Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دلار در روز پنجشنبه بیشترین کاهش ارزش سالانه خود را از 2017 تا حالا تجربه کرد و 2020 را به پایان رساند. دلار در مارس 2020 با اوج همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا، به‌عنوان یک سرمایه ایمن عمل کرد ولی پس از آن به خاطر محرک‌های مالی فدرال رزرو سقوط بی‌سابقه‌ای داشت.

 ارزش دلار در ماه مارس به بالاترین رقم 102.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

99 طی سه سال گذشته در برابر سبد ارزهای اصلی دنیا رسید و 2020 را با 89.96 یعنی 6.77 درصد کاهش سالانه و 12.65 درصد کاهش نسبت به اوج ماه مارس به پایان رساند.

 بهبود دورنمای اقتصاد جهان با آغاز واکسیناسیون کرونا، کاهش نرخ بهره در آمریکا و ادامه خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو این کشور باعث ضعف بیشتر دلار شده است.

 انتظار تصویب محرک‌های مالی بیشتر و افزایش کسری مالی و کسری حساب جاری عوامل دیگری هستند که احتمالاً در سال آینده به دلار آسیب می‌رسانند.

کوین بوچر، مدیر بخش سرمایه‌گذاری شرکت راونس کرافت، می‌گوید:«انتظار می‌رود ارزش دلار طی چند سال آینده همچنان رو به کاهش باشد چون فدرال رزرو نرخ بهره را روی صفر نگه می‌دارد».

یورو 2020 را با ارزش 1.2215 دلار به پایان رساند یعنی 8.97 درصد افزایش سالانه. یورو در روز چهارشنبه به 1.2310 دلار رسید که بالاترین ارزش آن از آوریل 2018 بود.

 دلار استرالیا و نیوزیلند هر دو در روز پنجشنبه به بالاترین رقم از 2018 یعنی 0.7743 و 0.7241 دلار رسیدند. این بدان معناست که به ترتیب 9.76 درصد و 6.82 درصد افزایش ارزش سالانه داشتند.

دلار در 2020 حدود 4.90 درصد از ارزش خود را در برابر ین ژاپن از دست داده و به 103.25 ین رسیده است. دلار همچنین 12.09 درصد از ارزش خود را در برابر کرون سوئیس از دست داده و به 8.2176 رسیده است.

 ارزش دلار آمریکا در برابر دلار کانادا هم 1.79 درصد کاهش یافته است. ارزش پوند در روز پنجشنبه به 1.3686 دلار رسید یعنی بالاترین رقم از ماه مه 2018.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۱ دی ماه ۱۳۹۹ هفته‌ای نزولی برای همه بازار‌ها/ بیشترین زیان نصیب سرمایه‌گذاران بورس شد افزایش قیمت بازار فلزات گرانبها با ادامه روند نزولی دلار/ خیز اونس طلا برای فتح کانال ۱۹۰۰دلار پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۱۳دی ماه/ بررسی روند بازار در هفته‌ای که گذشت بیت‌کوین در مسیر ۳۰ هزار دلاری شدن

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فدرال رزرو کاهش نرخ بهره کاهش نرخ بهره آمریکا قیمت دلار اوراق قرضه فدرال رزرو بازار ارز اقتصاد جهان بازار دلار دلار آمریکا ایالات متحد آمریکا ویروس چینی واکسن کرونا کرونا ویروس اخبار کرونا افزایش کسری مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

آفتاب‌‌نیوز :

تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگو‌های مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارز‌های دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۰ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۹ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • طلای جهانی پس رفت