Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: لازم است اولویت اول ما در تجارت خارجی، تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات باشد که متاسفانه با سیستمی که بانک مرکزی پیاده کرده است، فعالان اقتصادی دچار مشکلات فراوانی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، پرهام رضایی ضمن اشاره به اهمیت توجه به موضوع تجارت خارجی اظهار کرد: اولویت اول در تجارت خارجی توجه به مسئله تامین مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز تولید داخلی است، اگر قرار باشد که در تجارت خارجی بازنگری صورت گیرد باید به این نکات توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با این توضیح که بانک مرکزی سیستمی را اجرایی کرده که موجب بروز مشکلات بیشمار برای فعالان اقتصادی شده است، گفت: در شرایط کنونی در کنار فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها، شیوع ویروس کرونا نیز زمینه ساز مشکلات کلان در حوزه تجارت خارجی کشورمان شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با اشاره به بخشی از صحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست اخیر هیات نمایندگان اتاق ایران در خصوص بازبینی در رویه تجارت خارجی بیان کرد: زمانی که مدام بر اهمیت توسعه صادرات از کشور تاکید می شود، لازمه اش این است که چرخ صادرات از حرکت بازنایستد و مهم تر از آن تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید داخل است، اما متاسفانه به دلیل مشکلات ارزی انجام این امور برای تولید کنندگان براحتی امکان پذیر نیست.

به گفته رضایی در حال حاضر تولیدکنندگان ایرانی در تامین ارز مور نیاز خرید مواد اولیه خارجی و سایر نیازهای وارداتی با انبوهی از مشکلات و دست‌اندازهای طبیعی و غیرطبیعی مواجه هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تأمین ارز موردنیاز واردات مواد اولیه با سیستم بانک مرکزی مختل شده است، افزود: از سویی در صدور بخشنامه ها نیاز به همکاری و تعامل بیشتر بانک مرکزی و وزارت صمت است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در بخش دیگری بر ضرورت روند تسهیل فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط کشور برای حضور موثر در امر تجارت خارجی تاکید کرد و گفت: این مسئله باید مورد توجه وزارت صنعت و همچنین بانک مرکزی قرار گیرد تا بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط بتوانند به راحتی در زمینه واردات مواد اولیه فعالیت کنند.

رضایی ادامه داد: انتخاب رایزنان بازرگانی مورد تایید اتاق های بازرگانی یکی دیگر از اقداماتی است که باید در راستای بهبود تجارت خارجی مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر به معنای واقعی رایزن بازرگانی نداریم که آشنا به امر صادرات و واردات باشد و بتواند تجارت را روان کند و کمرنگ دیده شدن اهمیت این موضوع موجب شده که واحد مربوط به رایزنان بازرگانی در وزارت صمت تعطیل شود.

رضایی به این موضوع اشاره کرد که مسئولان در موارد بسیاری بر انتخاب رایزنان بازرگانی از میان فعالان بخش خصوصی تاکید داشته اند، اما این حرف باید از شعار خارج شود و مسئولیت اجرای آن در کوتاه ترین زمان ممکن به بخش خصوصی واگذار شود؛ زیرا تصمیماتی که تنها در حد حرف باقی بماند جزء هدر رفت زمان نتیجه ای ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز در پایان بر این نکته تاکید کرد که انتخاب درست رایزنان بازرگانی در مثبت شدن تراز تجاری کشورمان نقش مثبتی خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واردات صادرات کرونا مواد اولیه رئیس اتاق بازرگانی رایزنان بازرگانی تجارت خارجی بانک مرکزی مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بهرامن ظهر دوشنبه در آئین گشایش دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD در اصفهان، ضمن خوشامدگویی به میهمانان داخلی و خارجی، اظهار داشت: خوشحال هستیم که شما عزیزان دعوت اتاق را پذیرفتید و از فاصله‌های دور برای شرکت در این اجلاس در ایران حضور یافتید.

وی ضمن تقدیر از دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD)، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی حاضر در اجلاس، افزود: احساس قوی داریم و بر این باور هستیم که همکاری و هماهنگی بخش‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس(ACD)کمک بزرگی به تحقق آرمان‌های ما از جمله همبستگی و همکاری و در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی خواهد کرد و بی‌تردید این مسیر در کاهش تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری آنان کمک‌کننده خواهد بود.

نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ازاین‌رو نیاز است از تجربیات شما در تمامی برنامه‌های جانبی این اجلاس به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

بهرامن خاطرنشان کرد: جا دارد از اتاق بازرگانی اصفهان برای میزبانی و فراهم‌کردن فضای برگزاری این اجلاس دوروزه، به طور ویژه تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: در این اجلاس برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم اسنادی که در پایان این اجلاس اسنادی تهیه می‌شود راهنمایی برای اجلاس آتی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصفهان دهم تا دوازدهم اردیبهشت میزبان دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD است.

از اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا، نمایندگان کشورهای چین، عربستان، ترکیه، امارات، برونئی، پاکستان، قطر، تایلند، قرقیزستان، بنگلادش، فیلیپین، مالزی، تاجیکستان، افغانستان و فلسطین در این اجلاس دو روزه در اصفهان حضور یافتند.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.


کد خبر 6092048

دیگر خبرها

  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • شهید مطهری به معنای واقعی کلمه روشنفکر و عارف بود/ در برابر مخالفین با سعه‌صدر و حُسن‌خلق رفتار می‌کرد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد