Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بهادری جهرمی، جمعه در آیین تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس در شیراز اظهار داشت: وکالت در همه شئون، کسب‌ و کار نیست و اگر کسی اینجا دنبال کسب‌ و کار آمده، اشتباه می‌کند.

وی، وکالت را مفهومی انتزاعی دانست که وکلا آن را می‌سازند و نمایش می‌دهند و در ادامه اینگونه بیان کرد: باید آسیب‌شناسی کنیم که چرا مردم وکالت را به عنوان کسب‌ و کار می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

؟

بهادری خطاب به کارآموزان گفت: هیچ کس اتفاقی وکیل و مدافع حق یا فاسد نمی‌شود، از همین رو باید بسیار مراقب بودچراکه جایگاه سختی را برای خدمت برگزیده‌ایم.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه همچنین با اشاره به مسوولیت سنگین وکالت در جامعه، افزود: کارآموزان باید بدانند که هر اتفاق و جنایتی در کشور رخ می‌دهد، وکلا باید احساس مسوولیت کنند و کسی که به دنبال وکالت می‌آید باید با عشق کار خود را انجام دهد و با نگاه کاسب‌کارانه به جایی نخواهد رسید.

این مقام مسوول اضافه کرد: باید توجه داشت که هرگاه یک وکیل خوب عمل کرده، مردم هم به خوبی این موضوع را احساس کرده‌اند.

بهادری، با اشاره به تغییر و تحولات جدید دستگاه قضا در سال ۱۳۹۸ بیان داشت: وکلای امروز در دستگاه قضایی و در دوران جدید، به نوعی سربازان دفاع از خود وکالت هستند، چراکه برخی وکیل‌نماها در سال‌های گذشته آبروی این حرفه را برده‌اند و باید برای برگرداندن آبرو به این حرفه تلاش کرد.

وی، با بیان اینکه استقلال وکیل برای دفاع آزادانه از حق است، گفت: هیچ کس نباید از حرکت در این مسیر جلوگیری کند، به همین سبب مرکز وکلا، وکیل مستقل می‌خواهد یعنی وکیلی که جیب خودش و دیگران مبنای قضاوت و تصمیمش نشود.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضاییه تاکید کرد: وکلا باید به‌گونه‌ای عمل کنند که از نظر سلامت و تخصص حتی از قاضی نیز بالاتر باشند.

وی، با اشاره به تعهد مثال زدنی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در انجام مسوولیت‌هایش، افزود: او در هر شرایطی کار درست را انجام می داد و هر وکیل در حوزه کاری خود می‌تواند یک سردار سلیمانی باشد.

بهادری ادامه داد: وکیل باید الگوی شکیبایی باشد و همین که موکل وارد دفتر وکیلی می‌شود باید احساس کند که آرامش حاکم است، چراکه موکل حتما فضای پُرتنشی را گذرانده است.

این مقام مسوول، همچنین به کارآموزان توصیه کرد برای یادگیری بهتر مباحث، سطح علمی خود را با مشورت و مطالعه افزایش دهند و اخلاص عمل را در کار فراموش نکنند، همچنین خود را نماینده مرکز وکلای قوه قضاییه بدانند و بر این اساس سوگند وکالت را با پذیرش کامل مسوولیت ادا کنند.

کارآموزان وکالت، بنیه علمی خود را تقویت کنند

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس نیز با گرامیداشت یکمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، به ویژگی‌های اخلاقی این شهید، اشاره و بیان کرد: شهید سلیمانی تمام زندگی خویش را وقف اسلام و دفاع از کشور کرد و تا زندگی جریان دارد، نام و خاطره‌اش از اذهان پاک نخواهد شد.

حسن عبدلیان‌پور در بخش دیگری از سخنان خود، دوران کارآموزی را فصل یادگیری دانست و گفت: هم اینک حدود ۵۰۰ کارآموز در استان فارس مشغول‌ فعالیت هستند که باید در لباس دانشجویی از تجربیات وکلای سرپرست بهره گیرند و از سرمایه علمی آنها نهایت استفاده را ببرند.

رییس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس با بیان اینکه کارآموزان باید بنیه علمی خود را تقویت کنند، افزود: زمان یادگیری بسیار کوتاه و گذراست و از همین رو کارآموزان باید از این فرصت اندک بهترین بهره را ببرند.

در این آیین که بخشی از آن به گرامیداشت یکمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافته بود، از خانواده‌های شهید حاج رسول استوار و شهید اسکندری نیز تجلیل شد.

در ادامه، مراسم ادای سوگند وکلای حاضر در این نشست برگزار شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه ابومهدی المهندس، معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و تعدادی از همرزمانشان بامداد جمعه (سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸) در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها شیراز کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه شیراز کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه فارس اخبار کنکور مرکز وکلای قوه قضاییه حاج قاسم سلیمانی رییس مرکز وکلا استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه اهل سنت بستک با اشاره به ساماندهی مدارس دینی اهل سنت گفت: مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده که قابل تقدیر است.

سید سلمان حسینی با ذکر این نکته که ۶ مدرسه دینی منتخب در استان داریم که هماهنگی خوبی با نظام عالی آموزشی دارند، تاکید کرد: استان هرمزگان اولین استانی است که ۳۳ مدرک ضابطه‌مند و رسمی را صادر کرده است.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان بیش از ۴۰۰ امام جمعه اهل سنت حضور دارند که تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا تغییرات مثبتی شکل گیرد.

سید سلیمان حسینی امام جمعه اهل سنت بستک که امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع حجت‌الاسلام باوقار و معارفه حجت‌الاسلام باصره مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: حاج آقا باوقار از سال ۹۸ در جایگاه مدیریت مرکز اسلامی استان هرمزگان قرار گرفتند و برای پیش‌برد برنامه‌ها به نفع جامعه بسیار تلاش کردند و اقداماتی ماندگار در حوزه اهل سنت انجام شد.

وی، با اشاره به همکاری علمای اهل سنت برای برگزاری برنامه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با توزیع منابع در مرکز اسلامی شاهد رضایتمندی و عدالت هستیم و تمام تلاش خود را برای توسعه استان هرمزگان به کار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام باوقار بیش از سه سال به عنوان مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در گذشته با عنوان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان شناخته می‌شد، فعالیت می‌کرد.

حدود ۴۰ درصد از استان هرمزگان را جامعه اهل سنت تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • بدمستی در برابر مست عشق