Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@21:20:37 GMT

علائمی که نشانه اختلال میگرن هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۴۰۷۸

علائمی که نشانه اختلال میگرن هستند

به گزارش جام جم آنلاین از  باشگاه خبرنگاران جوان، میگرن از آن دسته از سردردها است ،که با درد سر به صورت ضربان‌دار از خود واکنش نشان می دهد و این اتفاق معمولا در یک طرف سر احساس می‌شود، حالت تهوع، استفراغ، حساسیت شدید به نور و صدا از جمله علائم این مشکل است.

برخی از حملات میگرنی می تواند ساعت‌ها و یا روز‌ها طول بکشد، به طوری که اگر شدت درد شدید باشد فعالیت‌های روزمره افراد با اختلالات رو به رو خواهد بود، مشکل میگرن از کودکی، نوجوانی و یا اوایل بزرگسالی شروع می‌شود و با چهار مرحله با نام‌های پیش نشان (پرودروم)، هاله، حمله و پس از سردردخود را نشان می دهد، البته این مشکلات در همه افراد جامعه یکسان نیست و همه افراد این مراحل را طی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرودروم (دوره پیش نشان میگرن)

افرادی که به این نوع از میگرن یعنی میگرن پرودروم (دوره پیش نشان میگرن) مبتلا می شوند اصولا یک یا دو روز قبل از میگرن متوجه تغییراتی در حالات خود می شوند، لذا به همه افراد جامعه توصیه می شود به محض ایجاد علائم هشداردهنده از جمله:

– یبوست

– تغییر حالت، از افسردگی به سرخوشی

– هوس‌های غذایی

– سفتی گردن

– افزایش تشنگی و دفع ادرار

– خمیازه مکرر

سریعا در رفع مشکلات خود قدم بر دارند.

هاله

هاله یکی دیگر از علائم میگرن است به طورکلی مشکلات با این نشانه ممکن است قبل یا هنگام میگرن ایجاد شود، علائم این دسته از میگرن ها مشکلات سیستم عصبی و بصری است، پدیده‌های بصری در دیدن اشکال مختلف، لکه‌های روشن یا چشمک زدن نور، کاهش بینایی، احساس سوزن سوزن شدن در بازو یا پا، ضعف یا بی‌حسی صورت یا یک طرف بدن، مشکل در صحبت کردن، شنیدن صدا یا موسیقی، حرکات غیر قابل کنترل ناگهانی می تواند اختلالاتی ایجاد کند، البته افراد با رعایت نکردن برای رفع مشکلات این اختلال می تواند به سایر قسمت های بدن افراد نیز سرایت کند، این مشکل اصولا در طی چند دقیقه ایجاد شده و تا ۲۰ الی۶۰ دقیقه می تواند ادامه داشته باشد.

براساس این گزارش، میزان بروز میگرن در افراد مختلف متفاوت است و علائم میگرن در صورت عدم درمان از چهار تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد، درد میگرن ممکن است به ندرت رخ دهد و یا چندین بار در ماه ایجاد شود.

حمله میگرن باعث چه علائمی می شود؟

– دردی که گاهی در یک طرف سر، اما اغلب در هر دو طرف سر احساس می‌شود

– دردی که ضربان دارد

– حساسیت به نور، صدا و گاهی بو و لمس

– حالت تهوع و استفراغ

علائم پس از سردردهای میگرنی را جدی بگیرید

پس از حمله میگرن ممکن است افراد تا یک روز احساس خستگی و گیجی و کمبود انرژی داشته باشند، زیرا حرکت ناگهانی سر ممکن است درد سر را به طور مختصر بروز دهد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: میگرن یبوست افسردگی هاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۴۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها «گسترش زبان دیداری در عصر اینترنت» ترجمه دکتر «مریم تفرجی‌یگانه»، به همت انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است.
نشانه شناسی شکلک‌ها نوشته «مرکل دنسی» است که با ترجمه خانم مریم تفرجی یگانه عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام ترجمه شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است: نوشتن به معنای اشتراک گذاری بخشی از وضعیت بشری در خصوص خواستن و به اشتراک‌گذاری چیز‌ها است.
 فرهنگ لغت پائولو (۱۹۴۷) سال آکسفورد تنها رویداد سال ۲۰۱۵ میلادی نبود که اهمیت اجتماعی و ارتباطی رو به رشد شکلک‌ها را استخراج کرد.
موسیقی دانان، هنرمندان، سیاستمداران و تبلیغ کنندگان در میان بسیاری دیگر در توئیت‌ها در وب سایت‌ها و در سایت حوزه‌های دیجیتال شروع به استفاده از آن‌ها کردند. حتی هنرمندان مشهور حوزه موسیقی مانند: «سرپاول مک کارتنی از بیت لس» با استفاده از اسکایپ برای ایجاد ۱۰ شکلک شاد و سرزنده با نام شکلک‌های عاشقانه در برنامه جدیدش استفاده کرد.
اسکایپ قبلاً به معرفی شکلک‌های زنده سفارشی پرداخته بود که به داخل هر چیزی از تصاویر استودیو‌های بزرگ سینمایی تا آن پادشاهی‌های سمبلیک با سنت‌های ایتالیایی ضربه بزنید این کار برای اسکایپ غیر معمولی و عجیب نیست. برای جامعه مدرن، نوعی ضرورت به نظر می‌رسد که قادر باشد شکلک‌ها را به گونه‌ای با هم ادغام کند که بتواند یک سبک تازه و نوین از نوشتار و برقراری ارتباط را ایجاد کند و این ضرورت محدود به افراد شاخص در جهان دیجیتال نیست؛ بلکه می‌تواند به هر کسی از پاول مک کارتنی تا هیلاری کلینتون ارتباط پیدا کند. شکلک‌های سیاستمداران آمریکایی برای کاربران گوشی‌های آیفون و اندروید ساخته شد و موسوم به هیل موجی بودند.

اشاعه و گسترش شکلک‌ها چندین سؤال اساسی در خصوص چگونگی برقراری ارتباط و به ویژه دلایل برقراری ارتباط را به شیوه کمدی مطرح می‌کند.
 قبل از هر گونه تلاش برای بررسی این پرسش لازم است به عقب برگردیم و نگاهی به نوع و نقش سیستم‌های نگارشی و نوشتاری و چگونگی تکامل آن‌ها در زندگی بشر بیندازیم.
 این مباحث تاریخی که به من اجازه ایجاد چهارچوبی نظری می‌دهد که لازمه بحث در مورد پدیده شکلک‌ها از نظر نشانه شناسی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص