Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری فارس در پی ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، پیام تسلیتی از سوی آیت الله علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صادر شد.

متن این پیام آیت الله رشاد به شرح زیر است

بسم الله الرّحمن الرّحیم
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا/ لِیَجْزِیَ اللَّهُ الصَّادِقِینَ بِصِدْقِهِمْ وَیُعَذِّبَ الْمُنَافِقِینَ إِنْ شَاءَ أَوْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ کَانَ غَفُوراً رَحِیماً » (احزاب: ۲۳ ـ ۲۴)

خبر رحلت فیلسوف و متکلّم بزرگ، مفسر و قرآن‌پژوه سترگ، متفکّر بصیر بدیع‌پرداز، مجاهد زاهد و متقی، حنجره‌ خروشناک گفتمان فکری انقلاب اسلامی، معلّم و مجسمه‌ مکارم اخلاق، استاد علامه آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی (طاب ثراه) مایه‌ تالم و تأسف شدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طلبه‌ کمترین، این واقعه‌ مؤلمه را به ساحت قدسی حضرت بقیت الله (ارواحنا فداه) و زعیم حکیم امت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دام ظلّه الوارف) و دیگر مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه و ملت شریف ایران، بیت مکرم و فرزندان فاضل و صالح و خیل شاگردان و دوستداران آن راحل رستگار، سوگمندانه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

فقدان این شخصیت علمی و فکری عمیق و دقیق و خلیق و جامع، بصیر و شجاع، خلأ عظیمی را در حوزه‌های علمیه و عرصه‌ تفکر پدید آورد که هرگز جبران نخواهد گشت.

او طی عمر پربرکت خویش منشأ خدمات معنوی و تربیتی، علمی و فکری، انقلابی و سیاسی بی‌بدیل و ارزنده‌ بسیاری بود. تألیف افزون بر یکصد جلد آثار فاخر در فلسفه، کلام، تفسیر، قرآن‌پژوهی، اخلاق، علوم انسانی اسلامی، اندیشه‌ سیاس، تربیت هزاران فاضل برجسته و صالح، تأسیس و هدایت مرکز علمی بزرگ و تأثیرگذار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (قدّه)، نمونه‌ای از خدمات ارزشمند و حسنات ماندگار آن بزرگوار است.

او عاشقانه و مخلصانه به دین، مکتب اهل بیت (ص)، حوزه و دانشگاه، فکر و فرهنگ، نظام و انقلاب اسلامی خدمت کرد و کسان بسیاری با انگیزه‌های سیاسی و نفسانی در حق وی جفا کردند، اما او هرگز در مقام دفاع از خویش برنیامد، با صبوری و سماحت ستودنی، غمض عین کرد و از کنار تهمت‌ها و توهین‌ها مظلومانه و کریمانه گذشت. حقا او مصداق تام «وَالَّذِینَ لَایَشْهَدُونَ الزُّورَ وَ إِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراماً» بود.

به جهت نقش مؤثر ایشان در فرایند تأسیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و همراهی‌های مخلصانه و متواضعانه‌ی او در دهه‌ نخست فعالیت‌های این نهاد علمی و فکری، مسؤولان پژوهشگاه، خود را بطور مضاعف، سوگوار و داغدار او می‌دانند.

بنده‌ کمترین برای آن فقید سعید رحمت و علوّ درجات و برای فرزندان، شاگردان و خیل علاقه‌مندان او از بارگاه باری صبر و سلامت مسألت دارم.

اللهم ألحقه بالشهداء و الصدیقین، و احشره مع اولیائه الکرام، و اسکنه فسیح جنانک.

علی اکبر رشاد

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مصباح یزدی فرهنگ دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت به همت پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست مسعود اسماعیلی، محمدرضا سنگری، مهدی جمشیدی، ابوالفضل اقبالی، محسن ردادی، مهدی جهان و محمدمهدی جهان پرور به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست بر عهده سیدحسین فخرزارع است.

زمان برگزاری یکشنبه ۹ اردیبشهت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در محل تهران، سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6090082 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری