Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از وب‌سایت فارسی  رادیو و تلویزیون مرکزی چین، متن کامل سخنرانی به شرح زیر است: «دوستان عزیز

سال امیدوارکننده ۲۰۲۱ از راه می رسد. طبق تقویم سنتی چین این سال برابر با سال گاو است. گاو گونه ای از حیوانات است که زودتر اهلی شده و به توسعه تمدن های کشاورزی بسیار کمک کرده است. از دیدگاه چینی ها، گاو سختکوش و قوی است و نیز نماد خوش یمنیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جا، من نیز برای همه شما یک سال گاو پر از خوشبختی ها و جنب و جوش ها را آرزومندم!

سال ۲۰۲۰ که به تازگی به پایان رسید، سالی بسیار غیرعادی بود. در این سال جهان متحمل مشکلات و سختی های زیادی شد و همه گیری ناگهانی کرونا نیز جامعه بشری را تحت تاثیرات جدی قرار داد. چین با تلاش های سرسختانه خود به نتایج مهمی در پیشگیری و کنترل اپیدمی دست یافته و به یگانه اقتصاد بزرگ با رشد مثبت اقتصادی در جهان تبدیل شده است.

این در حالیست که اپیدمی کرونا هنوز در بسیاری از کشورهای جهان در جریان است. ما نیز وضعیت آن ها را درک می کنیم، چرا که خود در چنین وضعیتی قرار داشتیم. امیدواریم که همگی هرچه زودتر این بحران را پشت سر گذاشته و سلامت باشند!

به عنوان یک رسانه، وظیفه ما این است که واقعیت ها را پوشش داده و بیان کنیم. در ابتدای شیوع کرونا، بیش از ۲۰۰۰ نفر از همکاران ما بلافاصله برای پوشش اخبار کرونا به جبهه های نبرد با این بیماری واگیردار رفته و با تهیه گزارش های گوناگون از جمله پخش زنده و فیلم مستند چندزبانه به عنوان «همدلی در مقابله با کرونا»، وقایع مربوط به مبارزه چین با اپیدمی کرونا را به موقع و به طور عینی به جهانیان نشان دادند.

ما نیز برنامه «اتاق مشاوره اپیدمی جهانی» را پخش کردیم که در آن، از متخصصان پزشکی چینی دارای تجربیات مبارزه با ویروس کرونا دعوت کردیم تا این تجربیات را با همتایان خارجی خود به اشتراک بگذارند. ما همچنین مصاحبه هایی انحصاری با ریچارد هورتون سردبیر لنست و پیتر فورستر نویسنده گزارشی معتبر درباره انواع جهش یافته ویروس کرونا از دانشگاه کمبریج داشتیم که با نشان دادن حقایق علمی به شایعات مربوط به کرونا پاسخ دادند.

با وجود کرونا، اما در سال ۲۰۲۰ محبت میان مردم و ملت ها همچنان برقرار بود. جانگ زای فیلسوف چینی در سلسله سونگ شمالی در بیش از ۹۰۰ سال پیش گفته است: فقر و غم و اندوه می تواند اراده فرد را تقویت کرده و به موفقیت او کمک کند. مردم این گونه هستند و کشورها نیز! در میان همه سختی ها، ما همچنین از یکدیگر دلگرمی و محبت دریافت کرده ایم و عمیقا به این نکته پی برده ایم که در مواجهه با چالش های مشترک بشر از جمله بیماری واگیردار، بشر تنها با همکاری می تواند بر آن ها غلبه کند!

پاندمی کرونا نیز تبادلات حضوری ما با رسانه های دنیا را محدود کرده اما دل های ما را هم به یکدیگر نزدیک تر کرده است. در یک سال گذشته، من با روسای شرکت پخش تلویزیونی دولتی روسیه، روزنامه روسیسکایا گازتا، بی بی سی، سی ان ان، آسوشیتدپرس، رویترز، خبرگزاری فرانسه، انجمن پخش ژاپن، صدا و سیمای ایتالیا، اتحادیه پخش رادیویی اروپا و سایر همتایان رسانه ای خارجی و سفیران برخی از کشورها در چین ارتباط برقرار کرده و نزدیک به ۳۰۰ نامه رد و بدل کردیم که در این جریان، ضمن درود به یکدیگر، بر مسوولیت پذیری رسانه ها و تعمیق توافقات میان همدیگر تاکید شده است. به علاوه، رادیو و تلویزیون مرکزی چین نیز با بیش از ۱۰۰ رسانه از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین از طریق پلتفرم «مجمع ابری» گفت و گوهایی درباره همکاری برای مبارزه با همه گیری کرونا داشتیم؛ ما همچنین سازوکارهای همکاری با بسیاری رسانه ها را ایجاد کردیم که در چارچوب آن ها، برنامه های مشترک از جمله «ردیابی تاریخ» و «گنجینه های کشور» را تهیه و تولید کرده و نوعی قدرت فرهنگی را به مردم تحت آزار از سوی اپیدمی کرونا بخشیده ایم.

همانند اپیدمی کرونا، فقر نیز همچون نوعی از بیماری مزمن در جامعه بشری جریان دارد. رئیس جمهور شی جین پینگ خاطرنشان کرده است که از بین بردن فقر از دوران باستان رویای مشترک بشر بوده و نیز حق اساسی مردم همه کشورهای امروز است. در یک سال گذشته چین از فقر رهایی یافته و در هشت سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون نفر از جمعیت چین از فقر خلاص شده اند.

ما به عنوان یادداشت کننده این رویداد تاریخی مهم، فیلم مستند چند زبانه «فقرزدایی در چین» را تولید کردیم و مجموعه ویژه برنامه هایی مانند «عملیات جهانی ۲۰۲۰- کاهش فقر» را تهیه کردیم. امیدواریم که از طریق بیان داستان های فقرزدایی تک تک خانواده ها و روستاهای چین، برای کشورها و افرادی که هنوز در تلاشند از فقر خلاص شوند، تجربیات قابل انتقال فراهم کنیم.

ضمن اجرای وظایف رسانه ای خود، همچنان به منظور تبدیل شدن به یک رسانه جریان اصلی جدید جهانی، در تلاشیم تا راه چندرسانه ای کردن خود متکی بر شبکه اینترنت را بیابیم. ما با استفاده از فناوری G۵+K۴ و K۸+AI رویدادهایی مانند جمع آوری نمونه خاک کره ماه توسط کاوشگر چانگ ئه-۵ و عملیات پژوهشی زیردریایی تحقیقاتی «فن دوئو» در عمق ده هزار متر از سطح دریا را به صورت زنده پخش کردیم. در سومین نمایشگاه بین المللی واردات چین نیز ما با برگزاری برنامه پخش زنده تبلیغ کالاها، به بازاریابی کالاهای اروپایی در چین کمک کردیم.

من همواره معتقدم که حیات رسانه ها در پوشش حقایق  نهفته است. اخبار و اطلاعات معتبر نشان دهنده مسوولیت و کیفیت رسانه هاست. متاسفانه، در برخی گزارش های مربوط به چین، تعصب جای عدالت و شایعات جای حقایق را گرفته است. چه در پیشگیری و کنترل اپیدمی کرونا و چه در مورد هنگ کنگ و شین جیانگ، گزارش های مضحک و حتی تخیلی مشاهده شده است. ما بلافاصله به این گزارش ها پاسخ داده و حقایق مربوط را آشکار ساختیم. نظرات ممکن است متفاوت از همدیگر باشد، اما تنها یک حقیقت وجود دارد. در سال جدید میلادی، کارمندان رسانه های جهان باید برای کاهش شایعات تلاش بیشتری کنند.

یک مثل وجود دارد که می گوید: افراد عادل دوستان بیشتری دارند. در سال جدید، رادیو و تلویزیون مرکزی چین به وظایف خود به عنوان رسانه جریان اصلی بین المللی، با پایبندی بر موضع بی طرفانه و عادلانه، حقایق، عدالت و زیبایی تمدن را به کل جهان منتقل می کند.

سال ۲۰۲۱ صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین است. این حزب ابتدا تنها ۱۳ عضو داشت اما امروز تعداد اعضای آن به ۹۰ میلیون نفر رسیده است. سوال این جاست که رمز موفقیت حزب کمونیست چین چیست؟ چرا مردم ۱.۴ میلیاردی چین از این حزب صد ساله حمایت می کنند؟ این نکته مهمی خواهد بود که ما در گزارش هایمان در سال جاری به شما معرفی کرده و خواهیم کرد. ما طبق روحیه حرفه ای، با کار دقیق خود، همه جنبه های چین و جهان را به شما معرفی و برنامه های با کیفیت بیشتری در اختیارتان قرار خواهیم داد.

خورشید سال نو همواره می درخشد. امیدواریم سال گاو چینی خوشبختی ها را برایتان به ارمغان آورد. بار دیگر موفقیت همه شما را آرزومندم!»

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1471911

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: چین ویروس کرونا رسانه رادیو و تلویزیون مرکزی چین اپیدمی کرونا گزارش ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی

 

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

دیگر خبرها

  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • حدیث میرامینی ، بازیگر : مردم می‌گویند با این تلویزیون دروغگو همکاری نکن!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟