Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس مازندران ـ  نذری پزون یکی از سنت‌های دیرینه رایج در بین مردم کشور است که از گذشته تاکنون با نیت‌های مختلف و در شکل‌های متفاوت انجام می‌شود، این کار عموما در مناسبت‌های مختلف مذهبی صورت می‌گیرد.

پخت آش رشته نذری یکی از سنت‌هایی است که به وفور در استان مازندران به چشم می‌خورد، به این صورت که فرد بنا بر نیت خاصی در صورت حاجت روا شدن و یا بدون داشتن حاجتی به نیت یک شهید یا فرد خاصی ملزومات پخت آش را تهیه و اقدام به پخت و توزیع آن می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که می‌دانید ۱۳ دی ماه که تا سال گذشته یک روز معمولی در تقویم کشورمان بوده است امسال تبدیل به یکی از مناسبت‌های جهانی شده، در این روز، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید و ملتی را سیاه‌پوش کرد.

در اولین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم این چهره بین‌المللی و ملقب به سردار دل‌ها مردم زیادی در سطح جهان و کشور اقدام به توزیع نذری کردند، پخت آش نذری در مرکز مازندران توسط یکی از عشاق سردار آن هم تنها به نیت گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی یکی از اقدامات در این مناسبت است.

مسعود یزدانی یک شهروند ساروی است که عصر امروز همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم، با هدف نشان دادن عشق به این سردار شهید اقدام به پخت آش نذری در حسینیه امام جواد (ع)و توزیع آن بین مردم محله کرده است.

وی می‌گوید؛ همان‌طور که ما برای اقوام نزدیک خودمان در سالگرد خیرات یا غذایی نذر و توزیع می‌کنیم، برای ایشان که همه عمرشان را صرف ما مردم کردند هم نیت کردیم که نه تنها در اولین سالگرد بلکه هر سال همزمان با سالگرد شهادتشان اقدام به پخت آش نذری کرده و بین نیازمندان پخش کنیم.

به گزارش فارس؛ آقای یزدانی و خانواده‌اش، هر بسته از آش را با نام سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی مزین کرده و بین مردم توزیع کردند، تا علاوه بر همدردی با خانواده شهید سلیمانی باری دیگر نام حاج قاسم را که با شهادتش در قلب‌ها رسوخ کرد را فریاد بزنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران حاج قاسم شهید سالگرد شهادت حاج قاسم آش نذری پخت آش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مردم ولایت‌مدار استان بوشهر دیشب و امروز با حضور در مساجد و تکایا و برپایی دسته‌جات عزاداری در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عزاداری و به یاد مظلومیت رئیس مذهب جعفری و در غم شهادتش سوگواری کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • آئین عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در ورامین
  • آیین دمام‌ زنی به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در بندرعباس
  • سوگواری سلماسی‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • عزاداری خیابانی به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) در تبریز
  • دسته روی مردم خرم‌آباد به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری برگزار شد + عکس