Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@20:49:43 GMT

ماسک سه لایه و اهمیت استفاده از آن

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۹۰۳۵

آفتاب‌‌نیوز :

ماسک وسیله‌ای است که این روز‌ها ارزش بسیار زیادی در میان عموم مردم پیدا کرده است. ماسک‌ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های متفاوت و همچنین جلوگیری از ورود باکتری و میکروب ساخته می‌شوند. البته ماسک‌ها انواع مختلفی دارند که برخی از این ماسک‌ها کارایی بسیار مطلوبی دارند و برخی دیگر کاملا بی فایده می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه، با گسترش روز افزون ویروس کرونا و افزایش آلودگی‌ها و خطر ابتلا به این بیماری خطرناک، میزان تقاضا برای استفاده از ماسک بسیار زیاد شده است. به طوری که گاهی اوقات، تقاضای این محصول، بیش از عرضه آن می‌شود. ممکن است برای شما هم سوال شده باشد که چه ماسکی را تهیه کنیم که به طورر کامل از ورود ذرات جلوگیری کند؟ چه ماسک‌هایی مناسب هستند؟ تفاوت ماسک خوب و ماسک بد چیست؟ از چه ماسکی استفاده کنیم که عملکرد خوب و کارایی مطلوبی داشته باشد؟

ماسک سه لایه، بهترین نوع ماسک

ماسک‌ها در اندازه‌های متفاوت و با استفاده از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. برخی از آن‌ها برای جلوگیری کامل از ورود ذرات ریز به هوا، و برخی دیگر به طور جزئی از ورود ذرات به محیط داخل ماسک، جلوگیری می‌کنند. این ماسک‌ها نام‌های مختلفی دارند و با تناسب به محیط‌های مختلف، ساخته شده اند. در این روز‌ها یکی از بهترین نوع ماسک برای استفاده، ماسک سه لایه می‌باشد. این ماسک با داشتن ساختاری خاص و منحصر به فرد، برای مدت زمان مشخصی، از ورود ذرات میکروب‌ها و باکتری و ویروس به داخل ماسک جلوگیری می‌کند و مانع ورود هر گونه بیماری به داخل دستگاه تنفسی انسان می‌شود. همچنین ماسک سه لایه، با قیمتی کاملا مناسب به بازار عرضه می‌شود. در نتیجه یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده روزانه می‌باشد. به یاد داشته باشید که ماسک‌ها یک بار مصرف می‌باشند و به هیچ عنوان نباید از آن‌ها به مدت طولانی و چندین بار استفاده کرد.

اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از ابتلا

این روز‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا یا حتی سایر بیماری‌های دیگر، اقدامات بسیار زیادی را می‌توان انجام داد. برای مثال اصلی‌ترین اقدام لازم در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و حتی جلوگیری از انتقال آن، استفاده از ماسک‌های مناسب می‌باشد. سایر عواملی که در پیشگیری از ابتلا کمک می‌کنند، استفاده مرتب و مکرر از الکل و سایر مواد ضد عفونی کننده، و همچنین اندازه گیری مرتب میزان اکسیژن خون می‌باشد. البته ناگفته نماند که اندازه گیری اکسیژن خون تنها زمانی الزامی است که علائم این بیماری، در شما نمایان شده باشد.

پالس اکسیمتر، وسیله‌ای برای اندازه گیری میزان اکسیژن خون

پالس اکسیمتر، وسیله‌ای است که به منظور اندازه گیری میزان اکسیژن اشباع خون و همچنین اندازه گیری ضربان قلب ساخته شده است. ابعاد این دستگاه در اندازه‌ای کوچک می‌باشد و طریقه استفاده از آن نیز بسیار راحت می‌باشد. این دستگاه با کارایی‌ای که دارد، بهترین وسیله برای استفاده در این روز‌ها می‌باشد و با استفاده از آن می‌توانید از مبتلا بودن یا نبودن خود اطمینان حاصل کنید. همچنین قیمت این دستگاه بسیار مناسب است و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد.

طریقه استفاده از پالس اکسیمتر

شاید تا به حال این دستگاه را دیده اید و یا با آن آشنایی داشته باشید. این دستگاه با ابعاد کوچکی که دارد به نوک انگشتان (انگشت سبابه و یا انگشت شصت) و یا لاله گوش متصل کنید. سپس این دستگاه از طریق طول موج نور‌هایی که از خود ساطع می‌کند، میزان اکسیژن اشباع در خون و همچنین ضربان خون را اندازه گیری می‌کند. در صورتی که علائم این بیماری را دارید و یا مشکوک به ابتلا به بیماری‌های خاص (بیماری قلبی) هستید، باید از پالس اکسیمتر استفاده کنید تا خدایی نکرده با مشکل مواجه نشوید.

 

ضرورت استفاده از لوازم و تجهیزات برای پیشگیری از ابتلا

تا این جا از ماسک و عواملی که به پیشگیری از ابتلا به بیماری کمک می‌کنند، صحبت کردیم. اما در ادامه از اهمیت و ضرورت استفاده از ماسک و سایر لوازمی که در پیشگیری کمک می‌کنند، صحبت خواهیم کرد.

اهمیت استفاده از ماسک

ویروس‌ها و باکتری‌ها ذراتی هستند که به راحتی در هوا و بر روی سطوح می‌مانند و می‌توانند به راحتی منتقل شوند. این روز‌ها نیز اگرچه اطلاعات کامل و دقیقی از ویروس کرونا نداریم، اما قطع به یقین می‌دانیم که به راحتی و حتی از طریق راه‌های تنفسی منتل می‌شود. حتی اگر شخصی به این بیماری نیز مبتلا نباشد، ممکن است که ذران این ویروس را با خود داشته باشد و به همین طریق به دیگران نیز منتقل کند. در نتیجه بسیار مهم است که تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنید و از همه مهم تر، در همه جا از ماسک استفاده کنید. یکی از بهترین انواع ماسک‌ها ماسک سه لایه تخت می‌باشد.

ماسک سه لایه تخت

ماسک سه لایه تخت با دارا بودن لایه‌های متعدد، علاوه بر اینکه این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به راحتی تنفس کنید، از ورود ذرات ریز میکروب، باکتری و ویروس به محیط داخلی ماسک جلوگیری می‌کند. در نتیجه شما با استفاده از آن علاوه بر پوشش کاملی که بر روی صورت قرار می‌گیرد تا مانع از ورود ویروس شود، می‌توانید به راحتی تنفس داشته باشید و این ماسک برای شما هیج خللی در نفس کشیدن ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این، ماسک سه لایه تخت به گونه‌ای طراحی شده است که چه خانم‌ها و چه آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند و کش آن به هیچ عنوان آزاری به افراد نرساند. در نتیجه به طور کلی یکی از بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای استفاده، به خصوص در این دوران، می‌باشد.

کلام آخر

به علت هزینه‌های بالایی که در جامعه وجود دارد، افراد بسیاری قادر به انجام آزمایش و اطمینان از عدم ابتلا به ویرون را ندارند. در نتیجه این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه ما باید با رعایت نکات بهداشتی و استفاده مکرر از ماسک و وسیله‌های ضد عفونی کننده، به خود و افراد جامعه کمک کنیم و هرچه سریع‌تر به گسترش این ویروس خاتمه دهیم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماسک ویروس کرونا ماسک سه لایه تبلیغات پیشگیری از ابتلا استفاده از ماسک ابتلا به بیماری یکی از بهترین استفاده از آن برای استفاده پالس اکسیمتر میزان اکسیژن ورود ذرات اندازه گیری روز ها ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی - و پنجره‌های بسته – می‌تواند به گسترش ویروس‌های معلق در هوا مانند ویروسی که باعث عفونت COVID-19 می‌شود، کمک کند.
محققان گزارش می‌دهند که به نظر می‌رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

به گزارش ایتنا، آلن هادرل، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول، گفت:« ما می‌دانستیم که SARS-CoV-2 مانند سایر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما بود از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می‌تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس‌های موجود در هوا را افزایش دهد. به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای400 ppm از کربن دی اکسید است.

بر اساس نتایج منتشر شده در 25 آوریل در ژورنال  Nature Communications، افزایش غلظت CO2 به تنها 800 ppm، بقای ویروس‌های معلق در هوا را افزایش داد. محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO2 3000 ppm می رسد - مشابه غلظت یک اتاق شلوغ – ویروس حدود 10 برابر بیشتر زنده می‌ماند.

هادرل در یک انتشار خبری دانشگاه گفت:« این رابطه روشن می‌کند که چرا رویدادهای پاندمیک کننده ممکن است تحت شرایط خاصی رخ دهند .ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می‌دهند. اما CO2 هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می‌کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوا بیشتر زنده بمانند.»

هادرل همچنین گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO2 دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود. نتایج همچنین نشان می‌دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO2 در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس‌های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علم آب و هوای اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO2 در جو تا پایان قرن به بیش از 700 ppm برسد. هادرل گفت: «بنابراین این یافته‌ها پیامدهای گسترده‌تری نه تنها در درک ما از انتقال ویروس‌های تنفسی، بلکه اینکه چگونه تغییرات در محیط ما ممکن است احتمال همه‌گیری‌های آینده را تشدید کند، دارد.»

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعاتی ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO2 در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آنها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

دیگر خبرها

  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟