Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونای استان مازندران، در شهرهای ساری، سوادکوه شمالی، آمل و رامسر به دلیل وضعیت قرمز کرونایی محدودیت‌های مشاغل گروه‌های ۲، ۳و۴ اعمال می‌شود.

براساس گزارش ستاد اطلاع رسانی فرماندهی مدیریت و کنترل بیماری کرونا مازندران وضع دیگر شهرستان‌های استان هم نارنجی اعلام شده و این محدودیت ها فقط گروه‌های ۳و۴ را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شنبه در شهرهای قرمز یک سوم و در شهرهای نارنجی دو سوم کارمندان در محل کار خود حاضر شوند.

در سطح هشدار قرمز و نارنجی، خودروها با پلاک بومی حق خروج از منطقه خود را نداشته و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به این مناطق را ندارند.

در مناطق قرمز، تردد درون شهری نیز به استثنای تاکسی‌های اینترنتی و وسایل حمل و نقل عمومی که مجوز تردد دریافت کردند، از ساعت ۹شب تا ۴صبح ممنوع است.

فقط مشاغل گروه یک از جمله بیمارستانها، داروخانه ها، مطب، آمبولانس، آتش نشانی، سوپرمارکت، نانوایی ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ بنزین در شهرهای قرمز تعطیل نمی‌شوند.

تکلیف رده‌های شغلی

گروه‌های شغلی۱: یعنی بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش نشانی، سوپرمارکت، نانوایی ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی، پمپ بنزین و غیره به هیچ وجه نباید تعطیل شوند و رده شغلی ۲و۳و۴ زمانی که یک شهر در وضع قرمز باشد تمامی این مشاغل تا دو هفته تعطیل خواهند بود.

در طرح محدودیت‌های جدید کرونایی، رستوران‌ها فقط به صورت بیرون بر اجازه فعالیت خواهند داشت.

گروه‌های شغلی۲: عبارتند از پاساژ، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، مراکز تهیه و طبخ غذا که اگر بیرون بر باشد می‌توانند باز باشند، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خوردو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی۲ هستند.

گروه‌های شغلی۳: شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی‌ها و ممنوع بودن برگزاری هرگونه آزمون حضوری جزو گروه ۳ شغلی است.

گروه‌های شغلی۴: شغل‌هایی از جمله برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها ممنوع است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محدودیت ها فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر

به گزارش خبرآنلاین ،براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۲ ظهر براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوای ماهشهر با شاخص ۱۵۵ و هندیجان ۱۵۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم و قرمز قرار دارد.

ایرنا در خبری نوشت:براساس این گزارش هوای ایستگاه‌های استانداری، حفاری و نیوساید در اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۱۲،۱۱۹ و ۱۳۷ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

وضعیت هوای شهرهای آبادان، اندیمشک، بهبهان، مسجدسلیمان، خرمشهر، رامشیر، رامهرمز، شادگان، شوش و کارون به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین طی امروز هوای شهر حمیدیه با شاخص زیر ۵۰ از وضعیت سالم و پاک برخوردار است.

بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز هیچ روز سالم و پاکی را نداشت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

۲۱۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903952

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • تاثیر مهاجرت‌ اتباع خارجی غیرمجاز بر صنف‌های شغلی
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • آغاز بلیت فروشی دیدار نساجی و پرسپولیس
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • حضور کتاب‌فروشی‌ها در نمایشگاه کتاب، آری یا خیر؟