Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قاسم بهرامی مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با بیان این که مأموریت مهمی که سازمان بیمه سلامت دارد تحت پوشش بیمه قرار دادن آحاد جامعه است، اظهار داشت: همه کسانی که در کشور ما فاقد بیمه درمان هستند ما مکلف هستیم که آن ها را بدون محدودیت سنی بیمه کنیم.

وی ادامه داد: افراد روستایی از بیمه سلامت بصورت رایگان می توانند استفاده کنند یعنی حق بیمه پرداخت نمی کنند و دفترچه بیمه روستایی را به صورت رایگان دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افراد ساکن در شهرها که فاقد دفترچه بیمه درمانی هستند می توانند به دفاتر پیشخوان دولت که سازمان بیمه سلامت با آن ها قرارداد دارد، مراجعه کرده  و مدارک شناسایی که شامل شناسنامه و کارت ملی است همراه با یک قطعه عکس را  ارائه دهند و از بیمه درمان رایگان استفاده کنند.

بهرامی تاکید کرد: اگر نمایندگان مجلس و سازمان برنامه بودجه و دولت منابع مالی خوبی را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهند، سال بعد هم می توانیم این طرح را ادامه دهیم ولی اگر به هر دلیلی این امکان مهیا نشود و بیمه سلامت دچار محدودیت منابع مالی شود با توجه به اینکه ما از داروخانه ها و بیمارستان ها خرید خدمت می کنیم و مطالبات آن ها باید به موقع پرداخت شود نمی توانیم سال بعد بیمه رایگان سلامت را ارائه دهیم.

وی گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۰درصد آن ها حق بیمه پرداخت نمی کنند و رایگان بیمه شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین عنوان کرد: کسانی که بیمه رایگان دارند طبق قانون می بایست به بیمارستان های دولتی دانشگاهی یا مراکز سرپایی دولتی مراجعه کنند ولی کسانی  که حق بیمه پرداخت کرده اند مثل صندوق بیمه ایرانیان، می توانند به بخش خصوصی هم مراجعه کنند.

وی افزود: البته برای بیماران کرونا طرحی داریم که کسی که بیماری کرونا داشت و بستری شد، حتی کسانی که  دارای بیمه رایگان هستند نیز در صورت بستری در بیمارستان  خصوصی، هزینه اش را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین بیمه سلامت بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری

به گزارش خبرنگار مهر، فروغ شباهنگ ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکهزار و ۲۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه و ام اس در استان با عنوان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بودند و اکنون صندوق بیماران خاص، سخت درمان و بیماری نادر تشکیل شده است.

وی بیان داشت: ۲۶۵ بیمار مبتلا به تالاسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این بیماران خدمات مرتبط با بیماری خاص خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

شباهنگ تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ با ایجاد صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر ۱۰۷ گروه بیماری تحت حمایت قرار گرفتند و افرادی که دارای یکی از این بیماری‌ها باشند در صورت نداشتن هر گونه پوشش بیمه‌ای می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: همچنین برای ۱۰ بیماری شامل تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، دیالیز، پیوند کلیه، ام اس، بیماری‌های متابولیک، پروانه‌ای، اوتیسم، انواع پیوندها، سرطان و بیماری روانی مزمن تعهدات دندان پزشکی تعریف شده و این افراد در قالب سقف ریالی تعیین شده و رعایت ضوابط مربوط، توسط وزارت بهداشت می‌توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

شباهنگ تصریح کرد: بیماران حساب‌های پرداختی خود را به بیمه سلامت تحویل داده و هزینه‌ها را دریافت می‌کنند.

کد خبر 6099442

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی