Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدرضا صدرالحسینی گفت: در رابطه با تشریح شخصیت حاج قاسم دیپلمات های ورزیده سکوت کرده اند، دلیل این سکوت این است که جامعیت سردار سلیمانی به گونه ای است که خود آن ها هم در بهت و حیرت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: در آستانه اولین سالگرد شهادت جانسوز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم، قطعا صحبت در ارتباط با این شهید بزرگوار به دلیل جامعیت این مرد بزرگ و ابر فرمانده جبهه مقاومت سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه مسائل دیپلماتیک و روابط سیاسی و بین الملل باید این نکته را بیان کرد که حاج قاسم یک شخصیت دیپلمات نبود بلکه یک انقلابی بود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: شهید سلیمانی در مباحث دیپلماتیک مانند یک شخصیت کار آزموده در حوزه گفتگوهای سیاسی و دیپلماسی عمل می کرد.

صدرالحسینی اظهار کرد: با توجه به تجربیات قابل توجه سردار سلیمانی در برخورد با دیپلمات های مختلف و مقامات سیاسی، نظامی و امنیتی کشورهای مختلف ورزیدگی خاصی را در این حوزه پیدا کرده بود تا جایی که مقام معظم رهبری اشاره کوچکی را به موضوع قدرت، توانمندی و احاطه سردار سلیمانی به مسائل منطقه داشتند.

وی یادآور شد: البته واقعیت امر این است که پاسخ به سوال توانمندی های دیپلماتیک و سیاسی حاج قاسم را باید افرادی که در طول ۲ دهه در داخل و خارج از کشور از دیپلمات ها، افراد باسابقه و با تجربه تشریح کنند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: تاکنون در این رابطه دیپلمات های ورزیده سکوت کرده اند، دلیل این سکوت این است که جامعیت سردار سلیمانی به گونه ای است که خود آن ها هم در بهت و حیرت هستند که چگونه یک فرمانده عالی رتبه نظامی می تواند چنین بینش و بصیرت سیاسی را در حوزه بین المللی داشته باشد.

صدرالحسینی اذعان کرد: به نظر می رسد ولادمیر پوتین می تواند در کتاب خاطرات خود موضوع گفتگوهایی که با سردار سلیمانی در حوزه مسائل غرب آسیا داشتند، به خوبی ذکر کند چرا که با توضیحات و تبیین شرایط ویژه ای که در این منطقه حاکم بود، پوتین حاضر شد تا در کنار ایران در سوریه به ایفای نقش بپردازد.

وی ادامه داد: البته شهید سلیمانی در حوزه مسائل داخلی هم با جامعیتی که داشت هیچ یک از گروه ها و احزاب سیاسی نمی توانستند ادعا کنند که متعلق به یکی از آن ها است، بلکه رفتار و گفتار سیاسی این شهید بزرگوار به گونه ای بود که چتر نگاه دقیق سیاسی را به همه زوایای مختلف در حوزه سیاسی داخلی بگستراند تا همه گروه ها و جریان های سیاسی از این توانمندی انقلاب اسلامی و حاج قاسم استفاده کنند‌.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: این رفتار با هدف دستیابی به حفظ وحدت و انسجام ملی انجام شد، در یک جمع بندی کلی می توان گفت شهید سلیمانی دارای ابعاد گوناگونی در حوزه های مختلف بود و می توانیم در مکتب حاج قاسم درس سیاست بدون ورود به احزاب و سیاست دیپلماسی و بین المللی را فرا بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس مسائل سیاسی سردار سلیمانی شهید سلیمانی دیپلمات ها حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

بعد از ۵۳ سال که آمریکا دائماً عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بوده، در انتخابات پریروز حذف شد و مخالفان [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا]، سیاست ضعیف خارجی او را به باد انتقاد گرفتند. پاپ ژان پل دوم، [رهبر کاتولیک‌های جهان]، در یونان از کلیسای ارتدکس‌ها، به خاطر جنایات کاتولیک‌ها در جنگ‌های صلیبی علیه مسیحیان ارتدوکس استانبول، عذرخواهی‌ کرد. رئیس اُرتدکس‌های یونان، ملاقات خود را مشروط به عذرخواهی پاپ کرده بود.

پیش از جلسه مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، سیاست‌های کلی امنیت ملی در بخش دفاع را تکمیل کردیم. ظهر آقایان [عباس واعظ] طبسی و [علی‌اکبر] ناطق [نوری]، میهمانم بودند. دربارۀ انتخابات بحث بود. قرار است جامعه روحانیت [مبارز تهران] و جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم]، نامزد مشخصی نداشته باشند و بیانیه بدهند و مطالب کلی بگویند. عصر آقایان [محمدمحسن] سازگارا، [مدیرعامل شرکت مطبوعاتی جامعه‌ روز]، [سعید] فائقی، [معاون فنی سازمان تربیت بدنی] و عباس [قاسمی‌شریف]، پسر خانم اعظم طالقانی آمدند. سازگارا، نامزد ریاست‌جمهوری شده؛ نگران است که شورای نگهبان، صلاحیت او را رد کند. گفت، بارها اعلام کرده، موتور حرکت اصلاحات را سیاست‌های برنامه اول و دوم و عملکرد دولت سازندگی می‌داند. به عملکرد دوم‌ خردادی‌ها معترض است و گفت، روحانیت در دو قرن اخیر، هر وقت وارد مسائل شده، خیلی جدی و مؤثر بوده است.

جمعی از مسئولان [بسیج] حزب‌الله لبنان آمدند. سردار [قاسم] سلیمانی، [فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران] گزارش داد و من هم صحبت دلگرم‌کننده‌ای برای آنها نمودم.

شب جلسه سران قوا در دفتر آقای [مهدی] کروبی، [رئیس مجلس] در مجلس بود. آقای کروبی، مذاکراتش با شورای نگهبان در مورد ردصلاحیت اکثر نامزدهای دوم خردادی در [انتخابات] میان‌دوره‌ای مجلس را تعریف‌ کرد؛ خیلی ناراضی‌اند. گفته شد، با نفوذ آقای [مجید] انصاری، [نماینده تهران] ، در قانون برنامه، دو طرح گذاشته‌اند که باید اصلاح شود. گفت، آقای [سیدعلی‌اصغر] حجازی از دفتر رهبری، در روزی که او در ساوه بوده، تلفنی به او گفته است که آقای بهزاد نبوی، [نایب‌رئیس مجلس]، در مورد فرمان هشت‌ماده‌ای رهبری، در خصوص مبارزه با فساد، بد برخورد کرده است. قرار شد سران سه قوه، آیین‌نامه‌ای برای کنترل درست مبارزه با فساد تهیه کنند که مثل مسئله ثروت‌های بادآورده، خراب نشود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902823

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود