واکنش قلعهنویی به دلخوری گادوین منشا
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۲۰۸۴
گرفتن پنالتی از گادوین منشا که در این فصل سخت به دنبال کفش طلای مسابقات است، چیزی نبود که براساس برنامه از پیش تعیین شده در تیم امیرقلعه نویی نباشد.
به گزارش مشرق، یکی از حواشی پررنگ مصاف جذاب و تماشایی امیرقلعهنویی مقابل تیم سابقش ۱۵ دقیقه مانده به پایان بازی رخ داد؛ جایی که پس از اعلام شدن ضربه پنالتی، احمدرضا زنده روح هافبک آبی پوشان سیرجانی به منشا که برای زدن ضربه پشت توپ ایستاده بود، نزدیک شد و به مهاجم نیجریهای گلگهر نیمکت تیم را نشان داد که فرمان تغییر زننده پنالتی را صادر میکردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بیشتر بخوانید:
پشت پرده پنالتی نزدن منشا مقابل استقلال
زنده روح که فصل گذشته ۶ گل از روی ضربه پنالتی به ثمر رساند، باگوشزدن شدن این نکته توسط کادر فنی که او باید پنالتی را بزند، این وظیفه را عهده دار شد و با آرامشی قابل تحسین موفق شد یکی از برترین دروازه بان های لیگ برتر را فریب دهد و اختلاف را به حداقل رساند.
یکی از مهمترنی وظایف مدیر و رهبر در هر سازمانی، مشخص کردن شرایط احزار یک شغل و نوشتن شرح شغل برای پستهای مختلف، جهت پیشبرد اهداف سازمانی و رسیدن به موفقیت است. در یک تیم فوتبال نیز سرمربی همین نقش را بر عهده دارد و باید وظایف بازیکنان در زمین را پیش از شروع بازی برای آنها تعریف کند و مجموعه تیمی خود را از سردرگمی خارج سازد.
امیرقلعهنویی قطعا مشکلی با گادوین منشا که به شدت از تصمیم امیرقلعهنویی عصبانی شده بود، برای کسب عنوان بهترین گلزن فصل ندارد و بی شک از این موضوع و داشتن آقای گل مسابقات در تیم خود استقبال میکند، اما وقتی بحث منافع تیمی در میان باشد، ماجرا متفاوت میشود.
منشا تا پیش از مصاف با استقلال ۹ مرتبه دروازه حریفان را باز کرده بود و میخواست با گل کردن پنالتی در مصاف با استقلال به اولین بازیکنی تبدیل شود که تعداد گلهایش در لیگ بیستم را دو رقمی میکند؛ اما این وظیفهای بود که امیرقلعه نویی پیش از بازی به بازیکن دیگری سپرده بود.
منشا پیش تر در دیدار هفته سوم مقابل فولاد خوزستان یکبار پنالتی خود را در مصاف با محسن فروزان از دست داده بود ولی کمک داور مسابقه رای به تکرار ضربه داد و اینبار مهاجم نیجریهای گل گهر دروازه را باز کرد. این البته تنها مورد منفی در کارنامه پنالتی زدنهای منشا نیست که کادر فنی گلگهر را متقاعد کرد، بازیکن مطمئنتری را برای زدن ضربات پنالتی انتخاب کنند؛ او پیش تر در پرسپولیس نیز پنالتی از دست داده بود و مصاف با صنعت نفت در جام حذفی که منجر به حذف سرخپوشان شد، یکی از خاطرات تلخ گادوین منشا در به ثمر نشاندن ضربات پنالتی است؛ مسابقهای که منشا پنالتی خود را از دست داد و گریههای او پس از حذف سرخپوشان در خاطر هواداران این تیم باقی مانده است؛ در سوی مقابل منشا، زنده روح سال گذشته خودش را به عنوان یکی از بهترین پنالتی زن لیگ برتر معرفی کرد و ۶ بار از روی نقطه پنالتی دروازه حریفان را باز کرده بود.
امیرقلعهنویی در کنفرانس خبری این مسابقه به طور ویژه در مورد ناراحتی و عصبانیت منشا و دلیل تصمیمی که گرفته صحبت کرد. او به نوعی حجت را بر مهاجم تیمش که در حال سپری کردن بهترین دوران خود در فوتبال ایران است، تمام کرد و گفت:« ما تصمیم میگیریم که در چه شرایطی چه بازیکنی ضربه بزند. ما با آن پنالتی می توانستیم به بازی برگردیم ولی توپهای دقایق پایانی تبدیل به گل نشد. اگر آن پنالتی را می زد و گل نمیشد، خود منشا از نظر روحی روانی بهم می ریخت و تیم هم افت بزرگی می کرد. برای پنالتی باید به شرایط و زمان بازی نگاه کرد. البته قبلا هم زنده روح مقابل ماشین سازی پنالتی زده بود و بار اول او نبود.»
در واقع شرح وظایف شاگردان امیرقلعهنویی آنطور که خودش میگوید در زمین مشخص است و زنده روح که در دیدار برابر ماشین سازی نیز زننده گل سه امتیازی تیمش از روی نقطه پنالتی انتخاب شده بود، این وظیفه را برعهده داشت و اگرچه این تصمیم منجر به برآشفتگی منشا شد، ولی اینجا همانجایی است که رهبر یک مجموعه با قدرت خود تصمیم میگیرد و این کاری بود که امیرقلعه نویی انجام داد و حالا به مهاجم تیمش هم ثابت کرده که کار درست انجام شده و احتمالا در بازیهای حساس بعدی، منشا به خوبی میداند که چه کسی باید برای زدن ضربههای پنالتی پشت توپ بایستد؛ البته که به قول امیرقلعهنویی برای زدن پنالتی باید به شرایط و زمان بازی نگاه کرد.
منبع: مشرق
کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی امیر قلعه نویی لیگ برتر گادوین منشا استقلال گل گهر سیرجان امیرقلعه نویی گادوین منشا زنده روح برای زدن
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، میسازند(+ جلد)
عصر ایران- هفته نامۀ 29 سالۀ «امید جوان» با اختصاص روی جلد خود به تصویر ایفاگر نقش حسن صباح در سریال مصری «حشاشین» منع نمایش آن را به منظور مقابله با تحریف تاریخ بی فایده دانسته و نوشته وقتی خودمان به تاریخ خودمان نپردازیم و سریال نسازیم دیگران این کار را انجام می دهند.
امید جوان با انعکاس دیدگاه خبرگزاری رسمی دولت در دفاع از این ممانعت و بی اثر بودن سریال و نظر سید عبدالجواد موسوی - روزنامه نگار- در بی حاصل بودن این اقدامات به خوانندگان خود قول داده در یکی از شماره های آینده خسرو معتضد به تفصیل به این سریال خواهد پرداخت.
تاریخ پژوه مشهور که خود با ذبیح الله منصوری نویسنده «قلعه الموت» آشنا بوده پی گیر و علاقه مند سریال های تاریخی است.
امید جوان نوشته :علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح و قلعه الموت موجب استقبال از سریال مصری «حشاشین» شده و چاره کار را در این دیدند که از سکوهای نمایش خانگی حذف کنند ولی مگر در این روزگار می شود مردم را از تماشای آنچه دوست دارند منع کرد؟ بله، تاریخ واقعی ما نیست ولی مگر دست کارگردانان ما برای ساخت سریال تاریخی باز است یا صدا وسیما اجازه می دهد که با نگاه غیر ایدیولوژیک به تاریخ نگریسته شود؟
درباره مرحوم منصوری هم یادآور شده:یکی از دلایل محبوبیت و شهرت ذبیح الله منصوری که افسانه و تاریخ را به هم می آمیخت همان رمان قلعه الموت بود و با این پیشینه استقبال و حداقل کنج کاوی درباره این که حشاشین چه تصویری از حسن صباح و باطنی ها ترسیم کرده شگفت آور نیست.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!/ «چه تکاپوی رقت انگیزی»