Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - پست برق این شرکت روز گذشته به مرحله بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین، پست برق این شرکت روز گذشته به مرحله بهره برداری رسید.
به گفته مهندس محمود پورخسروانی مدیر انرژی گهرزمین؛ پست برق 230 کیلوولت این شرکت در ساعت 21:25 مورخ 10 دی ماه 99 به مرحله بهره برداری رسید و تمامی تجهیزات HV این پست تحت ولتاژ 230 کیلو ولت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پست طی چند روز آینده آماده برق رسانی به کارخانه گندله سازی و سایر مصرف کننده های سایت می باشد.
مهندس علیرضا افشاری مدیر عمرانی و امور زیرساخت گهرزمین در رابطه با این اقدام مهم و عظیم عنوان کرد : خوشبختانه تاکنون 3 قرارداد مهم به نتیجه رسید.
این قراردادها شامل: احداث خط تلسکوپی دو مداره با ردیف ولتاژ 230 کیلوولت با طول تقریبی 9 کیلومتر، احداث پست 230 کیلوولت، قرارداد مهم اتصال به شبکه سراسری برق می باشد.
افشاری در ادامه افزود: در راستای تامین مصارف معدن و کارخانجات شرکت سنگ آهن گهرزمین، شرکت گهر انرژی به عنوان MC پروژه و شرکت مهندسین قدس نیرو مشاور طرح انتخاب شد. پس از برگزاری مناقصه و بازگشایی پاکات، شرکت مهام شرق برنده مناقصه اعلام شد و در مورخ 09/05/1392 قرارداد احداث پست 230 کیلوولت شامل بخش های تامین تجهیزات، نصب تجهیزات و ساختمانی فی مابین شرکت گهرزمین و شرکت مهام شرق منعقد گردید.
با توجه به وجود مشکلات حقوقی فی مابین شرکت گهرانرژی سیرجان و شرکت برق منطقه ای کرمان متاسفانه روند احداث پروژه با کندی و توقف همراه بود. پس از انجام کلیه تعهدات حقوقی، فنی، مالی و تلاشهای فراوان و پیگیری های شبانه روزی مدیران شرکت گهرزمین بالاخره مشکلات حقوقی پروژه مرتفع گردید و در تاریخ 1399/09/26 قرارداد اتصال به شبکه فی مابین شرکت برق منطقه ای کرمان و شرکت گهرزمین مبادله گردید.
مدیر امور عمرانی و زیرساخت گهرزمین در ادامه گفت: قبل از افتتاح پست برق، انعقاد قرارداد اتصال به شبکه سراسری برق کشور به میزان 80 مگاوات انجام شد و اوراق گواهی ظرفیت نیروگاهی برابر قدرت قراردادی از سازمان بورس انرژی ایران نیز خریداری شده بود.
افشاری همچنین خاطرنشان کرد: به موجب انعقاد قرارداد اتصال به شبکه سراسری و اخذ مجوزهای مربوطه از شرکت توانیر، دیگر شرکت گهرزمین جریمه تجاوز از دیماند را پرداخت نخواهد کرد که این مهم در مجموع، موجب کاهش هزینه های شرکت و تولید صرفه جویی خواهد شد. همچنین خرید انرژی در قالب قراداد دوجانبه از شرکت بورس انرژی ایران در دست اقدام می باشد که این موضوع سبب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه صورتحساب ماهیانه برق مجتمع می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرحله بهره برداری رسید اتصال به شبکه شرکت گهرزمین پست برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳