Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشانی پور با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره در شرایط گمنامی در میدان عمل حاضر بودند گفت: حاج قاسم سلیمانی مصداق عینی و ارزشمند یک بسیجی است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: با گذشت یک سال از شهادت سردار سلیمانی هنوز مردم ایران در جای جای میهن اسلامی نام سردار سلیمانی را بر دل و زبان دارند و از یاد سردار رشید ایران اسلامی غافل نیستند و این چیزی جز نتیجه اخلاص، ولایت مداری، مردم دوستی، صبر و شکیبایی در راه مقابله با ظلم، دفاع از کیان و ناموس اسلامی ، دینی و ملی نیست  در همین رابطه گفتگویی با حسین کاشانی پور، مدیر کل آموزش، پژوهش و مطالعات مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزیابی خود را از شخصیت سردار سلیمانی بفرمایید؟

رهبر انقلاب فرمودند سردار سلیمانی قهرمان ملت ایران و قهرمان امت اسلام بود. اگر بخواهیم شخصیت سردار سلیمانی را مورد واکاوی قرار دهیم و با شناخت این شهید بزرگوار به عظمت آن پی ببریم، می توانیم بگوییم که وی مرد میدان های ضروری بوده است. یکی از تعاریفی که رهبر انقلاب در موضوع بسیج داشتند، تاکید کردند که بسیجی یعنی حضرت علی (ع) که تمام وجودش وقف اسلام بود و در گفتاری دیگر بسیجی را کسی می دانند که در تمام عرصه های نیاز حاضر باشد. از این تعبیر استفاده می کنیم و تعبیر بلند حضرت امام خمینی (ره) که بسیج را لشکر مخلص خدا عنوان می کند و یا بسیج را میقات پابرهنگان، مدرسه عشق و جایی که افراد با گمنامی فعالیت کنند، تعبیر کردند. امام(ره) در گفتاری دیگر فرمودند افتخار می کنم که بسیجی هستم و آرزو می کنم خداوند مرا با بسیجیان محشور کند. کسی که امام آرزو می کند با آنها محشور شود، یک مصداق عینی و ارزشمند آن شهید حاج قاسم سلیمانی است.

 

سوابق فعالیت سردار سلیمانی را چگونه می بینید؟

از دوران دفاع مقدس و حتی قبل از آن سوابقی نشان می دهد که سردار سلیمانی دغدغه جامعه و دین داشته است و نکته برجسته آن در دوران دفاع مقدس و نقشی که در این دوران داشته است و در جایگاه فرماندهی لشکر و مشی آن و نقش آفرینی در این جایگاه در جبهه های حق علیه باطل سپری شده است و پس از پیروزی در دفاع مقدس دوران های بعد در شرایط گمنامی همواره در میدان عمل حاضر بودند و پس از طی این دوره ها در جایگاه فرمانده سپاه قدس حضور یافتند.

 

تاثیرسردار سلیمانی در معرفی سپاه قدس چگونه است؟

ما نام سپاه قدس را می شنیدیم و می دانستیم که در مجموعه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک واحد برون مرزی وجود دارد که مربوط به جهان اسلام است و پاسداری از انقلاب اسلامی فراتر از مرزهاست اما بروز و ظهور زیادی برای شناخت این سپاه وجود نداشت تا زمانی که به دوران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رسیدیم که در دوران این شهید بزرگوار با مقدمات و برنامه ریزی های انجام شده و تغییر و تحولی که قبل از سردار سلیمانی و همچنین این شهید بزرگوار زمینه سازی کرده بودند و شرایط بین الملل زمینه ای را فراهم کردند که سردار سلیمانی بتواند نه تنها برای سپاه بلکه از بستر این فرماندهی و این ظرفیت برای جهان اسلام، ایران عزیز و نقش آفرینی در حوزه بین الملل و منطقه ایجاد شد بهره برده که این همان تصویر جبهه مقاومت است. این اقدام بسیار بزرگ و سنگین بود و از عهده هر کسی برنمی آمد و باید از ویژگی هایی برای این اقدام برخوردار بود. این ویژگی ها در شهید حاج قاسم سلیمانی تجمیع شده است.

 

سردار سلیمانی در پیری از ولایت چه مشی را دنبال می کرد؟

وقتی فردی می خواهد فراتر از مرزهای نظام عرصه ای را برای جهان اسلام ایجاد کند، باید با ولی امر مسلمین روح یگانه ای داشته باشد یعنی ولایتمداری او تا حدی باید باشد که ذوب در ولایت شود تا بتواند این تفکر را در جهان اسلام نمایندگی کند.

 

نقش سردار سلیمانی در تشکیل جبهه مقاومت چه بود؟

 

رهبر انقلاب بارها بر موضوع مقاومت تاکید داشته اند و مسئله مقاومت را حفاظت از حیثیت، کیان و جایگاه انسانی، انقلابی و فرهنگ ملی معرفی می کنند. رهبر انقلاب تنها بحث مقاومت را مد نظر نداشتند بلکه تاکید داشتند که ما باید قدرتی پیدا کنیم تا بتوانیم دشمنانی را که پیاپی درصدد ضربه زدن به ما هستند را در جایگاه های خاص به آنها تهاجم کرده و آنها را از دشمنی کردن باز بداریم. این موضوع توسط شهید سردار سلیمانی عملیاتی شد.

رهبر انقلاب مرتب در سخنان خود مولفه هایی را در جبهه مقاومت معرفی می کردند مانند وحدت کلمه که بسیار مهم است. اشداو الاکفار رحما بینهم نیز از ملاک های دیگری بود که مطرح کردند تا جبهه ای برای مقاومت تشکیل شود و این جبهه در دیدار رهبر انقلاب با نخست وزیر الجزایر در سال 94 و یادآوری این جبهه متشکل از الجزایر، ایران، سوریه و چند کشور دیگر که در ابتدای پیروزی انقلاب تشکیل شد، تاکید می کند که برخی از کشورها که دنباله روی آمریکا هستند مانع از فعالیت این مجموعه شدند اما به نظر می رسد این فعالیت دوباره باید آغاز شود. با شکل گیری ترورها و تشکیل فرقه های تروریستی به دست استکبار همواره رهبر انقلاب تاکید بر تشکیل جبهه مقاومت داشتند و این کار توسط شهید سلیمانی به عرصه عمل رسید.

از ابتدای پیروزی انقلاب بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب هر دو آمال و آرزوهایی را برای جهان اسلام مطرح کردند و این ظرفیت مسئولان امر بوده است که تا چه حدی بتوانند آنچه را که منطقی و عینی است و ضروری، اولویت دار و مورد تاکید به امامین انقلاب است مورد توجه قرار داده که در بسیاری از موارد انجام نشد و از همان جا کشور و ملت ضربه خوردند اما در این حوزه سردار سلیمانی با اشراف و ذوب در ولایت و درونی کردن گفتمان ولی فقیه با اخلاص، تدبیر و شجاعت و نفوذ کلام عبد صالح خدا تمام ویژگی های لازم را برای تصدی این اقدام بزرگ در وجود خود جمع کردند و توانستند شرایط بسیار پر مولفه را با مشارکت تمام کشورها و فرهنگ های مختلف حول وحدت کلمه و اعتصام به حبل الله جمع کردند و با هدف دفاع از انسان های بی گناه، آرمان های الهی و آنچه فطرت انسانی ما را به آن فرا می خواند، موفق شدند موضوع جبهه مقاومت را تشکیل دهند.

 

از نظر سردار سلیمانی اساس جبهه مقاومت چگونه شکل گرفته است ؟

سردار سلیمانی چون اساس تشکیل جبهه مقاومت را با تقوا بنا کردند، این اساس و این جبهه استمرار می یابد. در قرآن نیز آمده است اساس و بنیانی که با تقوا گذاشته شود، استمرار می یابد.

 

سردار سلیمانی چه مکتبی را بنا نهاد؟

مکتبی را شهید سلیمانی ارایه کردند که وقتی رهبر انقلاب همگان را به این مکتب دعوت می کنند به معنی آن است که با نبود شهید سلیمانی این مکتب قابلیت استمرار دارد و می توان بر آن تأسی کرد. ما در گفتارها بسیار می گوییم مکتب عاشورا، مکتب کربلا، مکتب امام حسین (ع) و استمرار این مکتب ها مکتب شهید سلیمانی است که در ذیل مکتب عاشورایی و پرتویی از آن قرار دارد و ما می توانیم مصادیقی  را برای ادامه این راه از این مکتب تشخیص دهیم و با پیروی و تأسی از این شهید والامقام در ولایتمداری، جهاد، شهادت، اخلاص، مهر به مردم، خدمت گزاری به ملت، ویژگی های عاطفی در برابر شهدا و فرزندان آنها و ملت های مسلمان دیگر که حتی مظلومی را بر نمی تافت که اهل هر کجا باشد و معتقد به هر دین و آیینی بود، مظلوم را یاری می کرد و این فرموده امام علی (ع) است که "كونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا؛. پيوسته دشمن ظالم و ياور مظلوم باشيد." تمام این خصیصه ها را در وجود خود درونی کرده بود و آنها را به عرصه ظهور رسانده بود.

سردار سلیمانی چون مکتبی را با تقوا برپا کرد، این مکتب روز به روز پیروان و همراهان بیشتری را جذب می کند و انشاءالله ما جبهه مقاومت را هرچند از حضور سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی محروم هستیم اما از این مکتب بهره مندیم و این مسیر نورانی با بالندگی ادامه می یابد.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مکتب سردار سلیمانی بسیجی حاج قاسم سلیمانی سردار سلیمانی شهید سلیمانی رهبر انقلاب جبهه مقاومت جهان اسلام ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)



منبع:چارسو فرهنگ

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرماندهی و شهادت "همّت" به روايت شهيد قاسم سليمانی (فیلم) نظر حاج قاسم سلیمانی درباره وزارت اطلاعات (فیلم) حضور حاج قاسم از داخل بالگرد امدادی در سیل خوزستان (فیلم)

دیگر خبرها

  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود