Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به موضوعات حساس و چالش برانگیز فیلم های این جشنواره گفت: فیلمسازی در این عرصه جسارت می طلبد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار امشب یازدهم دی ماه افتتاح شد. 

 


«نادر طالب زاده» دبیر این دوره از جشنواره در این مراسم که به صورت زنده از شبکه افق پخش شد، گفت: جشنواره عمار فرصتی بی بدیل برای کشف استعدادها در سراسر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که فیلم های این جشنواره هر روز در سراسر کشور از شهرها و روستاها پخش می شود و  جوانان را به حضور در عرصه تولید اثر ترغیب می کند. 

 

 

وی ادامه داد:  همه جشنواره های مربوط به فیلم های مستند و بلند کشور ارزشمند هستند اما در سال های گذشته فیلم هایی در عمار ساخته و دیده شد که موجبات تغییرات در قوانین کشور را فراهم آورد. 

 


طالب زاده همچنین افزود: آثاری که برای حضور در جشنواره عمار ساخته می شوند به طور کلی به موضوعات حساس و و بحث برانگیز اجتماعی و سیاسی می پردازند؛ موضوعاتی که پرداختن به آن ها نیازمند جسارت است. 

 


دبیر جشنواره عمار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند شکل گیری این جشنواره گفت: جشنواره عمار به خاطر دغدغه انقلاب اسلامی شکل گرفت و خلایی که در این عرصه وجود داشت. از سوی دیگر این جشنواره وسیله ای برای پالایش انقلاب و نمایش فرازها و فرودهای کشور است. 

 


وی تاکید کرد: جشنواره عمار پس از یک دهه تجربه بیش از گذشته در مسیر ارتقای کمی و کیفی است. 

 


این مستندساز همچنین از شبکه های رسانه ای فعال در استان ها خواست برای طرح مشکلات شهرها و روستاها پا به میدان بگذارند و منتظر رسانه های مرکزی نمانند. 

 


گفتنی است در یازدهمین دوره جشنواره فیلم عمار دو هزار و چهارصد و سی و چهار اثر به دبیرخانه رسیده که از این میان نود و یک اثر مرتبط با سردار شهید قاسم سلیمانی است. همچنین بیش از دویست اثر به موضوع کرونا و مدافعان سلامت اختصاص دارد. ملت قهرمان عنوان بخش دیگر یازدهمین دوره جشنواره است که در دوره های پیشین هم آثار قابل تاملی را به خود دیده است. 

 

 

لازم به ذکر است آثار پذیرفته شده در یازدهمین جشنواره عمار همه روزه در پایگاه اینترنتی عماریار به نشانی https://ammaryar.ir به صورت رایگان برای علاقه مندان پخش می شود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: سینمای مستند و داستانی جشنواره فیلم عمار نادر طالب زاده جشنواره عمار فیلم عمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری

 سید مصطفی موتورچی -دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد- در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیات داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است:« با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم.لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.»

دیگر خبرها

  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم