Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

نماینده مردم ملایر در محلس شورای اسلامی گفت: خط ‌ریلی همدان- ملایر که یکی از بخش های پروژه راه‌آهن تهران - سنندج محسوب می‌شد، با تلاش و پیگیری های انجام شده، ردیف اعتباری مستقل در بودجه سال ۱۴۰۰ کشور گرفت.

به گزارش تین نیوز، حجت الاسلام احد آزادیخواه روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این ردیف بودجه مستقل تحت عنوان راه‌آهن همدان- ملایر در پیوست بودجه ۱۴۰۰ تعیین و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن نیز درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، استقلال ردیف بودجه این پروژه را یکی از خبرهای خوش برای مردم ملایر دانست و افزود: اختصاص این میزان اعتبار برای پروژه های شهرستان در ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته که امیدواریم با اختصاص این اعتبار شاهد تکمیل و بهره برداری هر چه سریعتر این طرح ملی باشیم.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان همچنین با اشاره به طرح‌های عقب‌مانده بازآفرینی شهری ملایر و کوتاهی برخی مسوولان وقت در اخذ سهمیه قیر این شهرستان از استان، تاکید کرد: این موضوع در قالب سوال از وزیر راه و شهرسازی به عنوان یکی از سوال‌های ملی مطرح شده است.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی نیز تعهد داد طرح‌های بازآفرینی شهری ملایر امسال به‌طور کامل رسیدگی و تکمیل شود.

به گفته وی، پنج طرح بازآفرینی شهری شامل تکمیل مرکز درمانی منطقه سرجو، کانال فاضلاب ۱۶ متری شمس‌آباد و سرجو و فرهنگسرای میدان استاندارد با موافقت وزیر راه و شهرسازی ردیف ملی گرفتند و به‌زودی تکمیل خواهند شد.

حجت الاسلام آزادیخواه افزود: برای مرکز درمانی منطقه سرجو ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب و به استان ارسال شده که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می شود.

عملیات اجرایی راه‌آهن همدان- ملایر تابستان سال ۹۷ به طول ۷۵ کیلومتر و با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان‌سازی ارتباطات و ترانزیت کالا به‌ویژه زائران عتبات عالیات آغاز شد.

این خط ریلی در ۲ قطعه در حال احداث است که قطعه نخست آن به طول ۴۱.۵ کیلومتر از ایستگاه راه‌آهن همدان آغاز و پس از عبور از ایستگاه‌های گل‌کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی و در ادامه با عبور از کرمانشاه به مرز خسروی متصل می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن تهران سنندج راه آهن همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901043

دیگر خبرها

  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس