Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امین کمالی گفت: درس هایی که از مکتب حضرت زهرا (س) می توان گرفت، زندگی و سیره اخلاقی آن حضرت و همچنین برخورد اخلاقی در اوج حماسه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۱۲ دی حجت الاسلام «امین کمالی» در خطبه های نماز جمعه جیرفت ضمن تسلیت ایام فاطمیه و توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: در این ایام خوشا به حال کسانی که در کنار عزاداری، مرام و مسلک حضرت زهرا (س) را در زندگی خود پیاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه موقت جیرفت خاطرنشان کرد: درس هایی که از مکتب حضرت زهرا (س) می توان گرفت، زندگی و سیره اخلاقی آن حضرت و همچنین برخورد اخلاقی در اوج حماسه است.

 



وی با بیان مطلب که یکی از مشکلاتی که در زندگی اجتماعی و سیاسی می‌بینیم، دوری از زندگی فاطمی است، تاکید کرد: کانون زندگی فاطمی، باید سرشار از محبت و مهر باشد و اگر چنین شد، عاقبت بخیر می شویم.

 



حجت الاسلام کمالی ابراز کرد: کسانی که در مسیر پیامبر (ص) هستند، کارشان بصیرت افزایی است و حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت و بصیرت افزایی می کردند و خطبه‌ فدکیه آن حضرت، مستنداتی از دفاع ایشان از جایگاه ولایت امام علی (ع) دارد.

 



خطیب موقت جمعه جیرفت با اشاره به این که فرهنگ فاطمی می گوید؛ اگر یک زن هم بودید باید از جایگاه ولایت، دفاع کنید، بیان کرد: حضرت زهرا فرمودند؛ که به ۲ دلیل گریه می کنند؛ اول فراق پدرشان و دوم ظلمی است که به وصی پیامبر (ص) شده است.

 



وی اظهار کرد: امروز شاهدیم که امام جامعه، مظلوم است و ما باید به سراغ ایشان برویم، کسانی که هنگام دفاع از ولایت سکوت می کنند، بدانند که در مسیر دین خدا نیستند زیرا مَثَلِ امام، مَثَلِ کعبه است که ما باید به دور ایشان بچرخیم.

 



حجت الاسلام کمالی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه اش می نویسد؛ دوست دارم مردم کرمان تا آخر با ولایت بمانند.

 



 امام جمعه موقت جیرفت ادامه داد: در این ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، جمعیت زیادی به گلزار شهدای محل دفن ایشان برای تجلیل رفته اند، تجلیل از شهید را خدا به ما این‌گونه یاد داده است که هیچ پاداشی نمی خواهیم اِلّا این که راه ما را بروید.

 



وی یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه اش خطاب به جناح های سیاسی و از آنچه پیوسته در رنج بوده‌، می نویسد عزیزان هر رقابتی که با یکدیگر دارید اگر عمل و کلام شما به نحوی تضعیف کننده انقلاب باشد بدانید که مغضوب نبی مکرم اسلام هستید.

 



حجت الاسلام کمالی خاطرنشان کرد: ما باید از انقلاب و مکتب حاج قاسم دفاع کنیم و حاج قاسم سلیمانی در یادواره شهدای کرمان گفتند؛ برجام، سه ضلعی است و آنها دنبال برجام ۲ و ۳ نیز هستند و آنها در برجام ۲ و ۳ دنبال خشکاندن ریشه محور مقاومت هستند.
 

 


خطیب موقت جمعه جیرفت تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی در فتنه ۸۸ ترور شد زیرا آن زمان گفتند که (نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران) در واقع نقشه ترور را کشیدند.



وی ابراز کرد: راه برون رفت از این مشکلات، مقاومت است و در مکتب الله، باید مقاومت کرد و نبایستی تسلیم شد، شهادت حاج قاسم، امروز دنیا را بیدار کرده و انتهای ایستادگی ما زوال دشمن است.
 

 


حجت الاسلام کمالی اضافه کرد: امروز در سالگرد حاج قاسم سلیمانی به بدن قطعه قطعه حاج قاسم قسم می‌خوریم که لباس جهاد را از تن برون نمی‌آوریم و ایستادگی می‌کنیم.

 



امام جمعه موقت جیرفت بیان کرد: یکی از مسائل جنوب کرمان و جیرفت در بحث کشاورزی است و از حضور اعضای کمیسیون کشاورزی در جنوب کرمان تشکر می کنیم و ان شاء الله ره آورد سفر آنها به منطقه حل مشکلات مردم باشد.



وی اظهار کرد: از کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی می خواهیم که به داد مردم برسید، اکنون ۴۰۰ هزار تن سیب‌زمینی روی زمین مانده است و ۲۰۰ هزار تن آن، مصرف داخلی دارد و ۲۰۰ هزار تن دیگر، برای صادرات است بنابراین لازم است مرز صادراتی را باز کنید.

 



حجت الاسلام کمالی با بیان این مطلب که پایانه صادراتی جنوب کرمان چرا راه اندازی نمی‌ شود؟، تصریح کرد: از مسئولین ذیربط درخواست راه اندازی این پایانه را داریم

 



خطیب موقت جمعه جیرفت با بیان این مطلب که متاسفانه برخی به دنبال ناامیدکردن مردم هستند، ادامه داد: بدانید که کالا به اندازه کافی، درون کشور موجود است و مشکل کشور ما، در نظام توزیع است و بررسی کنید که آیا روغن در کشور موجود نیست؟.

 



وی با اشاره به این که آب هلیل رود، دغدغه همه مردم است، تاکید کرد: مسئولین و تیم جهاد کشاورزی بدانید که یک میلیون نفر جمعیت در جنوب کرمان، خواسته‌هایی دارند، آیا واقعا مشکل، آب کرمان است؟ از استاندار، وزیر و دولت درخواست داریم که به صدای مردم گوش کرده و جلوی مشکلات زیست محیطی ناشی از انتقال آب هلیل رود را بگیرید.
 

 


حجت الاسلام کمالی در خاتمه خاطرنشان کرد: بنابر نظر کارشناسان، احداث سد هلیل رود نیز اشتباه بوده است و با خشک شدن تالاب جازموریان، ریزگردها مشکل زا می شوند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز حاج قاسم سلیمانی حجت الاسلام کمالی جنوب کرمان جمعه جیرفت حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها

۲۰۰۰ نفر از دختران و مادران اصفهانی در قالب ۵۰ دستگاه اتوبوس، هم‌زمان با ایام شهادت سرلشکر زاهدی و تحقق عملیات وعده صادق با سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت و سیدالشهدای مدافع حرم در گلزار شهدای کرمان تجدید میثاق خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کاروان عظیم دختران حاج قاسم استان اصفهان برای سومین سال به سوی مزار حاج قاسم سلیمانی راهی شدند؛ پشتوانه این اعزام عظیم، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم است که در ایام شهادت حاج قاسم برگزار شده است و در ادامه حدود ۲۰۰۰ نفر از دختران و مادران اصفهانی در قالب ۵۰ دستگاه اتوبوس هم‌زمان با ایام شهادت سرلشکر زاهدی و تحقق عملیات وعده صادق با سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت و سیدالشهدای مدافع حرم در گلزار شهدای کرمان تجدید میثاق خواهند کرد.

فصل این اعزام همه ساله در اردیبهشت بوده که در این دوره نیز زائران از ۴۰ نقطه شهر به سمت کرمان رفتند و از نکات قابل توجه این سفر حضور دختران دهه هشتاد و نودی است؛ مدت زمان این سفر حدود ۵۰ ساعت بوده که در آن برنامه‌هایی از جمله اجتماع در مصلای امام علی (ع) کرمان، حرکت به سمت بیت‌الزهرای حاج قاسم و در نهایت حضور در مزار حاج قاسم در ساعت ۰۱:۲۰ پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749707

دیگر خبرها

  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • حماسه وعده صادق بیش از عملیات‌های دیگر نیازمند روایت فتح است
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • در مکتب تو همیشه شاگردم من
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت