Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، فداحسین مالکی، با اشاره به اعلام وصول طرح اقدام متقابل علیه آمریکا در سالگرد ‌شهادت سردار سلیمانی، گفت: مجلس یازدهم در راستای مطالبه برزمین‌مانده رهبر انقلاب مبنی بر مقابله مجلس با خباثت‌های آمریکا، در سالگرد سردار سلیمانی و چهلم شهید فخری‌زاده، از طرح انقلابی در قالب «طرح اقدام متقابل علیه آمریکا عامل اصلی ترور شهید سلیمانی» رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مفاد این طرح، اظهار داشت: ضرورت پاسخ به شرارت‌های تروریست‌های آمریکایی در کشور میزبان، ممنوعیت مذاکره بر سر توان تسلیحاتی، شکست حصر غزه و یمن، ممنوعیت واردات کالا و خدمات از آمریکا، ممنوعیت مذاکره با آمریکا تا پیش از عذرخواهی بابت خروج از برجام و محکوم کردن ترور شهید سلیمانی، از جمله مفاد این طرح است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی خود در آغاز سال ۹۸ با اشاره به مشارکت فعال مجلس آمریکا در فشار خصمانه به جمهوری اسلامی، از کم‌کاری مجلس ایران در این زمینه گله نمودند و فرمودند، «کنگره آمریکا -این آمار جالبی است- در سال‌های ۹۶ و ۹۷، ۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی، یا تصویب کرده یا ارائه کرده! ۲۲۶ طرحِ ضدّیّت و خباثت علیه جمهوری اسلامی؛ شرارت است دیگر. حالا البتّه اینجا من یک گِله‌ای هم از مجلس خودمان بکنم: مجلس شورای اسلامی خودمان چند طرح و لایحه در مقابل خباثت‌های آمریکا ارائه کرده‌اند یا تصویب کرده‌اند؟!»


مالکی تصریح کرد: با روی کار آمدن مجلس یازدهم که آیت‌الله خامنه‌ای آن را مجلسی قوی و انقلابی خواندند، امید و انتظار نخبگان کشور به جبران فروگذاری‌های گذشته در زمینه مقابله با شرارت‌ها و خباثت‌های دشمن افزایش یافته‌است.
وی اظهار داشت: در این راستا، در ایام سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و چهلم شهید فخری‌زاده، مجلس انقلابی یازدهم، گام شایانی برای این منظور برداشت، طرح مهم «طرح اقدام متقابل علیه آمریکا عامل اصلی ترور شهید سلیمانی» در قالب سه بخش در دستور کار قرار داد، که عبارت است از: « اخراج تروریست‌های آمریکا از منطقه، حمایت از مقاومت، سیاست خارجی عزتمندانه.»
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: بخش نخست طرح در صدد اجرای انتقام سخت شهید سلیمانی یعنی اخراج تروریست‌های آمریکا در منطقه، مفاد مهمی را در بر دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
-ضرورت پاسخ به هرگونه اقدام نظامی تروریست‌های آمریکایی در همان کشور مبدأ و همچنین مجوز پاسخ نظامی جداگانه به کشور میزبان به‌عنوان شریک جرم تروریست‌های آمریکایی
-  ممنوعیت اجرای تحریم‌های آمریکا از سوی نهادهای کشور
-  ممنوعیت واردات کالا و خدمات از آمریکا، کاهش دادن نقش دلار در مبادله‌های اقتصادی بین المللی
-  ممنوعیت مذاکره یا توافق بر سر توان جنگ‌افزاری کشور
-  ممنوعیت هرگونه مذاکره با آمریکا تا پیش از عذرخواهی برای خروج از برجام و محکومیت ترور شهید سلیمانی
- ضرورت پاسخ بازدارنده به ترور افزون بر مجازات عاملان آن

وی تاکید کرد: بخش دوم برای حمایت از محور مقاومت، دولت را مکلف به شکست حصر غیرانسانی یمن در گام نخست و سپس غزه در گام دوم، و ارسال کمک‌های داوطلبانه مردمی به مردم مظلوم این کشورها کرده است. شکست حصر غزه واکنشی بازدارنده به صهیونیست‌ها در برابر جنایت ترور شهید فخری‌زاده در نظر گرفته شده.
این نماینده مجلس اظهار داشت: در این طرح همچنین بر همکاری‌های گسترده میان کشورهای مقاومت در قالب فراهم آوردن زیرساخت‌های رفاهی پیاده‌روی اربعین با همکاری دولت عراق، بومی‌سازی راهیان نور در جبهه‌های مقاومت عراق و سوریه، جذب نخبگان برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور، از دولت مطالبه شده است.
مالکی با بیان اینکه سومین بخش که به سیاست خارجی عزتمندانه اختصاص دارد،گفت: شرایطی برای بازگشت شرکت‌های بدعهد خارجی به کشور در نظر گرفته شده است، تا ضمن مجازات آنها از تکرار عهدشکنی پیشگیری به عمل آید.
وی تاکید کرد: طرح یادشده بستن مجدد هرگونه پیمان با دولت‌های دارای سوءپیشینه پیمان‌شکنی را منوط به ملاحظه‌های سختگیرانه کرده تا دیگر شاهد توافق‌های ناموفق نباشیم.

 

مهر

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: شهید سلیمانی اقدام ترور تروریست های آمریکا ترور شهید سلیمانی اقدام متقابل علیه سیاست خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش از ساخت سریال پایتخت ۵ و سکانس های مربوط به داعش، سردار سلیمانی در گفت و گو با عوامل تولید این فیلم از آنها می خواهد تا پایان سریال را تغییر دهند: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران. مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه.»

احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، صفحه ۱۹۴ به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس های مربوط به داعش اشاره دارد.

هم چنین سیروس مقدم کارگردان این سریال خاطراتی از ساخت این قسمت ها دارد. این روزها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه ای فیلم به قسمت های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

در کتاب کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم. حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند. فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم.

همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه‌ این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران.» کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و خوشفکر این سریال در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در یک گفت و گویی مطبوعاتی می گوید: پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم... یک صبح زود خدمت‌شان(سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

متن کامل این خبر را بخوانید.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901105

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟