Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسروی با تأکید بر اینکه با بیان اینکه دنیای اسلام مدیون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، گفت: معلمان باید مکتب این شهید والامقام را به عنوان منبع مطالعاتی به دانش‌آموزان و شهروندان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی» امروز (۱۱ دی) در نشست بصیرتی که به صورت مجازی با حضور معلمان و فرهنگیان خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: شناخت حضرت فاطمه (س) کار انسان ها نیست و پیامبر اکرم (ص) در این خصوص فرمودند: «همانا فاطمه، فاطمه نامیده شد؛ چراکه خلق از شناخت و معرفت او بریده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اهمیت جایگاه معلمی، گفت: امیرالمؤمنین(ع) علیه‌السلام در این باره فرمود: «به احترام پدر و معلّمت از جا برخیز، گرچه فرمانروا باشى؛ قُمْ عَن مَجلِسِکَ ِلأبیکَ و مُعَلِّمِکَ و إن کُنتَ أمیرا».

 

وی با قدردانی از تلاش های معلمان در ایام کرونا  و آموزش مجازی به دانش آموزان، افزود: امیدواریم دولتمردان و مسئولان بتواند حداقل حقوق این قشر زحمتکش را پاسخگو باید و در جهت رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

 

خسروی در ادامه با تأکید بر اهمیت بصیرت در قرآن و روایات اسلامی، گفت: خداوند در آیات ۱۲۴ تا ۱۲۶ سوره طه می فرماید: « هر کس از یاد من روی گردان شود زندگی تنگ خواهد داشت و روز قیامت او را نابینا محشور می کنیم. می گوید: پروردگارا چرا مرا نا ینا محشور کردی؟ من که بینا بودم. می فرماید: این بخاطر آن است که آیات من به تو رسید و آنها را فراموش کردی و امروز نیز تو فراموش خواهی شد».

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش امیر المومنین(ع) مبنی بر اینکه نابينايى، آسان تر و قابل تحمل تر از نداشتن بينش و بصيرت است، عنوان کرد: بصیرت یکی از ویژگی ها و خصوصیات بارز مکتب شهید سردار سلیمانی است.

 

وی با تأکید بر اینکه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی یک سرباز ولایت بود، ادامه داد: ایمان شهید سلیمانی است چنان محبوبیتی در دل مردم ایجاد کرد که تجلی این محبوبیت در آیین تشییع جنازه آن شهید مشاهده شد و اکنون حتی از کشورهای خارجی مزارش زائر دارد.

 

خسروی با بیان اینکه هر کسی ایمان و عمل صالح داشته باشند محبوب دلها قرار می گیرد، افزود: با گذشت ۱۰ سال نباید هرگز حماسه یوم الله ۹ دی فراموش شود چرا که عبرت آموزی یکی از مصادیق بصیرت است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر ضرورت گرامیداشت حماسه ۹ دی برای آگاهی و بصیرت دانش آموزان و نسل آینده، گفت: حضرت علی (ع) بهترین رفتار در زمان فتنه ها را اینگونه بیان می فرمایند: «هنگام فتنه چون شتر دو ساله باش که نه پشتی دارد تا سوارش شوند و نه پستانی تا شیرش دوشند».

 

وی ادامه داد: برخی در جریان فتنه ۸۸ کنار کشیدند و حتی حاضر نبودند کلمه فتنه را به زبان بیاورند زیرا بصیرت را به خوبی درک نکردند بنابراین بصیرت را باید افزایش دهیم تا در جریان فتنه‌ها دچار تردید نشویم.

 

خسروی با تأکید بر ضرورت افزایش بصیرت در جامعه، بیان کرد: تحریم های ظالمانه ای که امروز گریبان کشور را گرفته پیشنهاده یک عده از افراد داخلی و آقازاده‌ها است لذا باید اینها برای بصیرت افزایی مردم بیان شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یک بُعد خیانت، همکاری و فراهم کردن زمینه برای دشمن توسط برخی از داخل کشور است، گفت: باید آموزش و پرورش به صورت واقعی با هم تلفیق شود تا جامعه فرهنگی بتواند برای ایجاد بصیرت در جامعه بیشتر تلاش کند.

 

به گفته وی دانش‌آموزان در کنار آموزش باید به اهمیت چنین روزهایی از جمله ۹ دی آگاه شوند و به خوبی آن را پاس بدارند.

 

خسروی در ادامه با بیان اینکه دنیای اسلام مدیون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، تأکید کرد: مکتب این شهید والامقام با چند جلسه قابل بیان نیست و امید است که معلمان آن را به عنوان یک منبع مطالعاتی به دانش‌آموزان و شهروندان معرفی کنند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ناشناخته بودن دانشمند شهید فخری زاده، افزود: این شهید از سرمایه‌های ارزشمند کشور بود که باید بیش از پیش به مردم شناسانده شود.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مکتب شهید سلیمانی نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس دانش آموزان بصیرت قاسم سلیمانی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی رزاز گفت: در زمان وقوع طوفان و بارندگی برخی پرواز‌ها در فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز با تاخیر مواجه شد، اما با عادی شدن شرایط آب و هوایی، پرواز‌ها نیز به حالت عادی برگشته است.

وی افزود: ۳ پرواز بعد از ظهر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرودگاه اهواز به دلیل شدت بارش باران با تاخیر همراه شد.

رزاز ادامه داد: اکنون همه تیم‌های عملیاتی فرودگاه در حالت آماده‌باش کامل هستند.


مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان می‌گوید: پرواز‌های فرودگاه اهواز بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، ولی از مردم درخواست داریم برای دریافت اطلاعات از وضعیت پرواز‌ها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند.

پیش از این اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت این سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • دانش‌آموزان و کودکان قربانیان اصلی جنایات اسرائیل هستند
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • عادی شدن روند پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی اهواز
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت