Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها -رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه زیر ساخت لازم برای صادرات باید ایجاد شود،گفت:تأمین ارز مورد نیاز واردات مواد اولیه با سیستم بانک مرکزی مختل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، پرهام رضایی در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی  با اشاره به اهمیت توجه به  موضوع تجارت خارجی اظهار داشت: اولویت اول در تجارت خارجی توجه به مسئله تامین مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز تولید داخلی است، اگر قرار باشد که در تجارت خارجی بازنگری صورت گیرد باید به این نکات توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با این توضیح که بانک مرکزی سیستمی را اجرایی که موجب بروز مشکلات بیشمار برای فعالان اقتصادی شده است، گفت: در شرایط کنونی در کنار فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، شیوع ویروس کرونا نیز زمینه ساز مشکلات کلان در حوزه تجارت خارجی کشورمان شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق البرز با اشاره به بخشی از صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست اخیر هیات نمایندگان اتاق ایران در خصوص بازبینی در رویه تجارت خارجی بیان کرد: زمانی که مدام بر اهمیت توسعه صادرات از کشور تاکید می‌شود، لازمه اش این است که چرخ صادرات از حرکت باز نماند و مهم تر از آن تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید داخل است، اما متاسفانه به دلیل مشکلات ارزی انجام این امور برای تولید کنندگان براحتی امکان پذیر نیست.

اختصاص ارز 4200 به محصولات غیراستراتژیک/ ذرت دامی چگونه در صنایع تبدیلی استفاده می‌شود؟21اخلالگر نظام ارزی در خراسان رضوی دستگیر شدنددلار بدترین سال خود را از 2017 پشت سرگذاشت/ افت 6.77 درصدی ارزش دلار در 2020

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان ایرانی در تامین ارز مور نیاز خرید مواد اولیه خارجی و سایر نیازهای وارداتی با انبوهی از مشکلات و دست‌انداز های طبیعی و غیر طبیعی مواجه هستند، متذکر شد:  تأمین ارز موردنیاز واردات مواد اولیه با سیستم بانک مرکزی مختل شده است و صدور بخشنامه ها نیاز به همکاری و تعامل بیشتر بانک مرکزی و وزارت صمت است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری بر ضرورت روند تسهیل فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط کشور برای حضور موثر در امر تجارت خارجی تاکید کرد و گفت: این مسئله باید مورد توجه وزارت صنعت و همچنین بانک مرکزی قرار گیرد تا بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط  بتوانند به راحتی در زمینه واردات مواد اولیه فعالیت کنند.

رضایی ادامه داد: انتخاب رایزنان بازرگانی مورد تایید اتاق‌های بازرگانی یکی دیگر از اقداماتی است که باید در راستای بهبود تجارت خارجی مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر به معنای واقعی رایزن بازرگانی نداریم که آشنا به امر صادرات و واردات باشد و بتواند تجارت را روان کند و کمرنگ دیده شدن اهمیت این موضوع سبب شده که واحد مربوط به رایزنان بازرگانی در وزارت صمت تعطیل شود.

رضایی بر این موضوع اشاره کرد که مسئولان در موارد بسیاری بر انتخاب رایزنان بازرگانی از میان فعالان بخش خصوصی تاکید داشته اند، اما این حرف باید از شعار خارج شود و مسئولیت اجرای آن در کوتاه ترین زمان ممکن به بخش خصوصی واگذار شود،تصریح کرد:  تصمیماتی که تنها در حد حرف باقی بماند جزء هدر رفت زمان نتیجه ای برای فعالان اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی واردات مواد اولیه تجارت خارجی بانک مرکزی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی

امتداد - کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوب خوبی از خود به نمایش گذاشت که یک نمونه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی در کشور‌های مختلف بود.

وی افزود: اگرچه ما در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت ارز را داشتیم، اما این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نبود و به بیان بهتر ما حداقل افزایش قیمت ارز را در سال ۱۴۰۲ داشتیم که ناشی از بحران های سیاسی در منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن طور که گفتم یکی از اقدامات بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که این اقدام باعث افزایش ذخایر ارزی کشور و در نتیجه آن تعادل هرچه بیشتر و بهتر عرضه و تقاضا در بازار بود.

شاکری تصریح کرد: کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز برای بخش‌های مختلف اعم از ارز مسافری، ارز دانشجویی و … و همینطور تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم که تامین ارز مورد نیاز این بخش‌ها نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی و همچنین مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز است.

وی افزود: این عملکرد مثبت بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نوید دهنده آینده روشن همراه با ثبات اقتصادی بیشتر در سال جاری خواهد بود. البته نمی‌توان از بحران های سیاسی-امنیتی در منطقه چشم پوشید و ممکن است تاثیرات خود را بر بازار بگذارد که البته هیجانی و موقت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در سایه این قبیل اقدامات مثبت بانک مرکزی و آمارهای مثبت متغیرهای پولی اعم از رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و تورم، ما شاهد ثبات هرچه بیشتر اقتصادی و بازار‌های مختلف باشیم و مردم نتیجه آن را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود حس کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه