Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@13:16:30 GMT

توليد محتوا چيست؟

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۷۴۶۴

توليد محتوا چيست؟

خبرگزاری آریا- امروزه صاحبان کسب‌وکارها به ویژه کسب‌وکارهای اینترنتی برای رقابت با رقبا، رشد و توسعه کسب‌وکارشان و افزایش مشتری‌های خود به تولید محتوا رو آورده‌اند. اما تولید محتوا چیست و چگونه می‌تواند باعث موفقیت رقبا شود؟ برای آشنایی با تولید محتوا بهتر است ابتدا با مفهوم محتوا آشنا شوید. محتوا چیست؟

هر نوع فایل متنی، صوتی، تصویری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. که به شما کمک کند اطلاعات و پیامی را به افراد دیگری منتقل کنید، نوعی محتوا در نظر گرفته می‌شود. برای مثال متن و تصاویری که روزانه در صفحات اجتماعی‌تان منتشر می‌کنید محتوا محسوب می‌شوند. در تعریفی دقیق‌تر می‌توان گفت همه اطلاعاتی که موضوع خاصی را به مخاطبانش منتقل کند، جذاب و گیرا باشد و بتواند بر افراد تاثیر گذارد نوعی محتوا است. پس جذاب بودن اطلاعات یکی از ویژگی‌های اساسی محتوا است تا بتواند تاثیرگذاری کافی روی مخاطب داشته باشد.

چرا به محتوا نیاز داریم؟

در زندگی روزمره با محتواهای گوناگونی مواجه می‌شویم از جمله پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، نوشته‌ها و تصاویر بیلبوردها و بنرهای سطح شهر و ... آن‌ها اطلاعات زیادی به ما منتقل می‌کنند، جواب سوال‌های‌مان را می‌دهند، ما را سرگرم می‌کنند، باعث خنده و شادی‌مان می‌شوند و در آخر به بسیاری از تصمیم‌های ما جهت می‌دهند، یعنی کاملا می‌توانند بر ما تاثیر بگذارند. این تاثیرگذاری ویژگی ارزشمند محتوا محسوب می‌شود به طوری که امروزه بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی از این ویژگی محتوا استفاده می‌کنند تا بتوانند بر مشتری‌ها و مخاطبان‌شان تاثیر بگذارند و باعث افزایش فروش و در نهایت رشد کسب‌وکارشان شوند. همین عوامل باعث شده‌ نیاز به محتوای خوب و کاربردی روزانه افزایش ‌یابد. در حقیقت محتوا ابزاری است برای جذب مخاطبان بیشتر!

انواع محتوا

بیشتر ما اغلب با محتواهای متنی مواجه شده‌ایم. به همین دلیل هنگامی که صحبت از محتوا می‌شود، نوشته‌های طولانی را در ذهن خود مجسم می‌کنیم. ولی اکنون باید به شما بگوییم که محتواها صرفا محدود به متن‌ها نمی‌شوند. در حقیقت محتواهای متنی یکی از انواع محتواها هستند. با ما همراه باشید تا شما را با انواع محتوا آشنا کنیم:

محتوای بصری: این نوع از تولید محتوا شامل انواع عکس‌ها، تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، کمیک و کاریکاتورها می‌شود. در حقیقت مطالبی که فهم آن‌ها دشوار است یا طولانی و خسته‌کننده هستند، اگر نکات اصلی‌شان در قالب تصاویر جذاب بیان شوند اثرگذاری بیشتری خواهند داشت. گاهی اوقات نیز هدف این است که اطلاعات سریعا روی مخاطب اثر بگذارند یا خواننده بتواند با یک نگاه اطلاعات مورد نیازش را به دست‌آورد، در این شرایط استفاده از اینفوگرافیک‌ها و کاریکاتورها می‌توانند بسیار اثربخش باشند. ویدئوها: از تاثیرگذارترین روش‌های تولید محتوا می‌توان به تولید محتوای ویدئویی اشاره کرد، چراکه تاثیرگذاری آن‌ها 60 برابر بیشتر از محتواهای متنی است و مخاطبان اطلاعاتی را که از طریق ویدیو به دست می‌آورند دیرتر فراموش می‌کنند. علاوه بر این طبق نتایج یک نظرسنجی، افراد بیشتر علاقه دارند به تماشای ویدیو بپردازند نسبت به اینکه محتوایی متنی را مطالعه کنند. همین عوامل سبب شده‌اند شرکت‌های بزرگ هم در ایران و هم در خارج از ایران برای تولید محتواهای خود تمرکز زیادی روی محتواهای ویدیویی داشته‌باشند و هزینه‌های زیادی را صرف تولید محتواهای ویدیویی بکنند. محتوای متنی: محتواهایی که از کلمات، جمله‌ها و پاراگراف‌ها تشکیل شده‌اند، جزء محتواهای متنی محسوب می‌شوند. مانند کپشن‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها مواجه می‌شوید یا متن‌های مقاله‌ها و ... محتوای چالشی: محتواهای چالشی یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای تعامل با مخاطبان است و برندها و شرکت‌های بزرگ، بسیار از آن استفاده می‌کنند. ایجاد مسابقه‌ها، دعوت از افراد برای شرکت در چالشی خاص و اهدای جوایز ارزشمند در ازای همراهی با آن محتوای چالش برانگیز از نمونه‌های محتوای چالشی محسوب می‌شوند. پادکست: معمولا برای محتواهای آموزشی یا داستان‌ها از پادکست استفاده می‌شود. مخاطب‌ها در شرایط مختلفی می‌توانند از پادکست‌ها استفاده کنند همین امر تاثیر گذاری آن‌ها را افزایش داده‌است.

تولید محتوا و فواید آن

همان‌طور که در ابتدای متن گفتیم هدف از تولید محتوا انتقال اطلاعات به مخاطب و تاثیرگذاری بر او است. افراد و سازمان‌های زیادی برای توسعه کسب‌وکار و افزایش درآمدشان از تولید محتوا استفاده می‌کنند. در حقیقت آن‌ها به این شعار باور دارند که محتوا پادشاه است و از آن به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند. برای مثال افرادی که از مراحل آشپزی خود عکس و فیلم تهیه می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی‌شان قرار می‌دهند به تولید محتوا مشغول هستند و از این طریق می‌توانند روزانه مخاطبان بیشتری به دست‌آورند. علاوه بر این، تولید محتوا در توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی نقش مهمی ایفا می‌کند.

این کسب‌وکارها با تولید محتواهای مناسب می‌توانند:

ترافیک سایت خود را افزایش دهند.به خوبی محصولات و خدمات‌شان را معرفی کنند.بر مشتری‌های بالقوه خود اثر گذارند.ارتباط خوب و موثری با مشتری‌های کنونی خود به وجودآورند.باعث افزایش اعتماد کاربران‌شان شوند.

برای اینکه محتوای تاثیرگذار و مفیدی برای کسب‌وکارتان تولید کنید، می‌توانید فرآیند تولید محتوا را برون‌سپاری کنید و از خدمات  آژانس‌ها و وب‌سایت‌های تولید محتوا استفاده کنید.

ویژگی‌های تولیدکننده محتوا

تولیدکنندگان محتوا باید بسیار خلاق باشند تا بتوانند محتواهایی مناسب و تاثیرگذار تولید کنند. علاوه بر این تولیدکنندگان محتوا با توجه به نوع محتوایی که می‌خواهند تولید کنند باید دارای ویژگی‌ها و توانایی‌های متفاوتی باشند. مثلا افرادی که قصد نوشتن محتواهای متنی را دارند باید به نویسندگی علاقه‌مند باشند و از اصول و قواعد نگارش آگاهی داشته‌باشند تا بتوانند ضمن انتقال اطلاعات به بهترین شیوه، تاثیرگذاری زیادی نیز روی مخاطبان‌شان داشته باشند.  بهتر است تولیدکننده‌های محتواهای متنی مطالعه زیادی داشته باشند و از این طریق دایره واژگان خود را گسترش دهند تا بتوانند محتواهای مناسبی تولید کنند.

تولیدکنندگان محتواهای صوتی مانند پادکست‌ها باید صدای خوبی داشته‌باشند، کلمات و عبارات را واضح بیان کنند و درکل طرز بیان خوبی داشته باشند. علاوه بر این بهتر است بتوانند متن‌های زیبا و جذابی نیز آماده کنند و با لحن مناسب آن‌ها را بیان کنند تا این نوع از محتوا اثر مناسبی روی مخاطبان بگذارد.

برای تولید محتواهای ویدیویی افراد زیادی باید با یک دیگر همکاری کنند ولی بارزترین ویژگی تولیدکنندگان محتواهای ویدئویی آن است که باید مهارت کافی در ادیت فیلم، نورپردازی و ... داشته باشند.

در این مطلب سعی کردیم با ذکر مثال‌های مناسب برای شما تولید محتوا و اجزای آن را توضیح دهیم. علاوه بر این شما را با انواع خدمات تولید محتوا و ویژگی‌های تولیدکنندگان محتوا آشنا کردیم. امیدواریم مطالبی که بیان کردیم برای‌تان مفید باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تولید محتوا تولیدکنندگان محتوا استفاده می کنند تولید محتواهای تولید محتوا داشته باشند تا بتوانند روی مخاطب ویژگی ها مشتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحلِ چاپ و تولیدِ اسکناس دلار + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: انتخاب

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!
  • دو روی سکه معلم بلاگری/کاهش هوش هیجانی دانش آموزان با تولید محتوا از آن‌ها
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • نقش بازاریابی محتوا در ساخت یک حضور آنلاین پرقدرت
  • تولید نخ های ضدباکتری
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند
  • تولید محتوا با هوش مصنوعی جایگزین تولید محتوای انسانی شده است؟
  • مراحلِ چاپ و تولیدِ اسکناس دلار + ویدئو