Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی گفت: حدود دو درصد سندهای علمی که در پایگاه علمی معتبر نمایه می شود از ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامحسین رحیمی» عصر امروز (جمعه 12 دی) در بازدید از مرکز تشخیص مولکولی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: به منظور بررسی وضعیت موسسات آموزش عالی دولتی وابسته به وزارت علوم شامل دانشگاه علوم کشاورزی، منابع طبعی گرگان، دانشگاه  گلستان، دانشگاه گنبدکاووس و موسسات آموزش عالی که در مینودشت آزادشهر و علی آبادکتول مستقر هستند به استان گلستان سفر کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری  ادامه داد: اساس براین است که آموزش عالی دولتی و حضوری از نظر کیفی تقویت شود و تصمیم وزارت علوم این است که وضعیت دانشگاه گنبدکاووس تثبیت شود و در شمال شرقی استان مثل سابق فعالیت خود را ادامه دهد.

 

رحیمی یادآور شد: هیچ کدام از موسسات عالی دولتی در سه شهر یاد شده در استان فضای خاصی ندارند و این یک نقص است و مسئولان محترم این شهرها نیاز است توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند.

 

وی گفت: در سال 1400 نمی توانیم موسسه وزارت علوم به صورت استیجاری داشته باشیم چرا که فضاهای زیادی در اختیار داریم که به دلیل نبود داوطلب مازاد است و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری  ابراز داشت: در شهر گرگان دو دانشگاه بزرگ داریم و وزارت علوم به این دانشگاه ها مثل دانشگاه جامع می بیند و اشتراکی در بین رشته های این دانشگاه ها وجود ندارد.

 

رحیمی بابیان اینکه 20 دانشگاه بزرگ کشور دانشجویان خارجی در مقطع آموزش عالی و دکترا می پذیرند، افزود: در حوزه پژوهش کشور در یک وضعیت تحسین برانگیزی قرار دارد و از نظر تولید مقالات در رتبه 15 در سطح بین المللی قرار داریم و حدود دو درصد سندهای علمی که در پایگاه علمی معتبر نمایه می شود از ایران است.

 

وی گفت: از نظر کیفیت مقالات چاپی نیز در رتبه 14 دنیا قرار داریم و این رتبه میانگین رشته های علمی ما به شمار می رود و در برخی از رشته ها جمهوری اسلامی ایران  در رتبه زیر 10 قرار دارد.

 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری  به اعتبارات پژوهشی در کشور اشاره کرد و گفت: مجموعه اعتبارات وزارت علوم که شامل دانشگاه و پژوهشگاه و پارک علم و فناوری می شود در سال 1400 حدود 25 هزار میلیارد تومان است که اعتبار خوبی است و رشد خوبی برای آن پیش بینی شده است.

 

رحیمی افزود: اعتبارات دانشگاه های 44 درصد، پارک های علم و فناوری و مراکز پژوهشی 35 درصد و بودجه پژوهشی نیز آخرین وضعیت گرفتیم اگر درست باشد کمتر از 0.5 درصد تولید ناخالص ملی بود که در سال آینده  بیش از 0.2 درصد افزایش یافته است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: رشد علمی کشور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری فناوری رحیمی وزارت علوم آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۱۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد

ایسنا/قم فصلنامه بین المللی علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم در فهرست نشریات پایگاه استنادی اسکوپوس قرار گرفت.

مجله بین المللی ریاضیات و علوم محاسباتی(MCS) مجله‌ای با دسترسی آزاد است که هدف آن ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه‌های ریاضیات و علوم محاسباتی است.

این نشریه قبلاً در پایگاه‌های استنادی DOAJ و همچنین ISC و فهرست نشریات علمی وزارت علوم نمایه شده و دارای گروه دبیران بین المللی است.

این فصلنامه مقالات حوزه‌های علوم ریاضی و محاسباتی، ریاضی فیزیک، شیمی محاسباتی و مکانیک را پس از داوری و پذیرش، منتشر می‌کند.

مجله ریاضیات و علوم محاسباتی توسط دانشگاه صنعتی قم منتشر می‌شود. سردبیر این نشریه حسین جعفری، مدیر مسئول؛ محمد هادی مشکات السادات، دبیر تخصصی؛ مهدی سلیمانی و مدیر اجرایی؛ سید محمدعلی آل عمرانی نژاد است.

به گزارش ایسنا، همه مجلات پایگاه استنادی اسکوپوس در زمره مجلات پذیرش مقاله با داوری بوده و در چهار رشته علمی اصلی، علوم زیستی، علوم اجتماعی، علوم فیزیکی و علوم بهداشتی دسته بندی می‌شوند. این فهرست به صورت سالانه در آغاز سال نو میلادی منتشر می‌شود. کیفیت همه مجلات موجود در پایگاه داده اسکوپوس هر ساله با استفاده از شاخص‌هایی مانند SJR و h-index مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ این بررسی توسط بنیاد سایمگو منتشر می‌شود. 

نکته قابل تأمل این است که نمایه شدن مجله دانشگاه صنعتی قم در این پایگاه معتبر استنادی، باعث برندسازی بیش از پیش نام دانشگاه صنعتی قم و انتشارات این دانشگاه در سطح بین الملل می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی