Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مستند «قسم حقیقی» درباره زندگی سعید حقیقی نخستین شهید مدافع سلامت شهر اصفهان در مراسم افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار رونمایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، افتتاحیه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان اصفهان همراه با رونمایی از مستند «قسم حقیقی» با حضور خانواده شهید حقیقی عصر امروز جمعه در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم پدر دکتر سعید حقیقی نخستین شهید مدافع سلامت شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی مردی بی‌ادعا، فداکار و عاشق بود که امروز جای او بسیار خالی است.

وی افزود: پسرم پزشکی فداکار بود که این امر را تا آخرین ساعات عمر خود ثابت کرد و بر بالین زن بارداری که مبتلا به کرونا بود حضور داشت تا فرزند او را نجات دهد. شهید سعید حقیقی در بیمارستان‌های مختلف حضور داشت و با اینکه از او می‌خواستیم کمتر در محیط بیمارستان و بر بالین بیماران کرونایی حضور پیدا کند، اعتقاد داشت اگر نباشد فرد دیگری به‌جای او خواهد رفت.

پدر شهید سعید حقیقی ادامه داد: شهید حقیقی بسیار خانواده‌دوست بود و با اینکه مشغله زیادی در بنیاد شهید و ایثارگران داشت، برای ارائه خدمات پزشکی به بیمارستان‌های دیگر دعوت می‌شد. ذکر خیر پسرم همواره در همه ‌جا وجود داشت و تلاش می‌کرد نامش به یادگار بماند.

وی زمان باخبر شدن از ابتلای شهید حقیقی به کرونا را تلخ‌ترین خاطره خود دانست و گفت: خانواده شهید با اورژانس تماس گرفته و من را در جریان گذاشتند تا به کمک‌شان بروم تا او را به بیمارستان الزهرا(س) ببریم و این بدترین خاطره زندگی من است و سایر لحظات زندگی پسرم نیز شیرین‌ترین خاطرات برای ما است.

پیکر مطهر شهید حقیقی در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت + عکسفانوس "جشنواره فیلم عمار" روشن شد/ «دستکش ننه عمصت» در دستانی که رشوه 5 میلیون دلاری آمریکایی را رد کرد!ماجرای هواپیمایی که به دستور حاج قاسم عربستان را زمین‌گیر کرد/ افتتاحیه جشنواره عمار، زنده روی آنتن تلویزیون

در ادامه این مراسم، حاجیلو جهادگر عرصه سلامت با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: هر روز که می‌گذرد جای خالی شهید حاج قاسم سلیمانی را بیشتر احساس می‌کنیم.

وی افزود: جهاد در روایات مصادیقی دارد که امر به معروف و نهی از منکر، همسرداری زن و تلاش مرد برای کسب رزق حلال از جمله این مصادیق است. همچنین به فرموده مقام معظم رهبری، تلاش برای نهادینه کردن یک رفتار نیک در جامعه نیز نوعی جهاد است. می‌توان این تکلیف را در جاهای گوناگون ادا کرد و برخی اوقات بیمارستان، محل ادای این تکلیف می‌شود.

حاجیلو با بیان اینکه پیش از تولید واکسن کرونا امید یک بیمار کرونایی از همه جا قطع شده بود، گفت: یکی از دلایلی که دعای بیمار در حق پرستار خود اجابت می‌شود، اخلاص جهادگران سلامت مانند پزشکان و پرستاران است.

وی بیان کرد: کادر درمان در اصفهان بسیار کارآمد هستند و با از خودگذشتگی به کمک بیماران شتافتند و جهادگران به بیمارستان‌ها نرفتند که بگویند کاری انجام داده‌ایم، اما جهادگران عرصه سلامت علاوه بر وضعیت جسمی به وضعیت روحی بیماران کرونایی نیز رسیدگی می‌کردند.

در پایان این مراسم، از پدر شهید دکتر سعید حقیقی و همسر شهید علی منصوری تقدیر و مستند «قسم حقیقی» اکران شد.

انتهای پیام/165/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید حقیقی سعید حقیقی فیلم عمار حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی خدمتكار آرانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران در گفتگوی رادیویی در مورد آغاز طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی در استان تهران اظهار كرد: این طرح اواخر سال گذشته در سازمان امور اجتماعی وزارت كشور طراحی و پیاده‌سازی آن آغاز شد. مشاركت مردمی همواره یكی از پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است كه نیازمند بسترسازی برای حضور مردم به صورت نظام‌مند در جهت حل مسائل حوزه‌های مختلف فراهم شود كه وظیفه متولیان است.

او در این باره افزود: در سازمان امور اجتماعی كشور وزارت كشور، ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی در موضوع كنترل و كاهش آسیب‌های اجتماعی، دغدغه مشاركت مردمی وجود داشت و به این نگاه این طرح طراحی شد. در طرح ملی نهضت مشاركت اجتماعی تلاش می‌شود كار شناسایی دقیق ظرفیت‌های مردمی كشور به‌ویژه استان تهران صورت گیرد كه در سال‌های گذشته صورت نگرفته است. پس از این مرحله، ارزیابی ظرفیت‌ها در دستور كار قرار می‌گیرد و پس از آن نیز استفاده از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف است.

آرانی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تمهید مقدمات و بسترسازی‌ها تا اوایل تابستان و اواخر بهار صورت گرفته تا از آغاز تابستان بتوان ظرفیت مردمی را به كار گرفته و به صورت بهینه از آن در جهت حل مسائل مختلف استفاده شود.

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به ارتباط نزدیك دستگاه‌های اجرایی با مجموعه‌های مردمی گفت: سازمان بهزیستی، كمیته امام خمینی (ره)، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها با مجموعه‌های مردمی در ارتباط هستند كه باید دور یك میز قرار گرفته و داشته‌ها و ظرفیت‌های مردمی را به میدان آورده و در فضای روشن از آنها به صورت هدفمند استفاده شود.

او لازمه برنامه‌ریزی روشن را تعریف گام‌های اجرایی و زمان‌بندی‌های مناسب دانست و ادامه داد: تا اواخر خردادماه شناسایی و ارزیابی اولیه صورت می‌گیرد و از اوایل تابستان در سطح كشور استفاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود سكوی ظرفیت‌های مردمی استان تهران را در فضای مجازی بالا آورده تا برای همه ارگان‌ها و همه نهادها قابل شناسایی و استفاده باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر «بچه‌های مسجد»
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • معرفی هیأت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • آغاز به کار مرحله دوم ساخت بیمارستان سی سخت
  • فیلم درگیری ترسناک اراذل قمه‌کش و چاقوکش در بیمارستان اصفهان
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر