Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:58:26 GMT

پروژه‌های آموزشی کشور به ۲۰ درصد رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۵۰۵۸

ایسنا/همدان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: آموزشگاه خیرساز شهید حاج قاسم سلیمانی که یکسال قبل از شهادت، توسط ایشان در شهرستان ملایر کلنگ‌زنی شد، با تأمین اعتبار پنج میلیارد تومانی، مهر ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 دکتر مهراله رخشانی مهر  پنجشنبه ۱۱ آذر در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی و آموزش و پرورش شهرستان ملایر، اظهار کرد: از سال ۹۵ تا کنون با توجه به حجم بالای ساخت و ساز مدارس، خوشبختانه اعتبارات سازمان نوسازی مدارس رشد قابل توجهی داشته و از سال ۹۶، تخصیص اعتبارات سازمان در این زمینه کامل و صددرصدی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز آمار پروژه‌های آموزشی کشور به ۲۰ درصد رسیده است، تصریح کرد: از سال ۹۵ تاکنون، تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی ۱۰ درصد از ۲۰ درصد مدارس کشور که نیازمند تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی هستند، انجام شده است.

وی به اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در سال ۹۶ اشاره و خاطرنشان کرد: این اعتبار در سال ۹۶، ۱.۵ درصد از اعتبارات عمرانی کشور را شامل می‌شد و در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ این میزان به ۴.۵ درصد افزایش یافته یعنی ۴.۵ درصد از اعتبارات عمرانی کشور به موضوع مدرسه سازی تخصیص داده شده که این خود نشان دهنده توجه ویژه مجموعه به موضوع مدرسه سازی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در سال ۱۳۹۹ از محل اعتبارات ملی مبلغ سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی هزینه و بین استان‌های کشور توزیع شده و این مبلغ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که امیدواریم با همکاری مجلس شورای اسلامی و اخذ تخصیص مناسب در سال آینده، مدرسه‌سازی به همین روال ادامه یابد.

وی با بیان اینکه ۲۳۵۰ میلیارد تومان از ۳۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ به پروژه‌های مشارکتی دولت و خیرین اختصاص داده شده است، بیان کرد: با توزیع این اعتبار، خوشبختانه هیچ پروژه نیمه تمام خیرسازی که به‌دلیل عمل نکردن دولت به تعهدات خود، رها شده باشد نخواهیم داشت.

این مقام مسئول با اشاره به آموزشگاه خیرساز شهید حاج قاسم سلیمانی که یکسال قبل از شهادت، توسط ایشان در شهرستان ملایر کلنگ‌زنی شد، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز این پروژه حدود پنج میلیارد تومان است که تلاش می‌کنیم با تأمین این میزان اعتبار و به‌کارگیری پیمان کار قوی، مهر ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش از ۴۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده در ردیف پروژه‌های مشارکتی دولت و خیرین در استان همدان خبر داد و گفت: در مجموع تا امروز ۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به استان همدان اختصاص داده شده و سهم شهرستان ملایر از این مبلغ، ۱۰ میلیارد تومان است و پروژه‌های نیمه‌تمام دیگر نیز در صورت وجود، با تأمین اعتبار هرچه زودتر به بهره برداری خواهند رسید.

وی به تحویل ۱۴۷۰۰ کلاس درس طی سال ۱۳۹۹ اشاره و خاطرنشان کرد: اعتبار دیگر پروژه‌ها درصورت تعمیراتی بودن، از محل اعتبارات استانی تأمین و در غیر اینصورت از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار خواهند شد.

آغاز عملیات اجرایی مدرسه چهار کلاسه روستای کمری

طی این بازدید همچنین عملیات اجرایی مدرسه چهار کلاسه روستای «کمری» از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر با ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار آغاز شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در حاشیه این بازدید از پیش‌بینی حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت این مدرسه به صورت مشارکتی با یکی از خیرین شهرستان اشاره و اظهار کرد: تأمین ۷۰۰ میلیون تومان از این مبلغ را یکی از خیرین به عهده گرفتند و مابقی اعتبار با قول مساعد دکتر رخشانی مهر، توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تأمین خواهد شد.

محمد حسین مرادی به وجود ۱۳ کلاس درس در این روستا اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان و تحصیل حدود ۵۰۰ دانش‌آموز، این روستا به چهار کلاس درس دیگر نیاز داشت که به‌صورت مشارکتی با کمک یکی از خیرین شهرستان، در مدت زمان شش ماه احداث و سال‌تحصیلی آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از نیازمندی ۳۰ درصد مدارس این استان به مقاوم‌سازی خبر داد و گفت: ۱۳ درصد مدارس نیز نیاز تخریب و بازسازی هستند که با حمایت دولت روند مقاوم‌سازی، بازسازی و نوسازی  این مدارس افزایش یافته است.

مرادی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۰ طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی در این استان در دست اجراست، تصریح کرد: از این تعداد ۶۶ طرح به صورت مشارکتی با خیران است و هشت طرح از ۴۵ طرح مشارکتی با خیرین در شهرستان ملایر، در دست اجرا است.

تأمین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه ‌تمام شهرستان

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید، اهم تقاضای شهرستان را تکمیل چهار پروژه به‌ویژه تأمین اعتبار آموزشگاه خیرساز شهید سلیمانی دانست و گفت: آورده این سفر، تأمین ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان بود که رقم قابل اعتنایی است.

احد آزادی‌خواه به پروژه‌های نیمه‌کاره شهرستان در حوزه نوسازی مدارس اشاره کرد و افزود: با برگزاری جلسات مستمر در تهران با رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، توانستیم رقم خوبی را به ردیف اعتبارت استانی در پروژه های شهرستان اضافه کنیم.

آزادی خواه از اختصاص و واریز مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای تکمیل پروژه سالن چند منظوره دهستان علوی خبر داد و اظهار کرد: با تأمین این اعتبار سالن چند منظوره دهستان علوی که تاکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روستای کمری نیازمند یک آموزشگاه چهارکلاسه است، افزود: با در اختیار گذاشتن زمین این آموزشگاه توسط آموزش و پرورش بخش جوکار و نیز اعلام آمادگی تأمین ۱۲۰ میلیون تومان از اعتبار ساخت این پروژه توسط خیرین روستا، از آقای رخشانی مهر قول تأمین مابقی اعتبار ساخت این آموزشگاه به مبلغ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را گرفتیم و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین به لزوم تجهیز و تعمیرات اساسی سالن اجتماعات فرهنگیان ملایر اشاره و بیان کرد: بخشی از تأمین اعتبارات تجهیز و تعمیر این سالن و نیز استخر سرپوشیده ابتکار را آقای رخشانی مهر به عهده گرفتند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروژه آموزشی معاون وزیر آموزش و پرورش مدرسه سازی استانی اجتماعی توسعه و تجهیز مدارس محل اعتبارات بهره برداری پروژه های نیمه سازمان نوسازی میلیارد تومان شهرستان ملایر آموزش و پرورش میلیون تومان تومان اعتبار تأمین اعتبار مدرسه سازی رخشانی مهر مدارس کشور مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه اهل سنت بستک با اشاره به ساماندهی مدارس دینی اهل سنت گفت: مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده که قابل تقدیر است.

سید سلمان حسینی با ذکر این نکته که ۶ مدرسه دینی منتخب در استان داریم که هماهنگی خوبی با نظام عالی آموزشی دارند، تاکید کرد: استان هرمزگان اولین استانی است که ۳۳ مدرک ضابطه‌مند و رسمی را صادر کرده است.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان بیش از ۴۰۰ امام جمعه اهل سنت حضور دارند که تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا تغییرات مثبتی شکل گیرد.

سید سلیمان حسینی امام جمعه اهل سنت بستک که امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع حجت‌الاسلام باوقار و معارفه حجت‌الاسلام باصره مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: حاج آقا باوقار از سال ۹۸ در جایگاه مدیریت مرکز اسلامی استان هرمزگان قرار گرفتند و برای پیش‌برد برنامه‌ها به نفع جامعه بسیار تلاش کردند و اقداماتی ماندگار در حوزه اهل سنت انجام شد.

وی، با اشاره به همکاری علمای اهل سنت برای برگزاری برنامه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با توزیع منابع در مرکز اسلامی شاهد رضایتمندی و عدالت هستیم و تمام تلاش خود را برای توسعه استان هرمزگان به کار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام باوقار بیش از سه سال به عنوان مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در گذشته با عنوان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان شناخته می‌شد، فعالیت می‌کرد.

حدود ۴۰ درصد از استان هرمزگان را جامعه اهل سنت تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان