Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در مراسم رویدادفرهنگی افغانستان که شب گذشته در خانه شعر و ادبیات ایران برگزار شد در سخنانی نجیب مایل هروی، مولف، پژوهشگر و نسخه‌شناس افغانستانی را که در کارنامه ۵۰ ساله پرافتخارش، تالیف، تصحیح و برررسی بیش از ۳۰ کتاب و نگارش صدها مقاله به چشم می‌خورد، چون عارفی گمنام، در عین حال پژوهشگری ارزنده عنوان کرد ‌‌و گفت:هروی نه یک افغانستانی قابل تقدیر بلکه استاد زبان و‌ادبیات فارسی شایسته گرامیداشت و سرمایه ای فرهنگی برای همه فارسی زبانان جهان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر رادیو فرهنگ ، هروی را گنجینه ای برای فارسی زبانان دانست و با اشاره به افتخارات وی گفت: این استاد بزرگوار که در شهر مقدس مشهد ساکن است در سال ۱۳۸۶ به پاس یک عمر دست‌آورد برای خدمت به تاریخ و زبان فارسی، جایزه ادبی - تاریخی بنیاد دکتر محمود افشار یزدی را در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی ایران، دریافت کرد و در بیست و دومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران هم به‌عنوان «پژوهشگر برتر مطالعات اسلام و ایران»، از وی تقدیر شد.

رادیو فرهنگ تندیس سپاس این شبکه را به نمایندگی از نجیب مایل هروی به موسسه ابرار معاصر تقدیم کرد.

گفتنی است رویداد فرهنگی افغانستان بادهمکاری موسسه ابرار معاصر تهران و رادیو فرهنگ‌با هدف معرفی نقش سفیران فرهنگی افغانستان (دانشجویان) در بهبود نگرش مردم ایران نسبت به مهاجرین افغانستانی و بازبینی سیاست های فرهنگی مربوط به افغانستان، تقدیر از فعالان فرهنگی و شاعران ‌نویسندگان و هنرمندان این کشور، پنجشنبه ۱۱ دی ماه برگزار و از رادیو فرهنگ به طور مستقیم پخش شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره افغانستان رادیو فرهنگی افغانستان رادیو فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مجموعه گفتگو‌های آینده نزدیک با محوریت بررسی وضعیت ایران امروز و آینده‌های پیش‌رو، در قالب سلسه گفتگو‌های نزدیک قله یا به سوی دره به همت انجمن علـمی عـلـوم اجـتـماعی دانشگاه بـوعـلی سـیـنا با همکاری عـصـر پـیـشـرفـت برگزار شد.

در این برنامه گفتگو محور به صورت حضوری و یا مجازی علی مروی مدیر اندیشکده کسب‌وکار دانشگاه صنعتی شریف، اصغر عیوضی، مدیر اندیشکده ایتان، حبیب رحیم پور ازغدی، مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

و محسن دنیوی، عضو شورای مرکزی بنیاد ایران آینده، بیان دیدگاه‌ها را درباره مشکلات و ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشرفت و ترقی کشور بیان کردند.

دیگر خبرها

  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی