Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خیمة‌الانتظار؛ حسینیه‌ای در سرزمین شمس‌الشموس، جایی که این روزها تبدیل به مرکز تقسیم مهربانی‌ها شده است، مکانی که گروهی از مشهدی‌ها را دوازدهم هر ماه گردهم جمع می‌کند تا با قلب‌های سرشار از مهربانی و امید به ظهور امام زمان(عج)، از امام مهربانی‌ها الگو بگیرند.

شاید اسمش را شنیده باشی، شاید بدانی که این تقسیم مهربانی‌ها آن هم دوازدهم هر ماه از شروع سال جاری آغاز شده و تا پایان سال نیز ادامه دارد، اما امروز با تمام دوازدهم ماه‌های گذشته متفاوت است، می‌دانی چرا؟، زیرا امروز در آستانه سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی است، شهیدی که تا زنده بود همه می‌دانستند چه دل مهربانی دارد، همه می‌دانستند چقدر با مردم مهربان است، اما اینک یک سال از شهادتش می‌گذرد، مردم مشهد، این همه مهربانی سردار دلها را فراموش نکرده‌اند، قصد دارند امروز و در آستانه فرا رسیدن سالگرد شهادت این شهید 313 بسته معشیتی را که کمک و همت مردم مبلغ آن جمع آوری شده را بین نیازمندان توزیع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرزویم ظهور امام زمان (عج) است

به خیمة‌الانتظار که می‌رسم، شور و شوق خاصی را می‌بینم، جای همه آنهایی که نتوانستند در این لحظه اینجا باشند خالی است، هر گوشه از این حسینیه را که می‌بینم، بانوان در حال بسته‌بندی بسته‌های مواد غذایی هستند، از روغن و ماکارونی گرفته تا کیسه برنج و حبوبات، هر کدام از بسته‌ها که آماده می‌شود، با نظم خاصی در یک ردیف قرار می‌گیرد، به قسمتی از خمیة‌الانتظار می‌روم، جایی که تعدادی از بانوان در حال بسته‌بندی مواد غذایی هستند، وقتی خود را معرفی می‌کنم، یکی از بانوان که خود را مریم عمران‌زاده معرفی می‌کند، می‌گوید: خوشحالم که برای مردمان سرزمینم کمکی که از دستم برمیاید را انجام می‌دهم، این کار توفیق بزرگی است که نصیبم شده.

یکی دیگر از بانوان در حالی که یک بسته ربع را داخل پلاستیک بسته مواد غذایی می‌گذارد می‌گوید: آرزویم ظهور امام زمان (عج) است تا همه بدی‌ها و بیماری‌ها از صفحه روزگار محو شوند، مردم دیگر گرفتار مشکلات زندگی نباشند.

او خود را فاطمه فلی‌خانی معرفی می‌کند و ادامه می‌دهد: دوازدهم هر ماه موعدی است که ما بیاییم و هر کری از دستمان برمیاید برای بسته‌بندی و توزیع این بسته‌های مواد غذایی انجام دهیم تا به دست مردم برسانیم.

وقتی مشهدی‌ها مهربانی را از امام مهربانی الگو می‌گیرند

از این گروه از بانوان جدا می‌شوم تا به سوی مسوول خیمة‌الانتظار که به گفته بانوان در خارج از این مکان در حال صحبت با برخی از براداران است بروم، وقتی به وی می‌رسم، در حال گفت‌وگو درباره نحوه توزیع بسته‌های مواد غذایی با تعدادی از برادران است، حجت‌الاسلام سعید آخوندی از بسته‌بندی 313 بسته معشیتی که با اعتبار 240 میلیون تومان تهیه شده خبر می‌دهد و می‌گوید: طرح پویش «مهر مهدوی» دوازدهم هر ماه اجرا می‌شود و امروز نیز به این علت که در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی هستیم، قصد داریم امشب توزیع بسته‌های معشیتی را انجام دهیم.

مسوول خیمة‌الانتظار وقتی بیشتر درباره این پویش توضیح می‌دهد، متوجه می‌شوم که در هر بسته معشیتی علاوه بر مواد غذایی، تعدادی کتاب و یک فرم حاوی تعدادی سئوال برای شرکت در مسابقه نیز وجود دارد و هر کدام از علاقمندان می‌توانند با پاسخ دادن به سئوالات در مسابقه خیمة‌الانتظار نیز شرکت کرده و جوائزی نیز دریافت کنند.

ایده‌هایی از جنس مهربانی

وقتی به نکات پایانی حجت‌الاسلام آخوندی می‌رسیم، تعدادی خودرو روبه‌روی خیمةالانتظار پارک می‌شوند، وقتی رانندگان که از خودروها پیاده می‌شوند، تعدادی از برادران به سوی آنها می‌روند، حال نوبت به قرار دادن بسته‌های معشیتی در داخل خودروها است، در حین این کار، به سراغ یکی از برادران می‌روم که چند بسته معشیتی را در صندلی عقب خودرو می‌گذارد، می‌گوید: این کار ایده کاملا مردمی است، خوشحالم که در این عمل خیر که حاصل ایده‌هایی از جنس مهربانی است، حضور و همکاری دارم.

صدای اذان از مسجد به گوش می‌رسد، برادران و خواهرانی که در پویش شرکت کرده‌اند، قصد دارند برای اقامه نماز حاضر شوند و دوباره برای ادامه کارها به خیمة‌الانتظار بازگردند، اینجاست که من نیز برای نگارش گزارش آنها را ترک می‌کنم و در مسیر با خود می‌اندیشم، برای مهربانی لازم نیست حتما ایده‌های پیچیده داشته باشیم، چنین ایده‌های ساده و زیبایی همچون پویش مهر مهدوی نیز می‌تواند بهانه‌ای برای مهربانی باشد.

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد الگو حسینیه خیمة الانتظار پویش مهر مهدوی مهربانی دوازدهم هر ماه خیمة الانتظار بسته معشیتی مواد غذایی بسته بندی بسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اجرای این طرح برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب و عفاف از ۲۵ فروردین در سراسر کشور از جمله در اماکن و معابر عمومی، واحد‌های صنفی و خودرو‌ها آغاز شده است.
سردار محمدرضا هاشمی فر با بیان اینکه اولویت اصلی پلیس، زیست عفیفانه و توجه به حفظ حرمت و حریم خانواده است افزود: نیرو‌های انتظامی در اجرای طرح عفاف و حجاب نور، وظیفه دعوت مردم را به قانون مداری دارد، اگر هنجارشکن در مرحله اول که تذکر زبانی است، پذیرفت که هیچ، اما اگر بخواهد از قانون سرپیچی کند، اعمال قانون می‌شود.
بانوان شرکت کننده در این برنامه، تداوم اجرای طرح نور از سوی فراجا را خواستار شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • اجرای پویش «پای کار ایرانیم»در پایتخت
  • (تصویر) وقتی علی دایی خواننده شد!
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • برگزاری تجمع مردم و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت