Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@07:25:56 GMT

مکرون: انگلیس همچنان متحد ما است

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۶۴۷۱

مکرون: انگلیس همچنان متحد ما است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «امانول مکرون»، پس از امضای توافق خروج انگایس از اتحادیه اروپا توسط نخست‌وزیر این کشور، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد این کشور علی‌رغم خروج انگلیس از این اتحادیه همچنان روابط دوستانه‌ای با لندن خواهد داشت.

مکرون در پیامی که برای تبریک سال نوی میلادی منتشر کرده است، اعلام کرد: «انگلیس، علی‌رغم برگزیت، همچنان دوست و متحد ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این در حالی است که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، روز گذشته توافق تجاری کشورش با اتحادیه اروپا را امضا کرد و آن را «آغاز روابطی شگفت‌انگیز میان انگلیس، اتحادیه اروپا و متحدانشان» دانست.

«اورزولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، و «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، روز گذشته قرارداد تجاری اتحادیه اروپا با انگلیس پس از خروج آن از این اتحادیه را امضا کردند.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد پاریس از امضای توافق درباره برگزیت میان اتحادیه اروپا و انگلیس حمایت می‌کند.

«میشل بارنیه» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا، نیز به تازگی توافق تجاری با انگلیس را تسکین دهنده دانست و گفت: «ما یک برگزیت منظم ارائه دادیم و این معامله، ثبات قیمت را برای مردم و شرکت‌ها فراهم می‌کند.»

اتحادیه اروپا و انگلیس روز پنج‌شنبه، تنها هفت روز قبل از اجرایی‌شدن رسمی برگزیت، درباره نحوه روابط تجاری خود در آینده به توافق رسیدند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اتحادیه اروپا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۶۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید اتحادیه اروپا ۱۵ میلیون یورو را برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان اختصاص داده است.

یونیسف روز شنبه، ۸ ثور، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که با این کمک برنامه ۲۷ ماهه در ۲۲ ولایت کشور اجرا خواهد شد.

قرار است از طریق این برنامه، برای ۸۰ هزار تن آب آشامیدنی و برای ۲۰۶ هزار تن خدمات صحی و به شش‌ هزار دختر نوجوان آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای فراهم شود.

بربنیاد آمار یونیسف، افغانستان با حدود ۲۹ میلیون نیازمند، از جمله ۱۵.۸ میلیون کودک و ۱۱ میلیون زن که به کمک‌های بشری نیاز دارند، یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان است.

روز گذشته نیز اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که برای کمک به مهاجران اخراج شده از ایران و پاکستان،‌ ۱۷ میلیون یورو به سازمان بین‌المللی مهاجرت اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم