Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله نورمفیدی گفت: برای رسیدن به قله های افتخار علمی، اقتصادی، سیاسی و نظامی هیچ راهی نداریم مگر آنکه مکتب حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سید کاظم نورمفیدی» شامگاه امروز (جمعه 12 دی) در پیام ویدئویی در خصوص شهادت شهید سلیمانی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی برگرفته از معارف اسلامی است، شهید سلیمانی مردی کم نظیر و به گونه ای بی نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در گلستان به ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: شهید سلیمانی هم مرد میدان جنگ بود و علاوه بر آن یک دیپلمات بود و لذا داستان های از مسائل دیپلماسی از وی نقل می شود که بسیار حیرت انگیز است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه روسیه برای حضور در مسئله سوریه مردد بود و این حاج قاسم سلیمانی بود با  پوتین، رئیس جمهور روسیه برای این امر مذاکره کرد، گفت: امام حسین (علیه السلام) در شب عاشورا مشغول استغفار و نماز بود و همه از حماسه که اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در روز عاشورا آفرید آگاه هستیم و شهید سلیمانی نیز به تاسی از این امام همام اینگونه عمل می کرد.

 

وی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی در حین قدرتمندی متواضع بود، افزود: این شهید بزرگوار بسیار انسان پرکاری بود و علاوه بر آن با مردم روابط عاطفی داشت.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: شهید سلیمانی در برابر باطل و ناحق بسیار با صلابت بود اما نسبت به مردم بسیار مهربان بود و شخصیت فراجناحی داشت و به دنبال خدمت به ملت ایران و مردم منطقه بود.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی باید بررسی شود، یادآور شد: مهمترین کار شهید سلیمانی حرکتی بود که این مردم بزرگ در کل منطقه به وجود آورد و هدف بسیار مقدسی که حضرت امام (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری داشتند را پیگیری  کرد.

 

وی با بیان اینکه همانطور که امام (رحمه الله علیه) عنوان کردند گرفتاری مردم منطقه از بیگانگان بود، افزود: به دلیل وجود ثروت و منابع نفتی در این منطقه همیشه قدرت های بزرگ در تضاد و درگیری بودند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه با ایجاد رژیم صهیونیستی ناامنی در منطقه افزایش یافت، تاکید کرد: آمریکایی ها با ایجاد داعش و حمایت از تکفیری زمینه ای را فراهم کردند که شهید سلیمانی در برابر بیگانگان در این منطقه ایستادگی کند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه در سال 2013 شرایط به گونه ای شد که همه کارشناسان عنوان می کردند که کار سوریه به پایان رسیده است، افزود: آمریکایی ها به دنبال خاورمیانه بزرگ بودند و با داعش امنیت کشورهای منطقه را نشانه گرفته بودند.

 

وی متذکر شد: سردار سلیمانی تحت مستشاران نظامی و مدافعان حرم پا در میدان رویارویی داعش گذاشت و کار بزرگی را در منطقه رقم زد و نقشه آمریکایی ها و ایجاد داعش و حمایت مالی از این گروه تکفیری توسط عربستان را نقش بر آب کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: امروز مسئله مقاومت کشورهای منطقه را فرا گرفته است و اینها هسته های مقاومتی بود که سردار سلیمانی به وجود آورده است و آمریکایی ها نیز به آن معترف هستند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه انصارالله یمن برگرفته از تفکر مقاومت در برابر رژیم سعودی ایستادگی می کند، افزود: مردم منطقه برای شهید سلیمانی احترام ویژه ای قائل هستند چون اوج خدمات را از این شهید بزرگوار لمس کردند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر رشادت شهید سلیمانی نبود مشخص نمی شد که در حال حاضر وضع ایران چگونه بود، افزود: داعش از 80 کشور دنیا سازماندهی شده بود و شهید قاسم سلیمانی به گردن مردم منطقه و ایران حق بزرگی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان بابیان اینکه حاج قاسم ها پرورش یافتگان مکتب عاشورا هستند، تاکید کرد:  برای رسیدن به قله های افتخار علمی، اقتصادی، سیاسی و نظامی هیچ راهی نداریم مگر آنکه مکتب حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهیم و بتوانیم تمدن اسلامی را محقق کنیم و لذا باید این مکتب در دانشگاه ها آموزش داده شود.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح شهید سلیمانی سالگرد شهادت شهید سلیمانی پاسداشت سردار شهید سلیمانی سردار شهید سلیمانی شهید سلیمانی پیام آیت الله نورمفیدی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان آیت الله سیدکاظم نورمفیدی آیت الله نورمفیدی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه حاج قاسم سلیمانی مکتب حاج قاسم شهید سلیمانی آمریکایی ها مردم منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان