Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@13:16:48 GMT

کتابی که جلدش از جنس پوست انسان است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۱۲۴۲

کتابی که جلدش از جنس پوست انسان است

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایبنا از ساینس وایر ، در سال 2015 «مگان روزنبلوم» کتابدار آمریکایی برای تحقیق درباره کتاب‌های ساخته شده از پوست انسان به آمریکا سفر کرد و از کتابخانه هوگتون دانشگاه هاروارد بازدید کرد. او به دنبال کتابی به نام «سرنوشت‌های انسان» بود که توسط نویسنده‌ای فرانسوی به نام آرسن هوسای نوشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کتاب مشخصه ویژگی دارد و آن هم این است که جلد آن از پوست انسان ساخته شده است. روزنبلوم سال‌ها در کتابخانه‌ دانشگاه کالیفرنیا در شهر لس‌آنجلس کار کرده است و حالا مشاهداتش ثابت کرده است که چنین کتابی در موزه کتابخانه هاروارد نگهداری می‌شود.

 
بر اساس تحقیقات اولیه این کتابدار آمریکایی معلوم شده است که در سال‌های قرن هفدم و اواخر این قرن بعضی از پزشکان فاسد از پوست اجساد انسان‌ها برای ساخت کتاب استفاده می‌کردند. یکی از این پزشکان شخصی به نام جان استوکتون بوده است که در اواخر سال‌های 1800 میلادی در دانشگاه هاروارد کار می‌کرده است. این شخص از پوست بیماران فوت شده خود جلد کتاب تهیه می‌کرده است. البته این کار به همین سال‌ها خلاصه نمی‌شود و دهه‌های بعد کلکسیونرهای کتاب نیز به این کار علاقه نشان می‌دهند.
 
روش آنتروپودرمیک یا ساخت جلد کتاب از پوست انسان گفته می‌شود در سال‌های معاصر نیز به طور مخفی رواج داشته است. تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌‌دهد بیشتر کتاب‌های تولید شده به این روش به طور مخفی توسط کلکسیونرهای ناشناس خریداری می‌شده است و مکان فعلی آنها نامعلوم است. کتاب دانشگاه هاروارد یکی از معدود نسخه‌های موجود از این نوع کتاب‌هاست که در موزه این دانشگاه نگهداری می‌شود.
 
روزنبلوم می‌نویسد: بارها بسیاری از کارشناسان به کتابخانه دانشگاه هاروارد پیشنهاد کردند که جلد این کتاب‌ از قسمت‌های دیگر کتاب جدا شده و دفن شوند. آنها می‌گویند جلد این کتاب از پوست انسان ساخته شده و نوعی هتک حرمت به جایگاه انسانی محسوب می‌شود. آنها می‌گویند حتی نازی‌ها نیز برای ساخت کتاب‌های خود از پوست زندانیان خود استفاده نمی‌کردند و هیچ مدرکی دال بر چنین اقدامی وجود ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کتاب آمریکا پوست تحقیق هاروارد دانشگاه هاروارد پوست انسان سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در پی دستگیری صد‌ها دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس آمریکا، دکتر عباس نیک‌نژاد رئیس دانشگاه میبد در حمایت از دانشجویان دستگیر شده و جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به رؤسای چندین دانشگاه آمریکا از جمله دانشگاه اوهایو، دانشگاه اِموری، دانشگاه کلمبیا و... نامه‌ای ارسال کرد.
متن نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا در کشور آمریکا بدین شرح است:

پروفسور مینوشه شفیق عزیز
رئیس دانشگاه کلمبیا

خبر تاسف بار دستگیری تعدادی از دانشجویان دانشگاه شما توسط پلیس، باعث نگرانی شدید شده است. دانشجویان باید بتوانند روحیه عدالت خواهی خود را آزادانه بیان کنند. رژیم غاصب اسرائیل بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی گناه از جمله هزاران کودک و هزاران زن را عمدا به قتل رسانده است. دانشجویان نمی‌توانند این همه ظلم را تحمل کنند. همانطور که هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند تحمل کند.

نمی‌دانم چگونه حاضرید این صحنه‌های دلخراش را ببینید و سکوت کنید.

دنیا از شما به عنوان یک دانشمند انتظار دارد که این جنایات را محکوم کنید و به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید. سزاوار نیست، دانشجویان را به دست پلیس بی رحم انداخت.

لطفا به احترام انسانیت، برای آزادی همه دانشجویان، پیگیری کنید و شخصا به آنها گل تقدیم کنید.

لطفا، فراموش نکنید که شما در مصر متولد شده اید.

ارادتمند
دکتر عباس نیک نژاد
رئیس دانشگاه میبد
میبد، ایران

دیگر خبرها

  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • میدان شهرت در ایران
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در استان اردبیل
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • هانده ارچل از پارسا پیروزفر خاستگاری کرد؛ واکنش پارسا پیروزفر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران