Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@22:26:50 GMT

واتیکان انتقال پول به استرالیا را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۵۵۹۲

صراط:

روز چهارشنبه ۳۰ دسامبر (۱۰ دی) یک مقام ارشد واتیکان به رویترز گفت این تعداد نقل و انتقال مالی و جابجایی پول از سوی واتیکان انجام نشده است.

به گزارش برترین ها وی که نخواست نامش فاش شود با ابراز شگفتی از انتشار چنین گزارشی اضافه کرد: «این پول ما نیست، چرا که ما از این پول‌ها نداریم.»

واتیکان گفته جزئیات مبدأ و مقصد این تراکنش‌های مالی را از مقامات استرالیا جویا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارقام برای نخستین بار در ماه دسامبر و توسط مرکز تحلیل و گزارش تراکنش‌های مالی استرالیا (AUSTRAC) در پاسخ به سوال یک سناتور پارلمان این کشور به صورت عمومی اعلام شد.

فیروانتی ولز، عضو پارلمان استرالیا، سوال کرده بود که از سال ۲۰۱۴ چه بودجه‌ای از افراد و نهادهای وابسته به واتیکان به استرالیا منتقل شده است.

بنا بر گزارش نهاد ناظر، ۴۷ هزار تراکنش جداگانه میان واتیکان و استرالیا در طول هفت سال گذشته انجام شده است که این نقل و انتقالات مالی از ۷۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ تا ۵۸۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ را شامل می‌شود.

مارک کولریج، اسقف اعظم استرالیا، گفته است کلیسای کاتولیک این کشور از هیچگونه نقل و انتقالی مطلع نبوده است.

یک مقام ارشد واتیکان گفته است این نهاد حدود ۱۰۰ سازمان وابسته حقوقی از جمله بیمارستان دارد، اما «آن‌ها از این نوع پول‌ها ندارند».

وی گفته است کل مبلغی که طی این سال‌ها از طریق بانک اصلی واتیکان، IOR، به استرالیا ارسال شده است ۹۸۰ هزار دلار است که عمتا برای پرداخت حقوق و هزینه‌های سفارت و خرج سفر استفاده شده است.

این مقام مسئول در واتیکان گفت: «کل بودجه سالانه سازمان ۳۳۰ میلیون یورو است، در حالی که عدد اعلام شده ۴ برابر این را شامل می‌شود. به نظر می‌رسد ما با یک داستان علمی تخیلی طرفیم.»

او اضافه کرد واتیکان قصد دارد بفهمد آیا دیگران با استفاده از اسم یا خود یک سازمان مرتبط برای جابجایی پول به بانک‌های کشورهای دیگر استفاده‌ کرده‌اند یا نه.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کلیسای کاتولیک استرالیا مقام ارشد واتیکان صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شهربانو و سهیلا منصوریان با کسب نشان‌های طلا و نقره در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین دو سهمیه ارزشمند حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کردند.

سهیلا منصوریان رئیس هیات ووشو کیش به نشان نقره و شهربانو منصوریان عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش نیز نشان طلا را کسب کردند.

نفرات اول و دوم هر گروه وزنی در این دوره از مسابقات سهمیه حضور در مسابقات جهانی ووشو استرالیا را کسب میکنند.

دیگر خبرها

  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • وحید امیری و تکرار اتفاق تلخ استرالیا
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • تکذیب صحبتهای غضنفری درباره‌ وعده مالی و کمیسیونها
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر