Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: امروز دشمن بیشترین شبهات خود را به ولایت و باورهای دینی وارد می‌کند و به دنبال آسیب زدن به باورهای مردم است بنابراین لازم است افرادی که برای حضرت زهرا(س) عزاداری می‌کنند بدانند تمام تلاش آن حضرت، حفظ امامت، حکومت اسلامی و خلافت امام علی(ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: سردار سلیمانی بزرگ‌مرد ایران‌زمین نماد اخلاص و از خودگذشتگی بود که اتفاقات بزرگی را در منطقه رقم زد به طوری که همه افراد معتقد به گفتمان مقاومت، جذب شهید سلیمانی شدند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی در سال گذشته زنده بودن گفتمان انقلاب و آرمان‌های انقلاب را دوباره به رخ جهانیان کشاند تصریح کرد: حضور مردم در بزرگداشت مقام شهید سلیمانی نشان داد تا جریان مقاومت زنده است استکبار نمی‌تواند نفس بکشد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در خط مقدم مواجهه با سلطه بود تصریح کرد: استکبار او را مانع تحقق اهداف خود می دانست چراکه آنها خواهان تعامل یک‌سویه هستند و در برجام هم نشان دادند که پاسخ تعامل را چگونه می‌دهند.

شعبانی خاطرنشان کرد: در تعامل با سلطه یا باید سازش کرد و تسلیم شد و یا باید مقاومت کرد که آرمان‌های اسلامی به ما می گویند در مقابل سلطه باید مقاومت کنیم، نباید اجازه دهیم دشمن از داشته‌هایش علیه ما استفاده کند و نباید کوتاه بیاییم.

حق ملتهاست که مستقل و با عزت زندگی کنند

وی با اشاره به اینکه این حق ملتهاست که مستقل و با عزت زندگی کنند گفت: معنای مقاومت درگیر شدن در مشکلات اقتصادی نیست در مقاومت قوی شدن در اقتصاد مهم است و معنایش این نیست که ما باید سختی و مشکلات اقتصادی را تحمل کنیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه باید گفتمان مقاومت را تبیین کنیم اظهار کرد: اگر خودمان به خوبی معنای مقاومت را برای مردم جامعه تبیین نکنیم دیگران به نفع خود آن را تعبیر خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت یعنی مکتب سلیمانی افزود: این مکتب به معنای نترسیدن از دشمن و اتکا به داخل است که ساخت واکسن کرونا ایرانی یکی از نمادهای آن محسوب می‌شود.

شعبانی تصریح کرد: برخی از ضد انقلابیون خارج‌نشین دچار هذیان‌گویی شدند و چشم ندارند رشد علمی کشور را ببینند بنابراین خطاب به آنها می‌گوییم اگر دین ندارید آزاده باشید داشته‌های کشور را زیر سوال نبرید.

وی با اشاره به گفته شهید سلیمانی مبنی بر اینکه آمریکا طبل توخالی است تاکید کرد: گاهی تامل لازم است که ببینیم آنجا که سازش کردیم چه اتفاقی افتاد و یا آنجا که مقاومت کردیم چه شد، نتیجه می‌گیریم که وضعیت امروزی آمریکا در منطقه محصول مقاومت است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گفتمان مقاومت تجربه بزرگی پیش روی ملت ما قرار داده است افزود: امروز ما به خوبی می‌دانیم که چطور در راه مقاومت گام برداریم.

چطور می‌توان به افرادی که داروهای درمان سرطان و دیگر داروها را به ما نمی‌دهند اعتماد کنیم؟

وی در ادامه به سالروز ۹ دی اشاره کرد و گفت: در حماسه ۹ دی سال ۱۳۸۸ افرادی شرکت کرده بودند که به هر چهار کاندیدا رای دادند و توهین به عاشورا را محکوم کردند این اتفاق یک درس برای مسئولان دارد که این ملت با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است.

شعبانی اظهار کرد: معیار رفتار مردم با مسئولان پایبندی آنها به اسلام، ولایت فقیه، نظام اسلامی و خون شهداست به طوری که هر کس این موارد را نداشته باشد کنار گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه به شرایط خوب استان در مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه نخستین شخصی که واکسن کرونای ابرانی بر روی آن امتحان شد دختر مسئول ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بود نه آقازاده‌هایی که در آن طرف آب خواهان خرید واکسن خارجی هستند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: آقای مخبر خودش کرونا گرفته بود. به همین دلیل واکسن را بر روی فرزندش آزمایش کرد که اقدامی قابل تقدیر است و اعتماد به داخل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن فشار می‌آورد واکسن خارجی به ویژه واکسن آمریکایی خریداری شود اظهار کرد: چطور می‌توان به افرادی که داروهای درمان سرطان و دیگر داروها را نمی دهند اعتماد کنیم و از آنها واکسن کرونا بخریم اعتماد ما به واکسن داخلی بیشتر است.

شعبانی در پاسخ به درخواست یکی از نمازگزاران که خواهانه بررسی مسائل کوی فردوس شد تصریح کرد: در منطقه کوی فردوس مسجد و مدرسه وجود ندارد و مشکلاتی است که باید مسئولان استان پیگیری کنند ما باید حرف مردم را بشنویم و مسوولان به وعده‌های خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه اختلاف بین دو دستگاه سال‌ها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است اظهار کرد زمین برای احداث مسجد در این منطقه فراهم شده و خیرین نیز پای کار آمده است سایر مشکلات نیز باید برطرف شود.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان نماز جمعه شهید قاسم سلیمانی ۹ دی امام جمعه همدان واکسن کرونا کوی فردوس امام جمعه همدان جمعه همدان شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد

حجت‌السلام حیدر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت‌های مردمی سراسر دنیا از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را نامگذاری کرد و همچنین مردم در 22 بهمن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند که در 46 سال گذشته نیز این شعارها تکرار شد، در یک مقطع زمانی برخی مردم داخل کشور و حتی مردمی که دنبال مطامع خاصی نبودند گمان می‌کردند که گفتن این شعارها بی‌اثر است و اتفاقی برای آمریکا و اسرائیل رخ نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: زمانی که امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین نامگذاری کرد، بتدریج حمایت‌ها به یک الگو تبدیل شد تا مردم اعتراض‌های خود را در دنیا اعلام کنند و با ندای اعتراض نیز دو اتفاق می‌افتد یکی اینکه انسان‌های آزاده، حتی در خود کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس به یکدیگر اعلام می‌کنند که ما به دنبال آزادی و ارزش واقعی انسان‌ها هستیم.

امام جمعه شهر قوشچی بیان کرد: علاوه بر آن در طول این مدت، دست اسرائیل بر همگان رو شد و همگان متوجه شدند که اسرائیل چه جرثومه فسادی است و بنابراین این حمایت‌ها از فلسطین تنها از ناحیه جمهوری اسلامی و امام خمینی(ره) آغاز شد.

وی افزود: حتی در برهه‌ای از زمان در داخل کشور برخی عنوان کردند که با توجه به اینکه به این اندازه برای شعار مرگ بر اسرائیل هزینه می‌دهیم باید آن را تعطیل کرد و این تفکر به این اینجا رسید که هزینه تعطیلی مرگ بر اسرائیل گفتن، هزاران برابر مرگ بر اسرائیل گفتن است و امروز رژیم صهیونیستی تمامی قوانین بین‌المللی، بشری و اخلاقی را زیرپا گذاشته و کسی جرئت ندارد به او چیزی بگوید.

حجت الاسلام عباسی گفت: امروز فلسفه‌هایی که برخواسته از انگلیس، فرانسه، آمریکا و دانشگاهای پیشرفته جهان بوده که از لحاظ روانشناسی، فلسفی و مکاتیب انسانی برای انسان نسخه می‌نوشتند که چگونه باید درس خوانده و در مهدهای کودک انسان پرورش داد تا به انسانیت نزدیک شد و حتی به حقوق حیوانات تاکید می‌کردند، در مقابل کشتار ناجوانمردانه کودکان فلسطینی نه تنها محکوم نمی‌کنند بلکه حمایت مالی و سیاسی نیز می‌کنند.

وی اظهار داشت: این نشان می‌دهد که اگر به آن نقطه حساس و جوش برسد تمامی آنها گفته‌های خود را زیرپا گذاشته و انسانیت را به خاطر منافع خود در کشورهای فلسطین، عراق و افغانستان و سایر کشورهای دنیا ذبح می‌کنند.

امام جمعه شهر قوشچی تصریح کرد: هم اکنون غرب معتقد است که انسانیت و حکومت جهانی باید در دست آنها باشد تا انسان‌ها براساس خواسته آنها زندگی کنند و این را به معنی حقوق بشر و انسانیت می‌دانند، در حالی که ندای مرگ بر اسرائیل که در این 40 ساله توسط مردم ایران و برخی مردم مسلمان و یا آزاداندیش جهان در روز قدس و سایر ایام اتفاق افتاد، ذره ذره بر پیکره اسرائیل ضربه زد و امروز اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد.

وی تأکید کرد: بی‌تردید این حرکت با خواست خدا ادامه می‌یابد و هیچ زمانی حرکت طوفان‌الاقصی جوانان غیور حماس خاموش نمی‌شود بلکه امروز اتفاقی افتاده که جامعه بین‌الملل به این نقطه رسیده‌اند که باید فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل و دارای حقوق بین‌المللی به رسمیت بشناسند.

حجت الاسلام عباسی گفت: تمامی این حرکات مدیون تفکرات حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است که در این 46 ساله از این حرکت به شدت دفاع کردند و از سوی دیگر در آخرالزمان آزاداندیشان و آزادمردان در هر دین و مذهبی که باشند یکدیگر را یافته و با هم احساس همبستگی خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اتحاد ملت‌ها، انزوای صهیونیسم
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • اطلاعیه دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق