Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی(مس) در سفر استانی به آذربایجان شرقی در بازدید از ظرفیت‌های تولیدی و بازرگانی این استان در نشست با مدیران، پویایی منطقه آذربایجان را راهگشای گره‌های بازرگانی دانست.

 محمدصابر شاهنوش، مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی در سفر دو روزه به آذربایجان شرقی در نشست با معاونان و مدیران در تبریز با ابراز خرسندی از پویایی و توان بالای عملیاتی معاونت بازرگانی منطقه آذربایجان، ظرفیت‌های بالفعل تبریز و استان آذربایجان شرقی در تامین مایحتاج صنعت مس را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: اولویت تامین قطعات و مایحتاج مس در شرکت بازرگانی بر منطقه گرایی استوار است و این سیاست در تمام ارکان شرکت دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل بازرگانی مس، امر بازرگانی را یک فرآیند مدرن دانست و گفت: ما دوران سنتی را پشت سر گذاشته‌ایم و در تلاش هستیم با یکپارچگی فرآیندها و متناسب‌سازی اختیارات و فرآیندهای تامین با شرایط حاکم بر بازار، مدت زمان تلف شده برای تامین کالای مورد نیاز خطوط تولید مجتمع های صنایع ملی مس را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل بازرگانی و نایب رییس هیات مدیره شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات در ادامه سخنان خود از تدوین برنامه عملیاتی استراتژیک در بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در شرکت خدمات بازرگانی خبر داد و گفت: ما در پاسخگویی به نیاز مجتمع ها، برنامه استراتژیک به همراه الزامات اجرایی را طراحی و اجرا می‌کنیم تا در بازه زمانب تعریف شده SLA اقلام مورد نیاز را تامین کنیم.

 

منطقه‌گرایی، اولویت بازرگانی در تامین مواد و قطعات است

محمدصابر شاهنوش در این برنامه کارب بعد از بازدید از کارخانجات فاز یک و دو تغلیظ و همچنین واحد تولید مولیبدن مجتمع مس سونگون در نشست با مدیر و معاونان مجتمع هم طی سخنانی با اشاره به اینکه مجتمع‌ها خط مقدم تولید هستند و بازرگانی با ایجاد ارتباط منسجم در صدد تامین بموقع مواد و قطعات است گفت: منطقه گرایی و خرید محصولات داخلی، اولویت بازرگانی در تامین قطعات و مواد برای صنایع مس است و در این راستا تمرکز ویژه‌ای دارد.

وی خاطر نشان کرد: ما با یک پوست اندازی علمی و محتوایی، آماده اتفاقات بزرگ در اصلاح و متناسب سازی فرآیندها با شرایط بازار و تنگناهای بین المللی هستیم که با همراهی مجتمع ها در مسیر صحیح آن حرکت خواهیم کرد.

شاهنوش در ادامه با اشاره به وظایف بازرگانی در ساخت و بومی سازی قطعات برای صنایع ملی مس افزود: اعتقاد داریم که باید به ساخت و داخلی سازی قطعات تمرکز بیشتری داشته باشیم  و در همین راستا در صدد تقویت آن هستیم.


فعالیت همزمان 53 واحد تولیدی در ساخت قطعات مس

مدیرعامل و معاونان ساخت، راهبری و منطقه آذربایجان شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی( مس) در این سفر کاری از 4 واحد تولیدی ساخت قطعات و تجهیزات برای مجتمع مس سونگون، مس سرچشمه و درآلو در تبریز بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید، مدیرعامل بازرگانی ظرفیت صنعتی تبریز در پاسخگویی به نیازهای صنایع ملی را بسیار قوی برشمرد و گفت: سالانه در حدود یک هزار قطعه و تجهیز برای مجتمع مس سونگون ساخت می شود که همزمان 53 کارخانه در ساخت این قطعات در تبریز مشارکت داشته اند.

وی افزود: از دیگر تولیدکنندگان بویژه واحدهای دانش بنیان دعوت می کنیم با حضور در وندورلیست مس ایران در تامین نیازهای مورد نیاز صنایع مس ما را یاری کنند.

شاهنوش از وجود ساز و کار یکپارچگی در بازرگانی خبر داد و افزود: حتی برخی از این واحدهای تولیدی علاوه بر تامین نیازهای سونگون، برخی قطعات مجتمع مس سرچشمه، خاتوا آباد و درآلو را هم از تبریز تامین می کنند و این ظرفیت و ایجاد یکپارچگی در بازرگانی فراهم کننده این همکاری است.

 

چه تحریم باشیم چه نباشیم برای جهش تولید فکر می‌کنیم

بر اساس این گزارش در نشست مشترک مدیرعامل و معاونان بازرگانی مس با مدیر و معاونین مس آذربایجان که در محل مجتمع مس سونگون برگزار شد، همچنین علی بیات ماکو مدیر مجتمع مس سونگون و عضو هیات مدیره مس مولیبدن آذربایجان طی سخنانی با تاکید بر اینکه تولید راه و رسم خودش را دارد، گفت: به سختی کار بازرگانی در زمان تحریم و نوسانات بازار واقف هستیم و تلاش آنها را قدر می‌دانیم اما تولید خط قرمز ماست و چه تحریم باشیم و چه نباشیم ما به جهش تولید فکر می‌کنیم و تا کنون در مجموعه مس به تدبیر مدیریت عالی شرکت و همت پرسنل این جهش محقق شده است.

بیات ماکو با تاکید بر اینکه در تامین قطعات و مواد، دیگر روش های سنتی و بازار حجره‌ای جواب نمی دهد خطاب به مدیرعامل بازرگانی گفت: باید به دنبال روش های نوین در تامین باشید.

وی افزود: با وجود اینکه استفاده از توان داخلی جزو اولویت های ماست اما تولید کنندگان داخلی هم باید کیفیت محصول خود را بالا ببرند تا راندمان تولید ما را پایین نیاورند.

بیات، تقویت دپارتمان ساخت در قالب شرکت بازرگانی به جای ساختار سازی جدید را جزو الزامات فعلی دانست و افزود: مجتمع مس سونگون برنامه بومی سازی قطعات خارجی را دارد و در این زمینهالحمدالله قطعات قابل توجهی بومی سازی شده است اما با این حال نیاز داریم شرکت خدمات بازرگانی با تقویت ساختاری و فنی، زمان تامین قطعات ساخت را به حداقل برساند.

مدیر مجتمع مس سونگون همچنین از آغاز تحول در مس سونگون خبر داد و گفت: سونگون در زمان نه چندان دور متحول می شود و در همین راستا عملیات نصب فاز 3 آغاز و و همچنین با آغاز اجرای احداث کارخانه کاتد که شامل 4 کارخانه است و یک مگاپروژه می باشد نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود و در همین زمینه لازم است تمام ارکان بازرگانی خود را با این توسعه تطبیق دهد.

 

ارتقاء کیفیت محصولات داخلی الزام خط تولید مس است

اصغر باقریان مدیر کارخانه تغلیظ مجتمع مس سونگون در بازدید مدیرعامل و معاونین شرکت خدمات بازرگانی معادن و فلزات غیرآهنی از فرآیندهای کارخانجات تغلیظ مجتمع مس سونگون  با ارائه گزارشی از روند تولید کنسانتره عیار 24 در سونگون؛ طی سخنانی خاطرنشان کرد: بدون شک تامین بموقع مواد و قطعات موجب آرامش در خط تولید است و کیفیت، الزام استفاده از مواد داخلی بویژه ماده شیمیایی داخلی بجای خارجی است به نحوی که کیفیت پایین آن موجب کاهش بازیابی محصول نهایی نشود در غیر اینصورت مس میلیاردها تومان متضرر می شود و این به ضرر اقتصاد ملی است.

وی با قدردانی از نیروهای بازرگانی در تامین نیازهای خط تولید گفت: ما مسئولیت مهمی در حفظ پویایی تولید و جهش تولید در محصول نهایی داریم و از این نظر پویایی در تامین مواد اولیه و قطعات تثبیت کننده این ماموریت مهم در تولید است.

 

ساخت قطعات در مس رشد صعودیی دارد 

سخاوت خیرخواه عضو هیات مدیره و معاون منطقه آذربایجان شرکت خدمات بازرگانی در نشست تخصصی مدیرعامل با مدیران این معاونت با ارائه گزارشی از روند 9 ساله تامین، تجهیز و تدارکات مجتمع مس سونگون در سه قالب ساخت قطعات، بازرگانی داخلی و بازرگانی خارجی گفت: در طی 9 سال اخیر 5 هزار و 689 قطعه برای مجتمع مس سونگون از طریق بازرگانی، ساخت شده است و این روند سال به سال در حال افزایش است به نحوی که در سال 91 سالانه 352 قطعه ساخت شده و این رقم در سال 95  به 445 قطعه و در سال 98 به 958 قطعه رسیده است و در 9 ماهه سال جاری 663 قطعه ساخت و تحویل شده است که تا پایان سال به سطح بالاتر از عملکرد سال قبل خواهیم رسید.

خیرخواه افزود: سهم منطقه آذربایجان در سال 95 از کل ساخت سونگون فقط 5 درصد بوده است که خوشبختانه با تقویت دپارتمان ساخت و تمرکز بیشتر روی بومی سازی قطعات و افزایش همکاری کارخانجات ساخت، این رقم در سال 98 به 39 درصد و در 9 ماهه سال 99 به 43 درصد رسیده است و این آمار گواه رشد صعودی ساخت قطعات در صنعت مس است.

وی اضافه کرد در طی 9 سال اخیر 7 هزار و 598 قطعه جهت ساخت از سوی انبار سفارشات مجتمع مس سونگون صادر شده است که تا کنون 75 درصد این قطعات ساخته شده است.


خرید خارجی به نسبت رشد ساخت، نزولی است

خیرخواه در ادامه گزارش خود افزود: آمار سفارش خرید خارجی تا سال 96 در سونگون صعودی بوده در صورتی که از سال 97 این آمار همزمان با سیاست نهضت ساخت داخل وزارت صمت، به صورت معناداری کاهش یافته است. 

وی از صدور1540 قطعه موازی خرید خارجی برای ساخت داخل خبر داد و گفت: کلیه این اقلام در کارگروه توسعه ساخت داخل با حضور مهندسین مجتمع مس سونگون و اعضای کار گروه بررسی و 75 درصد این اقلام به تعداد 1151 آیتم در فرآیند ساخت و تامین داخل قرار گرفته و تا کنون 805 قطعه مرحله نقشه برداری و تکمیل اطلاعات فنی را طی کرده و در فرآیند ساخت  است.

 

رشد 92 درصدی تامین اقلام از منطقه 

معاون منطقه آذربایجان شرکت خدمات بازرگانی در ادامه گزارش خود به سیاست منطقه گرایی بازرگانی اشاره کرد و گفت: تامین قطعات برای سونگون از منطقه در سال 98 نسبت به سال 97 از رشد 106 درصدی برخوردار بوده و این رقم در 9 ماهه سال جای هم نسبت به سال 98 از رشد 92 درصدی برخوردار است  و تمرکز بر این سیاست همچنان به جد دنبال می شود. 

 

تقویت تیم فنی هم راستا با نهضت ساخت داخل

بر اساس این گزارش، همچنین معاونان تولید و مهندسی مجتمع مس سونگون در نشست مدیرعامل بازرگانی با مدیر مجتمع دیدگاه‌های خود را در تامین، تجهیز و تدارکات مجتمع بیان کردند.

جهانگیر رضوی معاون مهندسی و مدیریت انرژی مجتمع مس سونگون طی سخنانی با تاکید بر اینکه بایستی ساخت قطعات را بیش از این که هست جدی گرفت، خاطر نشان کرد: سیاست توسعه ساخت در سونگون به جد دنبال می شود و در این راستا بازرگانی هم علیرغم وجود مشکلات داخلی و خارجی بایستی نسبت به توسعه سونگون خود را تقویت کند و تیم فنی همراستا با سیاست ساخت داخل در بازرگانی تقویت شود.

قادر رضایی معاون تولید مجتمع مس سونگون ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه بازرگانی طی سخنانی با بیان اینکه ما در ساخت قطعات و داخلی سازی آماده هرگونه همفکری و همکاری هستیم و طبیعتا این همکاری موجب ارتقاء کیفیت تولیدات خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تولید همیشه پابرجاست و آمار آن قابل کاهش نیست، گفت: ارتقاء کیفیت قطعات و مواد، جزو الزامات تولید بوده و ما در این راستا خواستار افزایش کیفیت اقلام ارسالی هستیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز های تولید باشیم. 

این گزارش می افزاید، نشست با مدیران مجتمع مس سونگون، بازدید از خطوط تولید سونگون، دیدار با کارکنان معاونت بازرگانی منطقه آذربایجان، بازدید از واحدهای گلوله سازی ریخته گری ماشین سازی تبریز و شرکت آذرفلز و همچنین کارخانجات ساخت قطعات شرکت شیمی پژوهش تبریز و دیدار با مدیرکارخانه تغلیظ و مولیبدن جزو برنامه کاری مدیرعامل بازرگانی در این سفر دو روزه بود.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: مس آذربایجان بازرگانی تبریز مس سونگون مولیبدن تغلیظ مدیرعامل بازرگانی بیات ماکو و مدیر مجتمع مس سونگون تحریم مدیرعامل بازرگانی مجتمع مس سونگون منطقه آذربایجان طی سخنانی منطقه گرایی تامین قطعات ساخت قطعات سازی قطعات ساخت داخل بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران

پرینت سه بعدی، فناوری‌ای است که تحولات چشمگیری در بسیاری از صنایع به وجود آورده است. این تکنولوژی که از دهه‌های پیش شروع به شکل‌گیری کرده، امروزه به یکی از پایه‌های اصلی در تولید و مهندسی محسوب می‌شود. این فناوری امکان تولید قطعات پیچیده و منحصر به فرد را فراهم آورده و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به ابزارهای گران‌قیمت، به تولید انبوه بپردازند. در تهران، پرینت سه بعدی فلزی به عنوان بخشی از این پیشرفت‌ها، نقش بسزایی در ارتقای کیفیت و سرعت در تولید قطعات مختلف ایفا کرده است.

از طریق خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران، ما شاهد بهبود قابل توجهی در توانایی‌های تولیدی هستیم که این امر به خصوص در صنایعی نظیر خودروسازی، پزشکی و هوافضا به وضوح قابل مشاهده است. این خدمات، امکان ساخت قطعات با پیچیدگی‌های بالا و تلرانس‌های دقیق را بدون نیاز به ابزارهای سنتی و گران‌قیمت فراهم آورده، که این خود موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها شده است. علاوه بر این، پرینت سه بعدی فلزی توانایی ارائه خدمات سفارشی‌سازی را به شکل چشمگیری افزایش داده و به مشتریان امکان می‌دهد تا محصولاتی منحصر به فرد و مطابق با نیازهای خاص خود را دریافت کنند. این فناوری نه تنها از لحاظ کاربردی بلکه از جنبه‌های اقتصادی نیز برای کسب‌وکارها مزایای زیادی دارد، زیرا توانایی تولید دسته‌جمعی قطعات بدون نیاز به ابزار یا قالب‌های مختلف را فراهم می‌آورد.

با توجه به تمام این مزایا، مقاله حاضر قصد دارد تا با بررسی دقیق و جامع خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران، نگاهی عمیق‌تر به فناوری‌ها، مواد مورد استفاده، شرکت‌های فعال و کاربردهای این تکنولوژی بیندازد و چشم‌اندازی از آینده این صنعت را در ایران ارائه دهد.

فناوری‌های مورد استفاده در خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران خدمات پرینت سه بعدی فلزی با لیزر انتخابی (SLM)

فناوری پرینت سه بعدی با لیزر انتخابی (SLM) یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های ساخت افزودنی است که برای تولید قطعات فلزی استفاده می‌شود. این فناوری از یک پرتو لیزر برای ذوب کردن و اتصال دانه‌های پودر فلزی در لایه‌های بسیار نازک استفاده می‌کند. سپس لایه‌ها به ترتیب بر روی هم قرار گرفته و قطعه نهایی را شکل می‌دهند.

این فرایند به دلیل دقت بسیار بالا و توانایی تولید قطعات با پیچیدگی‌های بسیار زیاد بدون نیاز به ماشین‌کاری اضافی، در صنایع مختلفی از جمله هوافضا، پزشکی و موتورسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مواد رایج در این روش شامل استیل، تیتانیوم، آلومینیوم و بسیاری از آلیاژهای خاص دیگر هستند که برای کاربردهای خاص طراحی شده‌اند.

ایمپلنت فک تیتانیوم ساخته شده به روش SLM با ماده Ti64 توسط شرکت آی دیزاین

چاپ مستقیم فلز با لیزر (DMLS)

چاپ مستقیم فلز با لیزر (DMLS) به روشی شبیه SLM عمل می‌کند، اما با این تفاوت که معمولاً برای فلزات غیر آهنی مانند آلومینیوم و تیتانیوم به کار می‌رود. DMLS برای تولید قطعاتی با دقت بالا و مقاومت مکانیکی قوی شناخته شده است، که در نمونه‌سازی سریع و تولید کم حجم بسیار مؤثر است. این تکنولوژی امکان تولید هندسه‌های پیچیده و ساختارهای داخلی مانند حفره‌های تو خالی یا کانال‌های خنک‌کننده که با روش‌های سنتی قابل دسترسی نیستند را فراهم می‌کند. به همین دلیل، DMLS گزینه‌ای ایدئال برای صنایعی است که نیازمند قطعات با ویژگی‌های مکانیکی بسیار خاص هستند.

ذوب با پرتو الکترونی (EBM)

فناوری ذوب با پرتو الکترونی (EBM) یکی دیگر از روش‌های پرینت سه بعدی فلزی است که از پرتوهای الکترونی برای ذوب کردن مواد فلزی پودری استفاده می‌کند. این روش به‌ویژه برای تولید قطعات تیتانیومی در صنایع پزشکی محبوب است، زیرا امکان تولید قطعات بزرگ‌تر و پیچیده‌تر با سرعت بالاتری نسبت به SLM و DMLS را فراهم می‌کند.

تکنیک EBM به‌خصوص در تهران، به دلیل دقت بالا و توانایی تولید قطعات بسیار دقیق و مقاوم، برای ساخت ایمپلنت‌ها و قطعات بدن مصنوعی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مواد مورد استفاده در پرینت سه بعدی فلزی

شرکت های ارائه دهنده ی خدمات پرینت سه‌بعدی فلزی در تهران از موادی چون تیتانیوم، استیل ضد زنگ، و آلومینیوم استفاده می‌کند که هر کدام خواص منحصر به فردی دارند و برای کاربردهای صنعتی خاصی مناسب هستند. تیتانیوم به خاطر استحکام بالا و وزن سبک، استیل ضد زنگ به دلیل مقاومت در برابر زنگ‌زدگی، و آلومینیوم برای خواص هدایت حرارتی و الکتریکی و سبکی، بسیار مورد توجه هستند. این مواد به دلیل خواص مکانیکی برتر و دوام طولانی مدت در شرایط سخت، انتخاب‌های ایدئالی برای پروژه‌های پیچیده و نوآورانه هستند که به پیشبرد صنایع مختلف و توسعه فناوری پرینت سه‌بعدی در تهران کمک شایانی می‌کنند و صنایع را از اجبار به استفاده از فیلامنت در پرینت سه بعدی رها می کنند تا قطعات فلزی با استحکام بالا بتواند ساخته شود.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران

چندین شرکت برجسته در زمینه خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران فعالیت می‌کنند که هرکدام با ارائه خدمات متمایز، به توسعه این فناوری کمک می‌کنند.

آی دیزاین به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران شناخته می‌شود. این شرکت با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و ماشین‌آلات دقیق، توانایی ارائه خدمات سفارشی‌سازی قطعات فلزی را به شکل گسترده‌ای دارد. آی دیزاین متخصص در تولید قطعات با پیچیدگی بالا و دقت مهندسی استثنایی است، که این امر آن‌ها را به یک انتخاب محبوب برای صنایع دفاعی، پزشکی و هوافضا تبدیل کرده است. سیزان، یکی دیگر از بازیگران کلیدی در بازار پرینت سه بعدی فلزی ایران است. این شرکت با داشتن گواهینامه‌های دانش‌بنیان و همکاری‌هایی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر کشور، در تولید قطعات استاندارد و تحقیقاتی پیشرو است. سیزان علاوه بر ارائه خدمات پرینت، در زمینه آموزش و پشتیبانی فنی نیز فعالیت‌های قابل توجهی دارد.

شرکت نورا لایه‌نگار، مستقر در اصفهان، تکنولوژی‌های پرینت سه بعدی مبتنی بر فلز را به ایران آورده است. این شرکت جوان و نوآور، با تمرکز بر کیفیت بالا و انعطاف‌پذیری در تولید، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نام مطرح در صنعت پرینت سه بعدی ایران است.

کاربردهای خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران

ارائه ی خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران نقش چشمگیری در تحول صنایع مختلف ایفا کرده است. در صنعت خودروسازی و هوافضا، این فناوری امکان ساخت قطعات سبک و بادوام را فراهم آورده و در پزشکی و دندانپزشکی، ساخت ایمپلنت‌ها و ابزارهای جراحی سفارشی را ممکن ساخته است. همچنین، در صنعت جواهرسازی و هنر، پرینت سه‌بعدی به هنرمندان کمک می‌کند تا طرح‌های پیچیده و منحصر به فردی خلق کنند. این فناوری نه تنها به افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها کمک کرده، بلکه با ارائه راهکارهای نوآورانه، آینده‌ی روش‌های ساخت و تولید در ایران را شکل داده است.

چچالش‌های ارائه ی خدمات پرینت سه بعدی در تهران

پرینت سه بعدی فلزی با وجود مزایای بی‌شمار، چالش‌های فنی خاص خود را نیز دارد. مدیریت دقیق پارامترهای پرینت، مانند دما و سرعت لیزر، برای دستیابی به بهترین کیفیت ممکن ضروری است. علاوه بر این، تضمین یکپارچگی ساختاری و خواص مکانیکی قطعات نیز می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به‌ویژه برای قطعاتی که در شرایط سخت محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هزینه‌های اولیه برای راه‌اندازی و نگهداری تجهیزات پرینت سه بعدی فلزی بالا است، که این امر می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارها چالش‌برانگیز باشد. با این حال، پرینت سه بعدی می‌تواند در بلندمدت باعث کاهش هزینه‌ها شود، زیرا تولید قطعات با پیچیدگی بالا را بدون نیاز به ابزارهای گران‌قیمت ممکن می‌سازد.

سخن پایانی

پرینت سه بعدی فلزی تأثیر عمیقی بر صنایع مختلف در تهران داشته است و با پیشرفت‌های فناوری و نوآوری‌های مستمر، این تأثیر به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت. تشویق کسب‌وکارها و افراد برای بهره‌گیری از پتانسیل‌های این فناوری، می‌تواند به توسعه اقتصادی و تکنولوژیکی منطقه کمک کند و موجبات رشد و نوآوری در صنعت تولید را فراهم آورد.

انتظار می‌رود که بازار خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران و ایران شاهد رشد قابل توجهی باشد. با افزایش آگاهی و شناخت کاربردهای متنوع این فناوری، پذیرش آن در بین کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ افزایش خواهد یافت. دولت و بخش‌های آموزشی و خصوصی نقش مهمی در توسعه پرینت سه بعدی فلزی دارند. حمایت‌های مالی و تحقیقاتی، ایجاد مراکز تحقیق و توسعه و برنامه‌های آموزشی می‌تواند به رشد این فناوری و کاربرد آن در صنایع مختلف کمک کند.

کد خبر 848669

دیگر خبرها

  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • افزایش نرخ سود به ۳۰ درصد کاملاً اشتباه است
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه