Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه نوشت با وجود آنکه اجرای تدابیر قرنطینه، مراسم سال نو میلادی در اسکاتلند به شدت تحت تاثیر قرار داده است، ساکنان امیدوارند عملی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به جرقه‌ای برای کسب استقلال اسکاتلند مبدل شود.

همزمان با اجرای تدابیر قرنطینه در پی شیوع کرونا، در خیابان‌های ادمینبورگ یکی از بزرگترین شهر‌های آن، کسی برای برگزاری جشن تحویل سال ۲۰۲۱ حضور نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که شمار زیادی از اسکاتلندی ها، ناخرسند از عملی شدن برگزیت، امیدوارند که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به جرقه‌ای برای کسب استقلال مبدل شود.

عصر روز پنجشنبه شماری از فعالان پرچم در دست، در اقدامی نمادین در برابر پنجره‌های پارلمان اسکاتلند، در مخالفت با قرنطینه تظاهرات کردند.

از نظر حزب نخست‌وزیر استقلال‌طلب اسکاتلند موسوم به حزب اس‌ان‌پی، مسیری سیاسی و خشمی که بتوان روی آن سرمایه گذاری کرد، وجود ندارد.

حزب نیکولا استورجن، نخست وزیر اسکاتلند، به شدت از برگزاری انتخابات محلی ماه مه (آینده) و ضرورت حق برگزاری همه پرسی خودمختاری حمایت کرده است. آخرین همه پرسی استقلال طلبان در سال ۲۰۱۴ برگزار شد.

پیروزی گسترده حزب اس ان پی می‌تواند به تشدید فشار‌ها بر لندن برای پذیرش دومین همه پرسی که اندیریف ۲ نام گرفته است، منجر شود. پافشاری بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بر مخالفت با همه پرسی نیز می‌تواند خطر شکل گیری بحرانی مرتبط با قانون اساسی به دنبال داشته باشد.

سال ۲۰۲۱، سالی تعیین کننده؟

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام گرفته توسط ساوانتا کوم رس در نیمه ماه دسامبر، ۵۸ درصد اسکاتلندی‌ها - از این پس و به شکلی بی سابقه - از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

نیکلا مک ایوان تحلیلگر و استاد علوم سیاسی در دانشگاه ادمینبورگ در این باره گفت: تشخیص میزان گرایش‌ها دشوار است.

گرایش‌ها و نظرات در حال نوسان هستند. در نیمه اول سال ۲۰۲۰ نظر مردم در مورد برگزیت ۵۰/۵۰ بود. در نیمه دوم سال، حمایت مردم از برگزیت ابتدا ۵۰ درصد بود و این نرخ به ۵۹ درصد رسید. این تغییر، عمدتا با چگونگی اداره اپیدمی کووید-۱۹ مرتبط بوده است.

نخست وزیر محبوب اسکاتلند از ماه مه برای برگزاری نشست‌های مطبوعاتی وارد عمل شد و از آن زمان ۱۵۰ نشست برگزار کرد. روزنامه چپگرای گاردین روش وی را واقعا قابل اعتماد و محتوی مشاوره‌های محتاطانه و سنجیده توصیف کرد. نخست وزیر اسکاتلند در مقایسه با بوریس جانسون - که عملکرد وی در قبال اپیدمی مملو از تغییرات قلمداد می‌شود - از اداره محلی بحران سلامت سود برد.

مایک بلک شاو از مدافعان کسب استقلال اسکاتلند، مبارزه برای برگزاری همه‌پرسی را از هم اکنون در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده است. وی در این باره گفت: سال ۲۰۲۱ برای جنبش استقلال طلبی سالی تعیین کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق برگزیت اتحادیه اروپا اخبار اروپا کسب استقلال نخست وزیر همه پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۹۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی سعی کرد تا مفاد پیش نویس توافق آتش بس ارائه شده به حماس را «سخاوتمندانه» جلوه داده و توپ را در زمین این گروه بیاندازد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کامرون امروز دوشنبه درحالیکه رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از دستیابی به توافق آتش بس در غزه بوده است، گفت که امیدوار است حماس پیشنهاد پیش روی خود را بپذیرد.

غرب با تلاش برای انداختن توپ در زمین حماس با همدستی اسرائیل پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد که به نظر برای این گروه قابل قبول نیست. کامرون همچنین گفت: این جنگ تا زمانیکه همه اسرا آزاد نشوند، پایان نخواهد یافت.

آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی!

وی در جریان نشست ویژه مجمع اقتصاد جهانی در ریاض مدعی شد که رهبری حماس و افراد مسئول عملیات 7 اکتبر باید برای داشتن افق سیاسی یک راه حل دو دولتی، غزه را ترک کنند.

وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد که این پیشنهاد شامل یک آتش بس پایدار 40 روزه و آزادی احتمالا هزاران اسیر فلسطینی در قبال آزادی اسرای اسرائیلی می‌شود.

کامرون با ادعای اینکه پیشنهاد «خیلی سخاوتمندانه» است، افزود: تمام فشار در جهان و همه چشم‌ها در جهان باید روی آنها (حماس) باشد و بگوید که توافق را قبول کن.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کنایه تند نورافکن به ناکامی پرسپولیس!
  • ۱۱ بازیکن نکونام برای فتح تبریز | امید آبی ها به یک بازیکن
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • کناره‌گیری وزیر اول اسکاتلند از سمت خود
  • وزیر اول اسکاتلند استعفا داد
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد