Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: در دوران ریاست من در فدراسیون فکنبال عده‌ای از وزارت ورزش آمدند و گفتند استعفا بده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کفاشیان رییس سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه رییس آینده فدراسیون فوتبال باید واجد چه شرایطی باسد اظهار داشت: به نظر من مساله‌ای که مهم است این است که رییس بعدی فدراسیون، دلسوز فوتبال و مردم عزیزمان که علاقه‌مند به فوتبال هستند باشد و برای فوتبال کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصی که می‌آید لزوما نیازی نیست که علم و فن مربی‌گری یا داوری را بداند. باید مدیر باشد و بتواند بهترین انتخاب ها را بکند. بتواند بهترین مربی‌ها و بهترین مدیران در کمیته های مختلف را بیاورد و به آن‌ها کار بدهد. باید نظارت داشته باشد و بتواند منابع لازم برای توسعه امور را فراهم سازد. به لحاظ اینکه فوتبال فرقی اساسی با سایر رشته‌ها دارد، باید به مسائل سیاسی، اجتماعی، جامعه‌شناسی و اقتصادی آگاه باشد و بتواند هماهنگی های لازم را انجام دهد. بسیار مهم است که بتواند ارتباطات بین‌المللی ایجاد کند. باید سابقه و تجربه مدیریت بخش های کلانی را در دوره های قبل داشته باشد و خودش را نشان داده باشد. نمی‌توانیم شخصی را بیاوریم که نیاز به آموزش و ساخته و پرداخته شدن داشته باشد. این به ضرر فوتبال خواهد بود. باید جامعه‌نگر باشد و بتواند فوتبال را در تمام بخش ها اداره کند. 

وی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، در ادامه گفت: شخصی که صرفا سابقه بازیکن بودن یا داوری داشته باشد و به اصطلاح، فوتبالی باشد، لزوما نمی‌تواند مشکلات فوتبال ما را حل کند. بیش از نیمی از مشکلات فوتبال ما در خارج از فدراسیون و حتی خارج از کشور موج می‌زند. شخصی که می‌آید باید بتواند با دولت، مجلس، وزارت ورزش و نهادهای نظارتی تعامل برقرار کند. باید بتواند هماهنگی های خوبی در داخل به وجود بیاورد، همچنین اداره‌ی قوی امور بین‌الملل داشته باشد. من در سطح آسیا نیز کم دیده‌ام شخصی که ریاست فدراسیونی را بر عهده داشته بوده باشد در صورتی که صرفا بازیکن یا فوتبالی بوده باشد. عموما مدیر بودند و به خاطر مدیریتشان به آن مقام رسیدند.    وی در پاسخ به این که چالش های پیش روی رییس آینده چه خواهد بود، گفت: متاسفانه در یک سال و نیم گذشته، همه چیز فراهم شد تا مشکلات بسیار زیادی برای فدراسیون و فوتبال کشورمان ایجاد شود. امیدوارم خدا به مدیر جدید رحم کند! او یک سال، یک سال و نیم زمان نیاز دارد تا بتواند مدیریت کند و این تنش ها کاهش پیدا کنند و بتواند راه سازندگی را ادامه دهد. امیدوارم موفق شود مدیریت کند تا تیم ملی‌مان بتواند به جام جهانی صعود کند. فقط شخصی که انتخاب می‌شود مهم نیست. باید هیات رییسه ای انتخاب شود که از او حمایت کند. اعضای هیات رییسه نباید به فکر مقام و موقعیت خودشان باشند. در فوتبال جهان، حاکمیت و حمایت از فوتبال به این دلیل است که مردم علاقه زیادی به فوتبال دارند. اما در اینجا در خیلی از موارد دیده‌ایم شخصی که رییس می‌شود، می‌خواهد حتما حرف خودش را بزند و اشخاص مورد نظر خودش را روی کار بیاورد. باید به رای مجمع که شخصی را برای ریاست انتخاب می‌کند، احترام گذاشته شود و از آن شخص حمایت شود.   وی با اشاره به اتفاقات زمان خودش گفت: در زمان ما، هروقت تیم می‌برد از بازیکنان و مربی تعریف می‌شد، هر وقت تیم می‌باخت، به ما ناسزا می‌گفتند! در آن زمان، گروهی از وزارت ورزش آمدند و گفتند استعفا بده. به آنها گفتم به نفع فوتبال نیست که الان من استعفا بدهم. اینکه فکر می‌کنند با رفتن و استعفای شخصی، فوتبال درست خواهد شد، اشتباه است و اینگونه نیست. من نمی‌خواهم بگویم که فوتبالی بودم یا مدیر فوق‌العاده‌ای بودم. ولی ثباتی که به وجود آمد باعث شد نظمی در فدراسیون شکل بگیرد و موفقیت‌هایی حاصل شوند. من در یک سال و نیم اول نمی‌دانستم کجا هستم و چه‌کاره هستم! صندوقی خالی با بدهی زیاد تحویل گرفتم. به مرور زمان به کار تسلط پیدا کردیم و کار روی غلتک افتاد. در ابتدا نتوانستیم به جام جهانی صعود کنیم که دلیلش مشکلاتی بود که بر اثر بی تجربگی ایجاد شده بودند. مدیر باید کار را بلد باشد و باید به او زمان داد تا با برنامه و صبر، کارها را پیش ببرد. هم به حمایت نیاز دارد، هم به حضور هیات رییسه‌ای که بتواند گره از مشکلات باز کند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: وزارت ورزش یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتسال ایران در شرایطی به عنوان قهرمانی آسیا رسید که وحید شمسایی سرمربی این تیم قراردادی با فدراسیون ندارد!

شمسایی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که به درخواست خودش قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا نکرده؛ او گفت که خواهان تاخیر در عقد قراردادش شده تا اگر تیم ملی فوتسال قهرمان آسیا نشد، استعفا بدهد و برود.

حالا اما با توجه به کسب جام قهرمانی توسط فوتسالیست‌های ایران مسئولان فدراسیون در صدد هستند تا هرچه سریع‌تر قرارداد شمسایی را امضا کنند.

احسان اصولی، رییس کمیته فوتسال، روز دوشنبه اعلام کرد که در خدمت شمسایی خواهند بود و در همین رابطه خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که امضای قرارداد سرمربی تیم ملی فوتسال در اولویت برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.

شمسایی قرار است به زودی به دیدار مهدی تاج برود و مهم‌ترین بحث در این خصوص قرارداد سرمربی فوتسالیست‌های ایران است. قرارداد او بعد از تنظیم از سوی بخش حقوقی به هیئت رییسه فدراسیون فوتبال خواهد رفت تا آنجا مصوب شود و به امضای رییس فدراسیون و شمسایی برسد تا حضور سرمربی ایران رسمی شود.

دیگر خبرها

  • عنایتی: باخت مقابل شمس‌آذر تلنگری برای پیکان بود
  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • داور لیگ برتری استعفا داد
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد
  • در دیدار فرمانده تیپ ویژه تهران با رییس کل حراست وزارت ورزش مطرح شد؛ نصب دوربین های هوشمند پلیس در ورزشگاه ها
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • معجزه لورکوزن؛ دهمین فرار از باخت بعداز دقیقه۹۰