Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک در کاهش تقاضاهای القایی بسیار تاثیر گذار بوده به نحوی که این امر به اقتصاد سلامت و هزینه کرد درست منابع کمک قابل توجهی نیز خواهد کرد، گفت: بررسی فنی و علمی نسخ و جلوگیری از تعدد و تداخل دارویی از دیگر مزایای نسخه نویسی الکترونیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی ناصحی، گفت: بحث یکپارچگی خدمات الکترونیک بالاخص نسخه نویسی الکترونیک از اولویت های نظام سلامت به خصوص سازمانهای بیمه گر است؛ به طوری که برای افزایش، دقت و سرعت تقسیم کار بین سه سازمان بیمه گر اصلی کشور صورت گرفته است.

وی افزود: برای نسخ الکترونیک مشوق‌هایی در نظام پرداخت برای جامعه پزشکی در نظر گرفته شده است که در راستای انجام آن، مطالبات می تواند به موقع پرداخت شود.

ناصحی ادامه داد: تهیه بسته‌های مشوق دیگر، به روز و هماهنگ کردن سامانه ها و دسترسی آسان تر از این سامانه ها یکی از نکاتی است که در حال انجام است که بر روی این تاکید داریم تا پزشکان و همکارانمان در مراکز درمانی راحت تر بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به بستر فراهم شده در کشور مراکز درمانی در تمام کشور مشکل دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: اقدامات سخت افزاری توسط بخش خصوصی تامین شده و از طرفی از طریق وامهای بدون ضامن برای مراکز طرف قرارداد تسهیلاتی در نظر گرفته شده است تا کمبودهای موجود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: اتصال سامانه های متعدد در حال انجام است؛ به نحوی که رابط های کاربری سامانه‌های مربوطه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته تا از این طریق سامانه‌ها به هم متصل و اقدامات به صورت مشترک انجام شود تا مشکلات موجود به خصوص در داروخانه ها رفع شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بحث کدینگ به خصوص در زمینه دارو مشکلاتی وجود دارد که با وزارت بهداشت در حال مکاتبه هستیم تا هر چه سریعتر اصلاحات لازم صورت گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، ناصحی با بیان اینکه نسخه الکترونیک باعث ارائه خدمت هر چه بهتر به بیمه‌شدگان می‌شود، افزود: این موضوع علاوه بر افزایش دقت در نسخه نویسی باعث کاهش خطای پزشکی در نوشتن نسخه و پیچیدن دارو در داروخانه ها با توجه به کد دارو می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت نسخه الکترونیکی نسخه نویسی الکترونیک سازمان بیمه سلامت سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود

جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یک سال تمدید می‌شود.

مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: سازمان بیمه سلامت ایران

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود