Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@20:25:08 GMT

روزهای خوش نقره در 2021 هم تکرار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۵۶۱۵

روزهای خوش نقره در 2021 هم تکرار می‌شود؟

فلزات ارزشمند پس از عملکرد درخشانی که در سال گذشته داشتند، مهیای رشد بیشتر قیمت در سال ۲۰۲۱ هستند و نقره برای پیشتازی در میان فلزات گرانبها خیز برداشته است.

گروه بین‌الملل بازارنیوز: شیوع همه گیری ویروس کرونا باعث شد سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاران برای حفاظت از ثروتشان، متقاضی خرید داراییهای امن شوند. تقاضای خرید قوی به همراه کمبود عرضه کمک کرد اونس طلا و پالادیم بیش از ۲۰ درصد رشد قیمت داشته باشند در حالی که اونس نقره ۴۷ درصد و پلاتین ۱۰ درصد گران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلیپ نیومن در شرکت مشاوره متالز فوکوس در این باره گفت: ما شاهد رکوردهای بالای جدیدی برای طلا و پالادیم در سال ۲۰۲۱ خواهیم بود اما نقره رشد بیشتری خواهد داشت.

طلا که همواره یک محل امن برای نگهداری پول بوده است، با کندی رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ روند صعودی پیدا کرد و شیوع ویروس کرونا این روند را تسریع کرد و قیمت اونس طلا را در اوت ۲۰۲۰ به رکورد بالای ۲۰۷۲ دلار و ۵۰ سنت رساند.

اگرچه تقاضا برای خرید فیزیکی طلا به دلیل تعطیلی های مربوط به همه گیری ویروس کرونا کاهش پیدا کرد اما تقاضای سرمایه گذاری جهش یافت و این موضوع در موجودی طلای صندوق "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، منعکس شد و حدود ۳۰ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد سالانه از سال ۲۰۰۹ تاکنون بود.

سپس قیمت طلا با توقف خرید سرمایه گذاران و اعلام ساخت واکسنهای موثر در مقابله با کووید ۱۹ کاهش پیدا کرد.

راس نورمان، تحلیلگر مستقل بر این باور است که بدهیهای عظیم دولتی، بازده واقعی منفی اوراق قرضه و تهدید تورم و نوسان بازار که از عوامل موثر در رشد قیمت طلا بودند، در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهند داشت و قیمت طلا می تواند ۲۰ درصد دیگر رشد کند.

نقره مانند طلا یک دارایی امن است اما کاربرد صنعتی هم دارد و در ساخت محصولاتی نظیر پنلهای خورشیدی به کار می رود. اونس نقره از ۱۸ دلار در ژانویه به حدود ۳۰ دلار در اوت صعود کرد اما نهایتا تا مرز ۲۵ دلار عقب نشست.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران می گویند نقش دو گانه نقره و نوسان بیشتر قیمت این فلز به معنای آن است که می تواند عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته باشد زیرا رشد اقتصادی اوج می گیرد و جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا هم از توسعه استفاده از انرژی پاک حمایت می کند.

ایسنا/

برچسب ها: نقره ، قلزات گرانبها ، طلا لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000LOR

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نقره طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۵۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند

روبرت لواندوفسکی می‌گوید اگر حتی چهار سال بعد هم توپ طلای 2020 را به او بدهند با افتخار آن را قبول می‌کند.

طرفداری | روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بارسلونا در مورد عملکرد درخشان خود در سال‌های 2020 و 2021 که در بایرن مونیخ توپ می‌زد، صحبت کرده است.

مهاجم 35 ساله بارسلونا در مورد جایزه توپ طلا صحبت کرده و به اعتقاد او دو ستاره انگلیسی و فرانسوی رئال مادرید و پاری سن ژرمن بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان هستند. لواندوفسکی در مورد درخشش خود در سال‌های 2020 و 2021 صحبت کرده است.

عملکرد درخشان در سال‌های 2020 و 2021

در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، بهترین دوران حرفه‌ای خودم را سپری کردم. اخیراً یکی از دوستانم آماری برایم فرستاد که نشان می‌داد در ۸۵ بازی، ۱۰۰ گل به ثمر رسانده‌ام.

توپ طلای 2021 حق مسی بود

توپ طلای 2021 به حق به مسی رسید، اما هنوز تکلیف توپ طلایِ ۲۰۲۰ مشخص نشده است. دیدم که شایعاتی مبنی بر احتمال دریافت این جایزه توسط من وجود دارد. اگر چهار سال بعد هم توپ طلایِ ۲۰۲۰ را دریافت کنم، ناراحت نمی‌شوم. این یک افتخار برای من خواهد بود و جایزه را می‌پذیرم.

بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال دنیا

در حال حاضر کیلیان ام باپه و جود بلینگام از نظر من برجسته‌ترین و بهترین بازیکنان دنیا هستند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • قیمت سکه امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • قیمت طلا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳