Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه در توییتی به غایب بودن افغانستان در رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران واکنش نشان داد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، سید رسول موسوی، مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه روز جمعه در توییتی نوشت: افغانستان کجا بودی؟ هیچ کشوری در دنیا صریحا از بقای جمهوری افغانستان همانند ایران حمایت نمی‌کند اما افغانستان زمانی که در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران رای‌گیری می‌شد، غایب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۱۰ کشور به نفع ایران، ۱۵ کشور علیه ایران و ۳۲ کشور رای ممتنع دادند. افغانستان غایب بود.
به گزارش ایسنا، در نشست کمیته اداری و مالی مجمع عمومی سازمان ملل که چهارشنبه شب به وقت نیویورک برگزار شد، معاون نمایندگی دائم آمریکا دو پیشنهاد را برای درج در قطعنامه برنامه و بودجه این سازمان در سال مالی ۲۰۲۱ مطرح کرد.
اولین پیشنهاد آمریکا درباره اختصاص بودجه برای ایجاد یک کمیته و یک گروه کارشناسی برای تحریم ایران بود. کمیته و گروه کارشناسی مورد نظر آمریکا همان هایی است که قبل از انعقاد برجام و تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت وجود داشتند و الان دیگر وجود خارجی ندارند.
با این حال، معاون نمایندگی دائم آمریکا گفت که این کشور سازوکار ماشه در قالب قطعنامه ۲۲۳۱ را فعال کرده و قطعنامه های قبلی بازگشته اند و کمیته و گروه کارشناسی تحریم که قبلاً وجود داشتند، باید مجدداً احیا شوند و این مستلزم اختصاص بودجه است. پیشنهاد دیگر آمریکا نیز کاستن از بودجه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ بود.
بعد از ارائه پیشنهاد آمریکا، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و نمایندگان روسیه، آلمان، چین، ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه و سوریه سخنرانی کردند و ضمن اعلام مخالفت صریح با پیشنهاد آمریکا، از اعضای سازمان خواستند به پیشنهادات آمریکا رأی مخالف بدهند.
نماینده آلمان نیز طی سخنانی به نمایندگی از اعضای اتحادیه اروپایی گفت که اقدام آمریکا در تعارض با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و اعضای اتحادیه اروپایی به آن رأی منفی خواهند داد و از سایر کشورها نیز می‌خواهند به پیشنهادات آمریکا رأی منفی بدهند.
نمایندگان روسیه و چین نیز ضمن تشریح اقدامات غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام و نیز تلاشهای ناموفق آن در مقابله با این توافق طی ماههای اخیر، پیشنهادات جدید آمریکا را فاقد هرگونه مبنای حقوقی دانسته و ضمن مخالفت با آنها، خواستار مخالفت سایر کشورها شدند.
در ادامه، در مورد پیشنهادات آمریکا رأی گیری شد که با مخالفت ۱۱۰ کشور، رد شدند و تنها ۱۰ کشور از پیشنهادات آمریکا حمایت کردند و ۳۲ کشور نیز به آنها رأی ممتنع دادند. برچسب ها: وزارت خارجه

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت خارجه پیشنهادات آمریکا قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند

به گزارش فارس، «الکساندر دو کارو» نخست وزیر بلژیک می‌گوید که شهرک نشینان محکوم شده در خشونت علیه فلسطینیها در کرانه باختری و یا دیگر مناطق فلسطینی باید موضوع تحریمهای مسافرتی قرار بگیرند. 

وی تاکید کرده است که دولت بلژیک چند هفته است که قصد دارد دسترسی شهرک نشینان محکوم به خشونت علیه فلسطینیها را به خاک این کشور ممنوع کند. 

این تصمیم دولت بروکسل چند روز پس از آن مطرح می‌شود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن صدور روادید این کشور برای  شهرک نشینان اسرائیلی محکوم به خشونت در کرانه باختری و ورود آنها به خاک ایالات متحده آمریکا را ممنوع کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این موضع آمریکا گفت، بلینکن به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده بود که تل آویو باید اقدامات بیشتری را برای توقف خشونت‌های افراطی علیه فلسطینی‌ها انجام داده و افرادی را که مسئول این اقدامات هستند، مقصر بداند.

الکساندر دوکارو با اشاره به مواضع واشنگتن در این زمینه گفت: وزیر خارجه ایالات متحده نیز همین موضع را اتخاذ کرده و ما با همکاران آمریکایی خود در تماس هستیم تا بررسی کنیم که چگونه می‌تواند این تحریم در واقعیت عمل کند. 

نخست وزیر بلژیک افزود: ما در لحظه بسیار حساسی هستیم و احترام به حقوق بشر، احترام به جان انسانها، توقف کشتار غیرنظامیان بیگناه، باید برای همه در اولویت باشد.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در جریان سفر هفته گذشته خود به اراضی اشغالی موضوع خشونت شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینیها را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم در میان گذاشته است.

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • پیشنهاد اسرائیل به آمریکا برای قطع بودجه سازمان ملل
  • امیرعبداللهیان: همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه