب چنین مدال‌هایی بسیار سخت است.

*مازندران رتبه یک باسوادی در کشور را دارا است  

سعدی‌پور با اعلام اینکه میزان باسوادی در سطح استان  مازندران ۹۸.۸ درصد است، افزود: مازندران  بالاترین میزان با سوادان را در سطح کشور دارا است که خوشبختانه شهرستان‌های منطقه غرب مازندران در رنج بین ۲تا ۶ شهرستان باسواد هستند  و این امر موجب عزت و افتخار مازندران به شمار می‌آید و همچنین ۸ پژوهشگر مازندرانی سرزمین  آموزشی و پرورشی رتبه نخست کشوری راکسب کردند.

وی بیان کرد: مازندرانی‌ها ۱۰ هزار اثر در حوزه‌های فرهنگی و هنری به مناسبت روز مازندران آیین‌های بومی و محلی در این سامانه داشتند.

مهدی سام دلیری به بهسازی مدارس در شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت:  با کمک خیران  در زمینه بهسازی و نوسازی در مرزن آباد و چالوس تاکنون اقدامات صورت گرفته و همچین تضمینی اتخاذ شده  ساختمان قدیمی آموزش و پرورش به درمانگاه فرهنگیان تبدیل خواهد شد.

وی افزود: شهرستان چالوس دارای  ۱۹ هزار دانش آموزگار و پسر  است که با توجه به شرایط کرونایی و کلاس‌های غیر حضوری، تعداد ۳۰۰ دستگاه تبلت  تهیه شده است.

سام دلیری در پایان گفت: همچنین تاکنون  تعداد۱۰۰ دانش آموز برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شدند و از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران تهیه تبلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ این نمایشگاه باهدف ارتقای مهارت و رشد اجتماعی دانش آموزان بر پا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی طرح بوم در اردبیل
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • چالوس دوبار لرزید
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل