Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت:سطح زیرکشت محصولات کشاورزی ۲۴۲ هزار هکتار است که سالانه از این سطح ۴ و نیم میلیون تن محصول برداشت می شود.

او افزود:میزان صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان سالانه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: محصولات کشاورزی جنوب به کشور‌های آسیای میانه، حاشیه خلیج فارس، روسیه، افغانستان، عراق، کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

برخوری تصریح کرد: جنوب کرمان رتبه ششم تولید محصولات کشاورزی در کشور را دارد درحالی که سرانه هر ایرانی از محصولات کشاورزی جنوب کرمان ۵۲ کیلو گرم در سال است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به سطح زیر کشت محصولات کشاورزی این منطقه گفت: سطح زیرکشت کل محصولات کشاورزی جنوب ۲۴۲ هزار هکتار با تولید سالیانه ۴ و نیم میلیون تن و سطح زیر کشت گلخانه ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار است.

برخوری با اشاره به روش‌های آبیاری نوین در جنوب تصریح کرد: در بخش آبیاری تحت فشار میانگین کشور ۲۳ درصد است، سال ۹۹ براساس آماری که معاونت آب و خاک اعلام کرد سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیشترین سطح آبیاری تحت فشار را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به حضوراعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در منطقه جنوب کرمان گفت: این سفر برای بررسی مشکلات و بازدید از ظرفیت‌های بالقوه بخش کشاورزی در جنوب کرمان برنامه ریزی شده است.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به همراه نمایندگان ۷ شهرستان جنوبی از دیروز پنج شنبه ۱۱ دی ماه برای بررسی مشکلات کشاورزی در جنوب کرمان حضور دارند. در این بازدید ها وفا بخش معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، طهماسبی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، اسفندیاری مدیر کل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی، اصغری مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزرات جهاد کشاورزی، رمضان نژاد رییس سازمان نظام مهندسی کشور، مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت جهاد کشاورزی و اعضای کمیته آب و امور دام نیز حضور دارند.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی سطح زیر کشت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان محصولات کشاورزی جنوب رییس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در همین هفته گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود و گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از جهاد کشاورزی استان یزد، یحیی شفیعی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تامین گوشت در استان یزد اظهار کرد: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزیع شده و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.

وی افزود: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است.

شفیعی ادامه داد: قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰,۰۰۰ تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی در بازار رعایت نمی‌شود و این امر موجب گلایه‌مندی مردم شده است.

کد خبر 749186

دیگر خبرها

  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر