Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@08:54:25 GMT

حاج قاسم از فرماندهان جلودار و در خط مقدم جنگ بود

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۱۱۱۹

حاج قاسم از فرماندهان جلودار و در خط مقدم جنگ بود

محمدحسین حسین‌زاده، همرزم شهید سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی خود را فدایی ولایت می‌دانست که باید این ویژگی برای ما نیز درس باشد تا با پیروی از راه شهدا در مسیر ولایت قدم برداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سردار محمدحسین حسین‌زاده در برنامه‌ای ظهر امروز که به منظور گرامیداشت یادوخاطره سردار سلیمانی به همت سازمان بسیج رسانه و مرکز فضای مجازی سپاه استان قزوین به صورت وبینار برگزار شد؛ اظهار کرد: مقارن شدن ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی با ایام فاطمیه دارای حکمت است چراکه این شهید عالیقدر ارادت فراوانی به فاطمه زهرا(س) داشت؛ به طوریکه برای ما و کسانی که سربازی او را می‎کردیم این اندازه از ارادت قابل درک نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوران دفاع مقدس توفیق این را داشتم که عمدتا در مهندسی لشکر ۴۱ ثارالله که فرماندهی آن برعهده سردار قاسم سلیمانی بود، همرزم و نیروی سردار باشم.

همرزم سردار سلیمانی با بیان خاطراتی از شجاعت و دلاوری‌های سردار سلیمانی بیان کرد: سردار سلیمانی در اثر اعمال و خودسازی به یک اسطوره بی‌بدیل و ممتاز تبدیل شد که برای همیشه در اذهان ملت‌های آزادیخواه جاودان خواهد ماند.

سردار سلیمانی خود را فدایی ولایت می‌دانست

وی عنوان کرد: بیان خاطرات سردار سلیمانی در محافل مختلف نباید صرفا به یک یاد و ذکر تاریخ منتهی شود؛ بلکه همه ابعاد وجودی این شهید بزرگوار مورد توجه قرار گرفته و ایشان را به عنوان الگو در زندگی قرار دهیم.

حسین‌زاده تصریح کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی سردار سلیمانی همواره از فرماندهان جلودار و در خط مقدم جنگ بود و در پاسخ به اصرار ما برای رفتن به پشت خط می‌گفت بین قرار گرفتن در وسط میدان نبرد و یک کیلومتر عقب‌تر ایستادن فرق بسیاری است، چراکه اینجا که هستم می‌گویم گردان یا اطلاعات و تخریب و پشتیبانی "بیا"؛ اما از فاصله دور باید بگویم گردان یا مهندسی و اطلاعات "برو". فرق است بین "بیا و برو".

وی ابراز کرد: سردار سلیمانی نسبت به مال و مقام و جایگاه دنیوی بی‌توجه بود و هیچ ارزشی برای آن قائل نبود و همین رفتار و منش سردار باعث شد که مقام معظم رهبری از مکتب ساز شدن سردار سلیمانی یاد کنند.

با پیروی از شهدا در مسیر ولایت حرکت کنیم

همرزم شهید با بیان خاطره‌ای از ولایتمداری شهید عنوان کرد: سردار سلیمانی میزبان عزاداران حسینی در حسینیه ثارالله کرمان بود که در روز عاشورای سال ۸۸ وقتی کشور درگیر حوادث مختلفی شد؛ از سردار سوال کردم این حوادث به کجا ختم خواهد شد و ایشان در پاسخ گفتند اگر همه، مقام معظم رهبری را رها کنند و من فقط باقی بمانم تا آخرین قطره خونم از ولایت‌فقیه پشتیبانی خواهم کرد که این سخن در حقیقت اتمام حجتی بر همگان بود.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی با آن بزرگی خود را فدایی ولایت می‌دانست که باید این ویژگی برای ما نیز درس باشد تا با پیروی از راه شهدا در مسیر ولایت قدم برداریم.

حسین‌زاده در پایان تصریح کرد: شهادت سردار سلیمانی برای همه قابل پیش‌بینی بود و با وجود آن که می‌دانستیم هر لحظه ممکن است به شهادت برسند، اما باور شهادت آن مرد بزرگ برایم سخت و سنگین بود؛ لذا با شنیدن خبر شهادت سردار گویی همه دنیا بر سرم آوار شد و با وجود گذشت یکسال از زمان شهادت همچنان داغ شهید تازه است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سردار سلیمانی حسین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد

سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «محسن رضایی» دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیةالله (عج)، «مهدی فضائلی» عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی،  سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرلشکر «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی محمدی‌سیرت» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهید حجازی حضور داشتند.

تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی

گفتنی است سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی از جمله فرماندهان سپاه بود که از همان ابتدای تأسیس سپاه، به عضویت آن درآمد.

او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی را داشت و پس از آن تا پایان دفاع مقدس به‌عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول به خدمت شد.

سردار حجازی فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش‌آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود.

پس از پایان دفاع مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال 76 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال 86 نیز در این سمت باقی ماند. دوران 10ساله فرماندهی سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج یکی از بهترین دوران‌های این نیرو محسوب می‌شود.

پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده فرمانده‌کل سپاه شد و تا سال 87 در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال 87 به سمت جانشین فرمانده‌کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.

سردار حجازی در سال 88 به ستادکل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح شد.

پس از آن سردار حجازی به فرماندهی سپاه لبنان منصوب شد و تا 1398 در این جایگاه خدمات ویژه‌ای در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام داد. این شهید بزرگوار در جریان جنگ سوریه نیز کنار شهید سپهبد سلیمانی خدماتی تأثیرگذار را در راستای مبارزه با تروریسم تکفیری انجام داد.

نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین نقاط کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد طی سال‌های اخیر صهیونیستها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند.

پس از شهادت سردار سلیمانی و با پیشنهاد سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حجازی در 30 دی ماه سال 98 با حکم سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه به‌عنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

سرانجام این مجاهد خستگی ناپذیر در فروردین سال 1400 پس از یک دوره بیماری بر اثر جراحات ناشی از دفاع مقدس به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود