Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عبدالقادر المرتضی» رئیس «کمیته امور اسراء در جنبش انصارالله» امروز (شنبه) در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «المسیره» ضمن اعلام این مطلب افزود: ما به طرف سعودی تاکید کردیم که دو خلبان عربستانی تنها در صورتی آزاد خواهند شد که اسرای فلسطینی در بند در عربستان نیز رها شوند.

عبدالقادر از عملکرد سازمان ملل در خصوص زندانیان فلسطینی در عربستان انتقاد کرد و گفت: سازمان ملل برای متقاعد کردن سعودیها جهت حضور بر سر میز مذاکرات در خصوص آزادی اسراء هیچ فشاری علیه ریاض اعمال نمی کند، در حالی که نماینده طرف سعودی و نماینده جبهه جنوبی در یمن با شرکت در این مذاکرات اعلام موافقت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پرونده اسرای یمنی در سال گذشته میلادی شاهد تحولات بسیاری بود، از جمله اینکه برای اولین بار پس از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ به یمن، عملیات مبادله اسرا در سال ۲۰۲۰ میان دو طرف توسط سازمان ملل صورت گرفت.

در همین راستا عبدالقادر یادآور شد: ویژگی خاص مذاکرات در خصوص پرونده اسرا در سال ۲۰۲۰ عبارت بود، از اینکه برعکس دوره های قبلی مذاکرات شکل عملی به خود گرفت.

عبدالقادر توضیح داد: در طی سال گذشته میلادی یک هزار و ۸۷ اسیر آزاد شدند که ۶۷۰ تن از آنان توسط سازمان ملل و ۴۱۷ تن دیگر بر اساس توافق های داخلی انجام شد.

وی افزود: ما ۱۵۰ اسیر را در سال ۲۰۲۰ آزاد کردیم که ۶۴ نفر از آنان نوجوان بودند که توسط نیروهای تجاوزگر به میدان های نبرد در یمن منتقل شده بودند و سایر اسرا نیز به دلایل بشردوستانه آزاد شدند.

این مقام یمنی تاکید کرد: دشمن طی سال گذشته میلادی ۳۰ عملیات مبادله اسرا را ناکام گذاشت، در حالی که توسط طرف های محلی بر سر آنها توافق به عمل آمده بود که بر اساس آنها بیش از ۶۰۰ اسیر از دو طرف آزاد خواهند شد.

وی ادامه داد: ما ۹۰۰ مورد را به طور مستند ثبت کرده ایم که در سال ۲۰۲۰ توسط دشمن متجاوز شکنجه شده اند و هم اکنون آنان جزو اسرای آزاده به شمار می روند.

عبدالقادر ابراز داشت: ۲۰ اسیر یمنی در زندان های نیروهای متجاوز در اثر شکنجه و یا به دلیل عدم رسیدگی و  سهل انگاری پزشکی به شهادت رسیده اند.

 رئیس کمیته اسرا در جنبش انصارالله یمن تاکید کرد : شکنجه های جسمی، روحی و روانی یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که ما در هنگام انجام مذاکرات در خصوص پرونده اسرا با سعودیها با آن مواجه هستیم. در واقع شکاف عمیق موجود میان نیروهای متجاوز و مکانیزم هایشان یکی از موانع پیشرفت در پرونده اسرا به شمار می آید.

عربستان با تشکیل یک ائتلاف با برخی کشورهای عربی و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ به کشور فقیر یمن حمله کرده که در طول شش سال گذشته هزاران نفر از مردم از این کشور اسلامی را شهید و دهها هزار نفر دیگر را مجروح کرده است. 

۱۴۸۷

برچسب‌ها سازمان ملل متحد جنبش انصارالله ریاض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد جنبش انصارالله ریاض سازمان ملل متحد جنبش انصارالله ریاض اخبار کنکور پرونده اسرا سال ۲۰۲۰ سازمان ملل سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد

یکی از مسئولان اسرائیل تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان اسرائیل گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد اسرائیل شد.

دیگر رسانه‌های اسرائیلی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی اسرائیل در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران اسرائیل بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند