Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:56:59 GMT

ایلام، اندوهگین فراغ سیدالشهدای مدافعان حرم

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۳۹۷۱۳

ایلام، اندوهگین فراغ سیدالشهدای مدافعان حرم

به گزارش ایرنا، امروز در تاریخ ایران به عنوان روزی ماندگار و ابدی ثبت است، چرا که یکسال پیش در چنین روزی قهرمان و مبارز نستوه ایرانی به دست شقی ترین افراد از نسل شیطان رانده شده به خون سرخ خود غلطید.

امروز هرجا را بنگری عاشورا و اربعین را برایت تداعی می کند چرا که سالگرد شهادت سردار مدافع حرم فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمانی سالگرد شهادت سردار سلیمانی با شیوع ویروس کرونا هم باعث نشد سالگرد شهادت بزرگ شاگرد نهضت حسین (ع) و علمدار دست از جدای انقلاب برگزار نشود.

امسال این مراسم در محوطه سپاه امیرالمومنین(ع) منطقه ایلام‌ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم محزون که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از مدیران دستگاه های اداری، نیروهای نظامی سپاه، ناجا و پایگاه های مقاومت بسیج برگزار شد، حضار با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در سوگ‌ سردار شهیدشان به اقامه عزا پرداختند.

این مراسم با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و رحلت آیت الله مصباح یزدی گره خورد و پرچم های سیاه رنگ منقش به نام مبارک آن بانو به احتزاز درآمده و بنرهایی از تصاویر آیت الله مصباح یزدی، شهیدان سردار سلیمانی، ابومهدی مهندس و تعدادی از شهیدان استان ایلام‌ فضا را متبرک کرده بود.

پخش شعرهای حماسی و سوگوارانه در وصف شهید سلیمانی، توزیع تصاویر این شهید، پخش کلیپ های از حضور ایشان در جنگ با داعش و تشیع باشکوه پیکر شهید سلیمانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ذکر روضه توسط مداح اهل بیت در مورد حضرت زهرا (س) و ذکر مصبیت قیام عاشورا و شهید سلیمانی و رونمایی از کتاب هنری وصیت نامه حاج قاسم از دیگر بخش های مراسم  بود.

سطح شهر هم تصاویر و بنرهای شهیدان سلیمانی و ابومهدی مهندس مزین شده و باز هم برخی هیات های عزاداری بساط خرما و شربت برپا و پذیرای عزاداران هستند و با پخش نواهای عاشورایی محرم را زنده کرده اند.

ماشین ها هم تصاویر ایشان با عنوان مرد میدان را به شیشه خودروهای خود چسبانده اند و ماشین نوشته هایی در وصف شهید سلیمانی نیز در سطح شهر خودنمایی می کند.

شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه جانشین فرمانده نیروی حشدالشعبی عراق و تعدادی از همراهان ایرانی و عراقی خود بامداد ۱۳ دیماه سال گذشته به دست نیروهای ایادی رژیم تروریست آمریکا ترور شدند.

پیکر ایشان بعد از تشییع باشکوه در عراق، خوزستان، مشهد، تهران و کرمان در زادگاهش به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ایلام شهدای ترور قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ایلام شهدای ترور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ایلام شهدای ترور قاسم سلیمانی اخبار کنکور شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، مراسم تقدیر از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور با عنوان «تکریم سردار» روز گذشته در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین مکارم فرزند آیت الله العظمی مکارم شیرازی، حمایت این مرجع تقلید را از طرح نور فراجا اعلام و سلام و مراتب قدردانی معظم له را به سردار رادان ابلاغ کرد.

پیام تقدیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی از اقدامات سردار رادان و فراجا در مسئله حجاب و طرح نور بدین شرح است:

سلام علیکم

عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می کشید، خصوصا این طرح نور را که همت کردید. ان شاءالله با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود، احترامات رعایت شود، اینها اصول است، سست نشوید و ان شاءالله محکم ادامه بدهید؛ ما هم دعاگوی شما هستیم.

دیگر خبرها

  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • تفحص پیکر پاک شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» پس از ۴۱ سال
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری