Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@01:45:45 GMT

توسل به قرآن و اهل بیت(ع) موجب نجات زندگی ام شد

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۶۲۸۳

توسل به قرآن و اهل بیت(ع) موجب نجات زندگی ام شد

خلیل خلیلی یکی از بانوان قرآنی، جهادی و فرهنگی استان مازندران است که در دوران کرونا به واسطه خدمات شایسته ای که در بخش کمک به محرومان ارائه کرده به عنوان جهادگر نمونه انتخاب شد و معتقد است که توسل به قرآن و اهل بیت(ع) موجب نجات زندگی اش شد.

خبرگزاری شبستان- مازندران؛ مؤسسه قرآنی بقیه‌الله خلیل‌شهر، از جمله موسسات قرآنی شهرستان بهشهر است که با راه اندازی در شهر خلیل شهر، موجب فعالیت گسترده قرآنی در سطح این شهر شد و تلاش برای قرآنی کردن بانوان و فرزندان این مرز و بوم همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این موسسه قرآنی با مدیریت « هنده خلیل خلیلی » در کنار فعالیت های مختلف قرآنی و اجرای بسیاری از برنامه‌های دینی و قرآنی، برنامه های غنی سازی اوقات فراغت و زمینه سازی برای آموزش قرآن، معارف اسلامی، احکام شرعی و برگزاری کلاس های ورزشی، هنری و علمی؛ در دورانی که فعالیت های قرآنی به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است؛ دست به ابتکار جدید زده و موسسه قرآنی خود را تبدیل به کارگاه خیاطی و تولید ماسک کرده است.

 

«هنده خلیل خلیلی» این بانوی قرآنی و فعال در برنامه های مختلف دینی و قرآنی و تلاش برای فعالیت‌های مختلف و تلاش برای تبیین ارزش‌های اسلامی در فضای مجازی و برگزاری مراسم‌های فرهنگی در ایام مختلف سال، در دوران کرونا با رعایت پروتکل بهداشتی به تولید ماسک با همراهی بانوان و فعالان قرآنی پرداخت تا کمک کار جامعه باشد.

تبدیل مؤسسه قرآنی به کارگاه تولید ماسک و گان، از هنده خلیل خلیلی این بانوی قرانی خلیل شهر، نمونه جهادگر استان مازندران ساخته است که در هفته بسیج امسال هم از ایشان در کنار سایر فعالان جهادی استان به عنوان تنها بانوی جهادگر شرق مازندران تجلیل شد و در این راستا می گوید: توسل به قرآن و اهل بیت(ع) موجب نجات زندگی ام شد.

 

موسسه قرآنی پیشگام در کمک مومنانه

مدیر مؤسسه قرآنی بقیه‌الله خلیل‌شهر در مورد فعالیت های خود و چگونگی تبدیل موسسه قرآنی به کارگاه تولید ماسک به خبرنگار شبستان گفت: با شیوع ویروس کرونا با توجه به اینکه دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر بوده و همکاری که با دفتر بسیج دانشجویی داشتم؛ با همکاری برادران و خواهران فعال در بسیج، تولید ماسک را برای کمک به نیازمندان شروع کردیم.

 

وی افزود: همکاری موسسه قرآنی بقیه‌الله خلیل‌شهر با دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بهشهر، از اسفندماه سال 98 و با شیوع کرونا برای تولید ماسک با در اختیار قرار دادن ساختمان این موسسه به جهادگران آغاز شد و  در ادامه راه هم در سایر حوزه ها گسترش یافت و تلاش شد تا در کمک مومنانه به فرمان رهبری وارد عمل شویم.

خلیل خلیلی یادآور شد: فعالیت مدرسه قرآنی بقیه‌الله خلیل‌شهر، که به منظور تحقق مطالبه مقام معظم رهبری درباره تربیت 10 میلیون حافظ در کشور برای تربیت حافظان و قاریان قرآنی همواره ثابت قدم بود؛ به طور طبیعی با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد اما کمک به نیازمندان که الگوبرداری شده از فرهنگ اهل بیتی و فاطمی و دستورات قرآنی بود، تعطیل نشد.

 

فرهنگی فاطمی یعنی نهادینه شدن ارزش‌های نوع دوستی و کمک به نیازمندان

 این بانوی قرآنی جهادی، فرهنگی و اجتماعی در راستای فعالیت های خود و مجموعه و ترویج فرهنگ فاطمی می گوید: ایثار و بخشش و کمک به هم نوعان یکی از ویژگی های منحصر به فرد فاطمه زهرا(س) بود و اکنون ما به عنوان رهروان آن حضرت باید در مسیر این بانوی دو عالم قرار گرفته و با الگو برداری از سیره و روش آن حضرت، کمک به نیازمندان را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

خلیل خلیلی افزود: طرح مواسات و همدلی با تاسی از سیره حضرت زهرا (س) و با هدف دستگیری از نیازمندان اکنون در دستور کار است و در طول دوران شیوع کرونا، بسته ها و کمک های مومنانه فراوانی در بین نیازمندان توزیع شد.

مدیر موسسه قرآنی بقیه‌الله خلیل‌شهر گفت: "سیره و راه و روش فاطمى" موجب بالندگی و رفع مشکلات است و معتقدم باید در کنار تلاش‌هاى روزانه، اهل نیایش شبانه بود؛ چرا که تقرب به اهل بیت(ع)، نماز و یاد خدا در زندگى، موجب سعادت دنیا و آخرت می شود و من هر چه دارم از برکت قرآن و اهل بیت(ع) است.

 

خلیل خلیلی با اشاره به رفتار و راه و روش فاطمی یادآور شد: در سیره رفتارى آن حضرت آمده است که دردانه رسول اکرم حضرت زهرا(س) از توان مالى خویش در راه کمک به محرومان نیازمند بهره می گرفت و همین امر موجب شد تا با استفاده از توان نیروهای قرآنی برای کمک به نیازمندان تلاش شود و اکنون هم در ایام فاطمیه تلاش داریم تا با افتتاح مرکز نیکوکاری؛ گامی مهم دیگر با کمک کمیته امداد برای رفع مشکلات نیازمندان برداریم .

 

سخن آخر اینکه موسسه قرآنی بقیه‌الله خلیل‌شهر که در بدو تاسیس با هدف آموزش قرآن و تربیت نسل جوان و نوجوان قرآنی و تربیت حفاظ فعال بود و هر برنامه ای و طرحی را در قالب طرح ها و برنامه های فرهنگی و قرآنی اجرایی کرده است، این روزها هم خدمات رسانی به نیازمندان در دوره شیوع ویروس کرونا را در دستور کار دارد و به عنوان بانوی فعال قرآنی، مشکل گشای نیازمندان منطقه خود شده است و این روزها کمک به نیازمندان در راستای کمک مومنانه، رویکرد منسجم در این مرکز نورانی و قرآنی است.

پایان پیام/175

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترویج فرهنگ فاطمی کمک به نیازمندان کمک به نیازمندان شیوع ویروس کرونا قرآن و اهل بیت ع موسسه قرآنی خلیل خلیلی تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند