Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، در این مراسم که همچنین از طریق شبکه های اجتماعی به صورت آنلاین پخش می شد ، "سید علی اکبر اجاق نژاد" نماینده ولی فقیه، "سید عباس موسوی" سفیر ایران و "قربانعلی پورمرجان " رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان ، جمعی از مسوولان و نمایندگان نهادهای رسمی ایران در باکو و تنی چند از مداحان آذربایجانی اهل بیت عصمت و طهارت حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سفیر ایران طی سخنانی گفت: یک سال از شهادت مردی می گذرد که با بودنش و رفتنش ، به اسلام و ایران عزت و آبرو بخشید و دشمنان امت اسلامی را خار و زبون کرد.

سید عباس موسوی با اشاره به ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی افزود: او کابوس تروریسم منطقه ای و حامیان بین المللی آن بود و مدعیان مبارزه با تروریسم دست به جنایتی زدند تا رسوایی حمایت از تروریسم مخفی بماند اما خون شهید و پیام خون شهید نقشه آنها را برملا کرد.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: سرلشگر حاج قاسم سلیمانی بعنوان یک فرمانده نظامی عالی رتبه و رسمی عضو نیروهای مسلح  جمهوری اسلامی ایران را در یک ماموریت صلح ساز درحالی که مسافر یک هواپیمای غیرنظامی بود و همراه یک فرمانده رسمی نظامی کشور میزبان ترور کردند و رسما مسوولیت آن را برعهده گرفند و این پذیرش مسوولیت برای آنها قطعا مسوولیت آور است و آنها روزی تاوان این جنایت را هر طور،  هر کجا و هر زمان که ایران تصمیم بگیرد خواهند پرداخت.

موسوی ، سلیمانی را مرد خدا و مرد خلق خدا ، بازوی ولایت ، حامی مسلمین ، پناهگاه ملت های منطقه  ، شیر روز و زاهد شب ، صلح طلب و مرد جنگ عنوان کرد و گفت: وی  همچون همه یاران راستین حضرت ایت الله خامنه ای و خمینی کبیر ، امین ، بزرگ، شجاع،  مقتدر ، مدبر، متدین ، غیرتمند و متوازع بود و خشوع در برابر خدا و مخلوق خدا از او با همه اقتدارش یک عارف ساخته بود که به سربازی مردم افتخار می کرد.

 نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به جایگاه والای شهدا گفت: شهادت یک افتخاری است برای بندگان و سجده کنندگان به خدا و اجر بزرگی است برای خدادوستان که نصیب هر کس نمی شود.

 سید علی اکبر اجاق نژِاد افزود: ترامپ که مرتکب این جنایت شده و رسما مسوولیت آن را بر عهده گرفت ، نتوانست با این اقدام تروریستی به اهداف شوم خود برسد و مدتی بعد خودش هم به این واقعیت و اشتباه بزرگ خود پی برد.

 وی افزود: سلیمانی شخصیتی بود که نقش بسیار مهمی در نابودسازی گروه های تروریستی تکفیری در منطقه داشت و با فعالیت های خود در این  زمینه به جامعه بشری از جمله امت اسلامی ، مردم منطقه و نیز کشورهای اروپایی خدمات ارزنده ای داشت.

  اجاق نژاد در ادامه آمریکا را کشوری تروریست عنوان کرد و با اشاره به مسوولیت ترامپ و دولت آمریکا در رابطه با ترور شهید سلیمانی گفت: حمله ایران به پایگاه عین الاسد انتقام نبود بلکه اقدامی بود که ایران ثابت کرد که آمریکا در منطقه تحت نظارت قرار دارد.

 وی اظهار داشت: حضور میلیون ها انسان در تظاهرات اعتراض آمیز به ترور شیهید سلیمانی در کشورهای مختلف و ابراز تنفر خود به آمریکا  یکی از نشانه های این انتقام بود و سیلی و انتقام اصلی خروج کامل آمریکا از منطقه خواهد بود.

 نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد :در حال حاضر سلیمانی به یک مکتب تبدیل شده است و  آمریکا ، اسراییل و کشورهای همدست انها بدانند که این مکتب ادامه خواهد یافت.

  در این مراسم همچنین برگزیدگان مسابقه یادواره فرهنگی و ادبی شهید سرافراز مقاومت و تجلیل از شهدای جنگ قره باغ برگزار شده از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران توسط قربانعلی پورمرجان رایزن فرهنگی کشورمان اعلام شد  جمعی از شهروندان جمهوری آذربایجان و ایرانیان مقیم باکو در تجلیل از شهید سلیمانی و یاران وی و نیز شهدای جنگ قره باغ شعر ، آثار نقاشی ، دل نوشته و مقالات به این مسابقه ارایه کردند.

برچسب‌ها آذربایجان جهان و سردار سلیمانی باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان جهان و سردار سلیمانی باکو آذربایجان جهان و سردار سلیمانی باکو اخبار کنکور جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید

حجت الااسلام فتحی نیا، امام جمعه گتوند گفت: اگر آرامش، لذت و خوشحالی حقیقی را بخواهیم باید مسیری را برویم که شهدا رفتند، برگزاری یادواره شهدا نیاز ماست و ما نیاز داریم به زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا 

سردار حاجتی مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: ابرقدرت‌های دنیا به خاک ما حمله کردند، و فرزندان این آب و خاک در عملیات‌های مختلف مثل والفجر ۸ آنها را زمین زدند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک این سرزمین را جدا کنند.

در ۳۱ شهریور سال ۵۹ ارتش بعث عراق آمده بود که سه ساعته خرمشهر را تصرف کند و گفته بودند آمده‌ایم که بمانیم، سه روزه خوزستان را تصرف خواهیم کرد و ۷ روزه جمهوری اسلامی را ساقط، ولی کاری از پیش نبردند، چون خدا خواست که این کشور و انقلاب بماند.

یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز شهرستان گتوند شامگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، با حضور سردار حاجتی مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی خوزستان، امام جمعه و فرماندار شهرستان گتوند، بخشدار مرکزی و بخشدار بخش عقیلی مسئولان ادارات، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهید پرور شهرستان گتوند در محل ناحیه مقاومت گتوند برگزار گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور