Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه صنعت چاپ و بسته بندی از عرضه زعفران و پسته ایران به اسم اسپانیا و چین خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از سایت بازار، احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپ و بسته بندی، با اشاره به اینکه صنعت چاپ و بسته بندی کشور جزو صنایع پیشرو و به روز جهان محسوب می‌شود، افزود: جلوگیری از خام فروشی کالاهایی نظیر پسته و زعفران، می‌تواند ضمن مطرح کردن نشان‌های تجاری ایرانی، موجب افزایش بهره وری و ارز آوری ناشی از صادرات این کالاها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز زعفران ایرانی با نام زعفران اسپانیایی و پسته ایرانی در بسته بندی چینی به بازارهای جهان صادر می‌شود در حالیکه همه این محصولات را می‌توانیم با اصلاح قوانین صادراتی در کشور بسته بندی و به جهان عرضه کنیم.

ابوالحسنی افزود: صنعت چاپ و بسته بندی ایران با بهره گیری از توان داخل و دستگاه‌های به روز و با استفاده از آخرین فناوری‌های دنیا، می‌تواند در سطح منطقه و جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و قادر به ایجاد اشتغال برای عده زیادی از جوانان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ترکیه قطب اول صنعت چاپ و بسته بندی منطقه است افزود: این در حالی است که ایران می‌تواند این جایگاه را در صورت حمایت دولت از آن خود کرده و بخش مهمی از سفارش‌های بازرگانان و صنایع کشورهای منطقه را جذب کند.

رئیس اتحادیه چاپ و بسته بندی افزود: نفت خام را با سختی بسیاری با قیمت ۴۰ دلار به بازارهای جهانی می‌فروشیم، اما اگر این نفت به فراورده‌های پتروشیمی تبدیل شود و به عنوان محصولات پلیمری در اختیار این صنعت قرار بگیرد حداقل ۱۰ برابر ارزش افزوده پیدا می‌کند.

وی افزود: نوسانات اخیر ایجاد شده در نرخ ارز فرصت خوبی بود که صنعت چاپ بتواند با حمایت دولت بازار منطقه را بگیرد، ولی یکسری قوانین دست و پاگیر و قدیمی، مانع این است که سفارش چاپ را از صنایع کشورهای دیگر بگیریم.

ابوالحسنی تصریح کرد: ۷۰ درصد مواد مصرفی صنعت چاپ وارداتی است و برای واردات به موقع، نیازمند همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در ثبت سفارش‌ها هستیم، اما تاخیر در رسیدن مواد اولیه، موجب می‌شود که سفارش به موقع بدست کارفرما نرسد.

وی افزود: برخی قوانین در حوزه وزارت ارشاد هم متعلق به سال‌های قبل است که با فناوری امروز سازگار نیست و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرده ایم اختیارات این وزارتخانه به اتحادیه و صنعت چاپ تفویض شود و دولت به جای دخالت، به نظارت بپردازد.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ و بسته بندی، خام فروشی را یکی از مهمترین آفت‌ها و مشکلات صنایع کشور دانست و افزود: گمرک معتقد است به دلیل خام فروشی، حدود ۱۵ درصد کالاها در مرز هدررفت دارند و، چون بدون بسته بندی عرضه می‌شود، فروشنده ناچار است محصول خود را به هر قیمتی که خریدار می‌خواهد بفروشد و این در حالی است که ما دستگاه سورت بندی محصولات کشاورزی را در داخل تولید می‌کنیم و می‌توانیم این محصولات را بصورت بسته بندی و تحت نشان تجاری ایرانی به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

ابوالحسنی افزود: می‌توانیم از خام فروشی جلوگیری کنیم و اگر این اتفاق رخ دهد در اکثر محصولات ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزش افزوده ایجاد خواهد شد و در فراورده‌هایی نظیر پسته یا زعفران، این ارزش افزوده تا ۹۰ برابر هم خواهد رسید.

وی افزود: امروز زعفران ایرانی به صورت فله به اسپانیا می‌رود و با بسته بندی و به اسم زعفران اسپانیایی در تمام دنیا عرضه می‌شود و پسته ما نیز به صورت فله به چین می‌رود و با بسته بندی در این کشور، به تمام کشورهای جهان صادر می‌شود درحالیکه ما همه این نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها را در داخل کشور داریم و فقط نیازمند اصلاح قوانین و مقررات هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صادرات صنعت چاپ صنعت چاپ و بسته بندی رئیس اتحادیه خام فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا که حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را هم دارد ۲۴ تیم راه یافته به جام جهانی ازبکستان مشخص شدند.

این دوره از بازی‌های جام جهانی از ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۵ مهر) برگزار می‌شود و ۲۴ تیم در آن حضور خواهند داشت. قرعه کشی این رقابت‌ها ۶ خرداد در شهر سمرقند برگزار خواهد شد.

بر این اساس تیم ملی ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی در کنار ایران، تاجیکستان، تایلند و افغانستان ۵ تیم آسیایی حاضر در جام جهانی را تشکیل می‌دهند.

۲۴ تیم حاضر در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

میزبان: ازبکستان به عنوان میزبان‌
آسیا: ایران، تاجیکستان، تایلند و افغانستان
آفریقا: آنگولا، لیبی، مراکش
کونکاکاف: کاستاریکا، کوبا، گواتمالا، پاناما
آمریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، ونزوئلا
اقیانوسیه: نیوزلند
اروپا: کرواسی، فرانسه، قزاقستان، هلند، پرتغال، اسپانیا، اوکراین

سیدبندی این دوره از مسابقات به شرح زیر است:

سید یک: ازبکستان- برزیل- اسپانیا - آرژانتین - پرتغال و ایران

سید دو: قزاقستان - پاراگوئه - اوکراین - مراکش - تایلند و پاناما

سید سه: کاستاریکا - گواتمالا - ونزوئلا - نیوزیلند - کوبا و لیبی

سید چهار: افغانستان - آنگولا - کرواسی - فرانسه - هلند و تاجیکستان

فرمت برگزاری جام جهانی ازبکستان ۲۰۲۴
۲۴ کشور در ۶ گروه ۴ تیمی قرار خواهند گرفت. دو تیم برتر هر گروه به همراه چهار تیم برتر رتبه‌های سوم به مرحله حذفی راه خواهند یافت. پس از آن، مرحله یک‌هشتم، یک‌چهارم، نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال برگزار می‌شود.
تیم‌های اسپانیا، برزیل و آرژانتین با ۱۰ دوره حضور بیشترین تجربه را در این مسابقات دارند و سپس تیم ملی ایران با ۹ دوره حضور با تجربه ترین تیم این مسابقات است.

تیم‌های افغانستان، تاجیکستان، فرانسه و نیوزلند نخستین حضور خود را در جام جهانی تجربه خواهند کرد.

قهرمانان ادوار گذشته:

۱۹۸۹: برزیل
۱۹۹۲: برزیل
۱۹۹۶: برزیل
۲۰۰۰: اسپانیا
۲۰۰۴: اسپانیا
۲۰۰۸: برزیل
۲۰۱۲: برزیل
۲۰۱۶: آرژانتین
۲۰۲۱: پرتغال

کد خبر 6088021

دیگر خبرها

  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)