Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- هفدهمین جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران برگزار و در آن بر لزوم ورود بخش خصوصی در تدوین قوانین تجارت الکترونیکی تاکید شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد طلایی در این نشست که دیروز به صورت مجازی برگزار شد افزود: فقدان حضور فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی منجر به پدید آمدن قوانینی خواهد شد که در آینده بار دیگر ایجاد مشکلات می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات در نشست ویدئویی «یلدا سامیت» که یکی از موانع حضور شرکت‌های استارتاپی در بورس را عدم درک درست از دارایی‌های نامشهود عنوان کرده بود گفت: این موضوع مخصوص استارتاپ‌ها نیست و همه فعالان حوزه نرم‌افزار و فناوری اطلاعات در چنین وضعی قرار دارند.
به گفته طلایی، دارایی این شرکت‌ها به‌سبب عدم‌ارزش‌گذاری مورد وثوق بانک‌ها نیستند که باعث محروم شدن این بخش اقتصاد از تسهیلات بانکی شده است. ضمن اینکه در نظر نگرفتن دارایی‌های نامشهود موجب شده است شرکت‌های حوزه فاوا به‌عنوان شرکت‌های زیان‌ده شناخته شوند.
وی با تأکید به تداوم سیاست‌گذاری‌های دولت و مجلس شورای اسلامی در موضوع اقتصاد دیجیتال و هوشمند، از برطرف نشدن دغدغه‌های بخش خصوصی و فقدان مقررات واضح انتقاد کرد و ابراز امیدواری کرد که دولت و مجلس در تعامل با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی دیجیتال، بتوانند سیاست‌گذاری‌های صحیحی در این زمینه انجام دهند.
طلایی ابراز امیدواری کرد با اصلاح قوانین و مقررات، زمینه ورود به بازار‌های خارجی تسهیل شود و شرکت‌های حوزه فاوا بدل به مؤسساتی سودده شوند.
وی به مزیت رقابتی حوزه نرم‌افزار و تولید و صادرات آن اشاره کرد و گفت: بر خلاف نرم‌افزار، در بخش سخت‌افزاری متاسفانه هنوز عقب‌تر از آنیم که بتوان در بازار‌های جهانی کنشی داشته باشیم.
رئیس کمیسیون فاوا به جلسات مشترک کمیسیون با اتاق‌های مشترک کشور‌های مختلف اشاره کرد که طی آن قرار است برای همکاری در حوزه صادرات نرم‌افزار و شناسایی بازار‌ها به بازار‌های هدف تفاهم‌هایی صورت گیرد.
ابهام در اجرای نظام هویت معتبر دیگر مبحث مطرح شده از سوی طلایی بود که به عنوان مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای برنامه‌ریزی و اجرا به دستگاه‌های مختلف برای عملیاتی شدن ابلاغ شده است.
وی گفت: کمیسیون فاوا مأمور شده است درباره موانع و مشکلات موجود برای تنظیم و اصلاح پیش‌نویس طرح قانون تجارت الکترونیکی اظهارنظر کند تا گزارشی به‌سبب توسعه فضای مجازی در کشور به سه قوه ارسال شود.
محمدرضا طلایی با انتقاد سوق یافتن قوانین تجارت الکترونیک به سمت قوانین کسب‌وکار‌های فیزیکی گفت: «الزام برای داشتن کد پستی برای تشکیل پرونده‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی نوعی عقب‌گرد از اقتصاد دیجتال به سمت کسب‌وکار‌های فیزیکی است.»
به گفته طلایی اتاق بازرگانی در تلاش برای اصلاح این مواد است و کمیسیون آمادگی دارد که پیشنهاد‌های فعالان بخش خصوصی برای اصلاح قوانین تجارت الکترونیکی را در رایزنی با دولت و مجلس منتقل کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ضرورت ایفا نقش نرم افزار بخش خصوصی بازار ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ با هدف تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت‌های متعمد) یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت صورتحساب‌های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره ۳ ماده ۸ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان مودی ملزم به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان نیست.

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی
  • ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان